Vanaf zaterdag 27 juli mogen we weer 2 weken verblijven op de heerlijke camping Cros de Mouton in Cavalaire-sur-Mer, vlakbij St. Tropez. In 2018 zijn we aan het begin van de zomervakantie gegaan, en was mijn vrouw op vrijdag vrij waardoor we lekker op vrijdag tot Bourg-en-Bresse konden rijden, en zaterdag de rest via Grenoble - Sisteron naar de eindbestemming.
Echter, dit jaar moet mijn vrouw gewoon tot en met vrijdag 26 juli werken, en gaan we in een wat drukkere periode. We willen echter wel graag op zaterdag aankomen, dus ben nu een beetje op zoek naar de beste reistijd- en methode. Aankomen op zondag kan, maar omdat we dit jaar "slechts" 2 weken op vakantie zijn liever niet.
Ikzelf zie het op zich wel zitten om 's nachts te gaan rijden. Ik ben vanaf woensdag de 24e al vrij, dus kan al een beetje in een ander ritme komen. Daarnaast zijn de kinderen inmiddels wat groter (9, 7 en 4) en slapen ze over het algemeen goed (ook in de auto). De oudste wellicht wat minder, maar die kan dat zaterdag dan lekker inhalen .
Alternatief is om vrijdag zo ver mogelijk te rijden in Frankrijk, en dan bv. een Formule 1 oid hotel te pakken voor een paar uurtjes slaap. Vraag is of dit soelaas biedt...
Op zich mijd ik het liefste de A7 tussen Lyon en Orange, maar sta uiteraard open voor voorstellen.
De zomervakantie komt er weer aan..
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11552
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Vroeger reed ik altijd in een keer door (meestal vertrek op vrijdagochtend ) maar sinds het steeds drukker werd en het vooral voor de passagiers een hele zit is zo achter elkaar hebben we er later gewoonte van gemaakt om een tussenstop te maken in Montelimar (ca. 100 km onder Lyon) in hotel Le Sphinx, in het centrum. . Je bent dan nog op tijd om daar kekker op een terrasje te zitten (eten) en zo wordt de reisdag ook al een vakantiedag. Dr volgende ochtend vast wat Franse sferen snuiven op de markt aldaar voor je weer verder gaat. Want je bijna er dan al ‘bijna’ (paar uur)
C40 Ultimate Twin
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11552
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ja, alleen helaas lukt dat dit jaar dus niet want vrijdag moet mijn lieve vrouw nog de hele dag werken. Ben nu dus op zoek naar de beste manier om naar het zuiden te rijden, vertrek vanaf 18:00 op vrijdag.
Vorig jaar heerlijk op het gemak naar Bourg-en-Bresse gereden, daar een hele mooie gite via Airbnb en zaterdag relaxed via Grenoble - Sisteron naar het zuiden afgezakt.
Vorig jaar heerlijk op het gemak naar Bourg-en-Bresse gereden, daar een hele mooie gite via Airbnb en zaterdag relaxed via Grenoble - Sisteron naar het zuiden afgezakt.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Gewoon op woensdag weg gaan en je vrouw laten vliegen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11552
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ik moest even gniffelen, maar dat is een serieuze optie... A'dam - Nice,kost EUR 100 en komt ze om 14:25 aan.Paul schreef: Gewoon op woensdag weg gaan en je vrouw laten vliegen
Laatst gewijzigd door Bart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19875
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Das best wel een goeie Paul.
Wij zitten nu op selection in Croix val mer, tegenover de ingang van Pardigon voor intimi en zijn in strak 15 uur hier naar toe gereden in de nacht.
Maar voor mensen met een drukke baan is het een hele zit tijdens de nacht, nadeel is in mijn geval, zodra ik er naast zit val ik in slaap maar dan zo licht dat zodra mijn vrouw kucht ik weer wakker ben( voor mij een teken dat mijn vrouw niet fit genoeg is om 3 uur te sturen)
Dat bleek want na 45 min sturen ging ze er af met de woorden “ik trek het niet”
Onze route was Venlo-Euskirchen-b 51 Trier-Metz-Nanc-Lyon-Orange-Le Luc—Garde Freinat-Grimaud-Croix val Mer.
Totaal geen drukte en in Frankrijk 110 of 134 op autopilot.
In jouw geval is er veel meer drukte en Fransen geven altijd gas bij wanneer ze een Nederlandse V90 zien.
Wij zitten nu op selection in Croix val mer, tegenover de ingang van Pardigon voor intimi en zijn in strak 15 uur hier naar toe gereden in de nacht.
Maar voor mensen met een drukke baan is het een hele zit tijdens de nacht, nadeel is in mijn geval, zodra ik er naast zit val ik in slaap maar dan zo licht dat zodra mijn vrouw kucht ik weer wakker ben( voor mij een teken dat mijn vrouw niet fit genoeg is om 3 uur te sturen)
Dat bleek want na 45 min sturen ging ze er af met de woorden “ik trek het niet”
Onze route was Venlo-Euskirchen-b 51 Trier-Metz-Nanc-Lyon-Orange-Le Luc—Garde Freinat-Grimaud-Croix val Mer.
