Hallo leden,
De motor van mijn volvo v50 1.6 diesel uit 2012 liep vast, waarna ik de motor ben gaan reviseren. Zuiger vervangen, zuigerveren, krukassensor, nokkenassensor en distributieriem. Verder geen elektronische onderdelen vervangen.
Ik heb van alles geprobeerd maar de auto wilt nog steeds niet starten. Nu heb ik de auto uitgelezen met Vdash en krijg ik de volgende melding:
ECM-P018300 - Fuel Temperature Sensor "A" Circuit High. General Failure Information. No sub type information
ECM-P229100 - Injector Control Pressure Too Low - Engine Cranking. General Failure Information. No sub type information
Ook heb ik de stroom gemeten op de verstuivers, geen enkele voltage te meten! Nu weet ik dat deze door ECM worden aangestuurd.. maar blijkbaar is er iets anders wat niet goed is waardoor de ECM geen stroom naar de verstuivers toe stuurt.
Verder nog geprobeerd met Start spray aan de praat te krijgen en dit lukt, net zolang totdat ik spray, stop ik met sprayen, dan stopt de auto meteen.
Hele motor en bekabeling is tijdens de revisie dus los geweest.
Heeft iemand tips of adviezen? graag !!! bedankt leden.
Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Zekeringen gecontroleerd?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Ja echt alle zekeringen, zowel onder de motorkap als passagierskastje
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Brandstof systeem wel netjes ontlucht?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Nou ik heb me laten vertellen dat dit niet nodig zou zijn bij deze type motoren, kun jij mij omschrijven hoe dit moet bij deze D4162T?
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Moet zeker wel, anders gaat die nooit lopen. Het makkelijkst is met een pompje of een vacuümontluchter op de retour, de geel omcirkelde aansluiting op de foto in onderstaande link.volvo v50 2012 schreef: Nou ik heb me laten vertellen dat dit niet nodig zou zijn bij deze type motoren, kun jij mij omschrijven hoe dit moet bij deze D4162T?
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=272443
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Dankjewel, ik ga het morgen even met een pompje doen! Ik laat ook even weten of het is gelukt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
enige idee waar ik zo een pompje kan kopen evt, bestellen duurt altijd ff
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Ontluchten is een gedoe met deze dingen, dat moet écht goed gebeuren. Als er teveel doorgestart is zonder te ontluchten dan is de pomp nu ook stuk, weer een dure reparatie erbij...
(Deed de garage hier verkeerd, met een V50 1.6D uit 2010, 2012 lijkt mij een gelijke auto).
(Deed de garage hier verkeerd, met een V50 1.6D uit 2010, 2012 lijkt mij een gelijke auto).
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Mocht je echt haast hebben, en..
als je geen overhevel pomp hebt, (misschien met ook geen probleem), perslucht op de brandstoftank zetten (vulklep open, sok om de perslucht nippel en dicht houden) komt alles er netjes voor uit, filters leidingen alles vol dan snel aansluiten voor je teveel verspilt en weg is de lucht, moet prima werken zo.
als je geen overhevel pomp hebt, (misschien met ook geen probleem), perslucht op de brandstoftank zetten (vulklep open, sok om de perslucht nippel en dicht houden) komt alles er netjes voor uit, filters leidingen alles vol dan snel aansluiten voor je teveel verspilt en weg is de lucht, moet prima werken zo.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Superbedankt, ik ga straks naar de garage en beginnen met ontluchten.. de update volgt snel!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
beste onluchten is niet gelukt er komt geen enkele brandstof omhoog en tank is niet leeg, enig idee waar het aan kan liggen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
[video][/video]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
En een klein detail misschien, de sleutel veert niet vanzelf terug, auto blijft doorgaan met starten ookal is de sleutel terug op positie II, als de sleutel op positie I is dan stopt de auto wel met starten.. Kan dit er ook mee te maken hebben?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
volvo v50 2012 schreef: beste onluchten is niet gelukt er komt geen enkele brandstof omhoog en tank is niet leeg, enig idee waar het aan kan liggen?
V70R^2 schreef: Ontluchten is een gedoe met deze dingen, dat moet écht goed gebeuren. Als er teveel doorgestart is zonder te ontluchten dan is de pomp nu ook stuk, weer een dure reparatie erbij...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
En de sleutel zegt dat iemand iets? startonderbreker?
Als ik sensor van de krukas eruit plug dan veert de sleutel wel gewoon terug naar II en stopt met starten ipv doorgaan...
Als ik sensor van de krukas eruit plug dan veert de sleutel wel gewoon terug naar II en stopt met starten ipv doorgaan...
Laatst gewijzigd door volvo v50 2012 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat van die sleutel snap ik niet, je hebt de motor gereviseerd toch?
Hoe is het met de verstuivers en ben je ergens met de inspuiting aan het klieren geweest?
Hoe is het met de verstuivers en ben je ergens met de inspuiting aan het klieren geweest?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Klopt verder helemaal niets anders.. alleen mechanische onderdelen. Verstuivers zijn alleen eruit gehaald en erin en ook dit verliep soepel zonder beschadigingen. Net een monteur meegenomen, hij denk aan common rail sensor of brandstofpompsensor (die zijn helaas niet los te koop).
Maar dat van de sleutel vind ik eigenlijk ook wel raar,wat zou dat kunnen zijn?
Maar dat van de sleutel vind ik eigenlijk ook wel raar,wat zou dat kunnen zijn?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
De foutcodes ontstaan doordat er geen brandstof is. Wat is de reden dat je de krukassensor en nokkenassensor hebt vervangen? Heb je de oude krukassensor nog? Als je deze preventief hebt vervangen, zou ik deze weer terugwisselen.
Volvoless, nu Golf VII