C70 op het oog...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Beste forum'ers,

Ik heb een fraaie C70 2.0D Summum op het oog: linkje

Nou kunnen Volvo's dieselmotoren best veel km draaien, maar geldt dat ook voor de 2 liter diesel?
NB: mijn ervaringen met V70 D5 GT tot 450k, nu V70 D3 met 250k zijn prima: op tijd beurtje, olie en regelmatig bak flushen (om de 80k).

En zijn er speciale punten waar ik op moet letten bij aanschaf? Of nog beter: kent iemand deze 59-JXN-3?
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

was die automaat in combinatie met de 2.0D niet een Powershift? - die Powershifts staan namelijk niet echt positief bekend.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
m1karabijn
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

Gisteren bij de forum sponsor Volvoservice,Eu van Dennis geweest.
Die heeft een mooie C70 D5 te koop staan.
Ik weet geen ins en outs van de auto dus bij interesse Dennis contacten.
Van een 2.0D weet ik niets maar ik heb zelf div D5's gehad en dat is een feest om in te rijden
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

De 2.0D is in feite een 2.0 HDI van Peugeot met een Ford Powershift transmissie. (Dubbelkoppeling bak)
De motor is op zich niets mis mee, de transmissie kent wisselende meningen en ervaringen.
Vanaf medio 2010 (MY2011) is de 2.0D vervangen door de D3, hetgeen een Volvo 5 cilinder is. (2.0D is een 4 cilinder)
Deze is (meestal) gekoppeld aan een 6 traps Geartronic.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

De 2.0D is in feite een 2.0 HDI van Peugeot met een Ford Powershift transmissie. (Dubbelkoppeling bak)
De motor is op zich niets mis mee, de transmissie kent wisselende meningen en ervaringen.
Ai, dat wist ik niet. Heb in 2007-2008 gereden met een C4 Picasso met de 2.0 HDi en automaat. In anderhalf jaar tijd zeker 4 keer EGR problemen gehad, telkens een dag de wagen kwijt. Gelukkig zat een Citroengarage (Zellik, BE!) op loopafstand van kantoor ;-)
Maar nooit enthousiast geworden van het rijgedrag... Mss toch maar naar een D5 of D3 zoeken...
Wordt vervolgd!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik zou zeker voor een D3 gaan, als je een diesel zoekt.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

of een D4 (5 cilinder) of een D5 (eveneens 5 cilinder). Als automaat in elk geval een geartronic, geen powershift.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”