Totaal geen drukte en in Frankrijk 110 of 134 op autopilot.
In jouw geval is er veel meer drukte en Fransen geven altijd gas bij wanneer ze een Nederlandse V90 zien.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19875
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Trouwens, de ruitenpoetsers staan weer aan La Foux.
Die heb ik 15 jaar niet gezien, het vingertje van nee bedankt snappen ze niet, ruitensproeiers wel
Die heb ik 15 jaar niet gezien, het vingertje van nee bedankt snappen ze niet, ruitensproeiers wel
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Ik rij nooit op de zaterdag in Frankrijk tijdens de 3 drukste weekenden van het jaar daar. Maar ik begrijp dat je niet anders kunt.
Persoonlijk zou ik zaterdag nog even lekker uitslapen, auto inpakken en lekker uitgerust op vakantie. En dan nachtje doorknallen via de snelste weg. Dan maar een dagje missen, die je anders op het vliegveld van Nice doorbrengt?
Veel wijsheid en een mooie en veilige vakantie toegewenst.
Persoonlijk zou ik zaterdag nog even lekker uitslapen, auto inpakken en lekker uitgerust op vakantie. En dan nachtje doorknallen via de snelste weg. Dan maar een dagje missen, die je anders op het vliegveld van Nice doorbrengt?
Veel wijsheid en een mooie en veilige vakantie toegewenst.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2648
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik zou never nooit niet op zaterdag gaan rijden. Ga er maar vanuit dat zo'n beetje alle wegen naar het Zuiden vanaf een uur of tien muurvast staat en dat de laatste files pas na middernacht opgelost zijn. Als je dan toch 's-nachts gaat rijden (de één kan daar beter tegen dan de ander dus ik spreek hier geen waarde-oordeel uit), kom je denk ik per saldo niet veel later maar wel een stuk minder chagrijnig aan.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3090
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik ben al jaren in het hoogseizoen gegaan (eerst vanwege bouwvak, later schoolgebonden kids) en eigenlijk nooit een probleem gehad.
Zaterdag rustig de auto inpakken en zondag vroeg (uurtje of 5) vertrekken naar bijv. Italie of Noord Spanje.
(Nachtje doorrijden een keer gedaan, maar is ons slecht bevallen).
Afhankelijk van de bestemming, hadden we of een overnachting in bijv. Noord-Italie, of paar keer de boot naar Sardinie vanuit Genua (1250 km vanaf NL).
Wij rijden met z'n twee, gemiddeld 'om en om'.
Op zondag geen vrachtverkeer in Duitsland.
Camperen ben je niet gebonden aan zaterdag als wisseldag, en steeds meer pensions doen ook aan zondag to zondag.
Andere tip - de Gothard tunnel staat vaak vast, maar je kan prima over de pas. Is slechts iets van 30 min extra en ook nog een heel mooie (rijders) route. Boven even uitstappen ook erg leuk!
Zaterdag rustig de auto inpakken en zondag vroeg (uurtje of 5) vertrekken naar bijv. Italie of Noord Spanje.
(Nachtje doorrijden een keer gedaan, maar is ons slecht bevallen).
Afhankelijk van de bestemming, hadden we of een overnachting in bijv. Noord-Italie, of paar keer de boot naar Sardinie vanuit Genua (1250 km vanaf NL).
Wij rijden met z'n twee, gemiddeld 'om en om'.
Op zondag geen vrachtverkeer in Duitsland.
Camperen ben je niet gebonden aan zaterdag als wisseldag, en steeds meer pensions doen ook aan zondag to zondag.
Andere tip - de Gothard tunnel staat vaak vast, maar je kan prima over de pas. Is slechts iets van 30 min extra en ook nog een heel mooie (rijders) route. Boven even uitstappen ook erg leuk!
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wij hebben een keertje naar NoordSpanje een overnachting gehad in Nimes. Toen waren we daar weggegaan na een vroeg ontbijt en 10 uur later waren we nog niet bij de grens.
Dus wij doen dat ook echt niet meer! (Was trouwens geen zwarte zaterdag).
Dit jaar gaan we weer naar Oostenrijk, maar geloof dat we op maandag gaan rijden. Verder heeft mijn vrouw onbetaald verlof genomen in Augustus, dus dan wil ik nog naar Spanje. Enige is dat de jonge dames willen vliegen...
Dus wij doen dat ook echt niet meer! (Was trouwens geen zwarte zaterdag).
Dit jaar gaan we weer naar Oostenrijk, maar geloof dat we op maandag gaan rijden. Verder heeft mijn vrouw onbetaald verlof genomen in Augustus, dus dan wil ik nog naar Spanje. Enige is dat de jonge dames willen vliegen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8117
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij rijden al 8 jaar met de C70 naar een vertrouwde B&B bij Belgen in de buurt van Manosque.
Wij boeken telkens een B&B onderweg om de rit op te splitsen, vroeger in de buurt van Arbois, nu al 2 jaar in de buurt van Lyon omdat de B&B bij Arbois ermee gestopt is.
Wij rijden ook snelweg tot Grenoble en dan via Sisteron, op die weg is een top adresje om snel en heel lekker te lunchen, “Aux deux Daims”.
Alleen die Nederlanders met hun sleurhutten soms he, er zijn er die zelfs aan een Nissan Micra een caravan zouden durven hangen en dan tegen 40km/u door de heuvels daar met als gevolg een file van gefrustreerde automobilisten erachter...
Inhalen op die kronkelende weggetjes is niet altjd makkelijk
Wij boeken telkens een B&B onderweg om de rit op te splitsen, vroeger in de buurt van Arbois, nu al 2 jaar in de buurt van Lyon omdat de B&B bij Arbois ermee gestopt is.
Wij rijden ook snelweg tot Grenoble en dan via Sisteron, op die weg is een top adresje om snel en heel lekker te lunchen, “Aux deux Daims”.
Alleen die Nederlanders met hun sleurhutten soms he, er zijn er die zelfs aan een Nissan Micra een caravan zouden durven hangen en dan tegen 40km/u door de heuvels daar met als gevolg een file van gefrustreerde automobilisten erachter...
Inhalen op die kronkelende weggetjes is niet altjd makkelijk
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Als het druk is net zo snel/langzaam! Ben als eens uit de file over pas gegaan en achter dezelfde auto weer ingevoegd. Uurtje lekker sturen met het dak omlaag i.p.v. stapvoets door de tunnel.PGV90 schreef: Andere tip - de Gothard tunnel staat vaak vast, maar je kan prima over de pas. Is slechts iets van 30 min extra en ook nog een heel mooie (rijders) route. Boven even uitstappen ook erg leuk!
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2648
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Je moet ook niet de laatste (want dan sta je alsnog een hele tijd in de file) maar de een na laatste afslag voor de tunnel nemenCygnus schreef:Als het druk is net zo snel/langzaam! Ben als eens uit de file over pas gegaan en achter dezelfde auto weer ingevoegd. Uurtje lekker sturen met het dak omlaag i.p.v. stapvoets door de tunnel.PGV90 schreef: Andere tip - de Gothard tunnel staat vaak vast, maar je kan prima over de pas. Is slechts iets van 30 min extra en ook nog een heel mooie (rijders) route. Boven even uitstappen ook erg leuk!
Overigens rijd je dan wel heel erg om als je zo in Zuid-Frankrijk uit wilt komen...
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Ga je singel auto of met sleurhut er achter?
Dat bepaald wel je snelheid en aantal stops.
Maar wat geopperd werd vrouw met het vliegtuig hebben wij ook gedaan.
Ik ben gaan rijden met auto en caravan naar Hyeres. (Vlakbij Saint Tropez)
Mijn vrouw er achteraan met het vliegtuig naar Hyeres.
En ze was er in 2 uur met inchecken, vlucht en uitchecken.
Ze was net 125 euro kwijt herinner ik me.
En voor dat geld kon ik mijn eigen tempo rijden, eigen muziek draaien en geen gezeur.....
Dat was me zeker wat waard.
Dat bepaald wel je snelheid en aantal stops.
Maar wat geopperd werd vrouw met het vliegtuig hebben wij ook gedaan.
Ik ben gaan rijden met auto en caravan naar Hyeres. (Vlakbij Saint Tropez)
Mijn vrouw er achteraan met het vliegtuig naar Hyeres.
En ze was er in 2 uur met inchecken, vlucht en uitchecken.
Ze was net 125 euro kwijt herinner ik me.
En voor dat geld kon ik mijn eigen tempo rijden, eigen muziek draaien en geen gezeur.....
Dat was me zeker wat waard.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ook wij rijden, na een ‘noodgedwongen’ (konden toen ook niet anders) zeer slecht ervaring op een zwarte zaterdag, never nooit meer op zaterdag (toen ‘s nachts om 01:00 u vertrokken, eenmaal aan de zuidkant van Parijs, ca 05:00u was er file, file en nog eens file, en uiteindelijk pas om 20:00u op bestemming, ca. 1100km zuidelijker ) dus die files zijn er m.i. al veel eerder dan 10:00u... ‘s nachts rijden zou ik ook niet op gokken, zaterdag middag vertrekken zou ik dan nog eerder doen.jalex_h schreef: Ik zou never nooit niet op zaterdag gaan rijden. Ga er maar vanuit dat zo'n beetje alle wegen naar het Zuiden vanaf een uur of tien muurvast staat en dat de laatste files pas na middernacht opgelost zijn. Als je dan toch 's-nachts gaat rijden (de één kan daar beter tegen dan de ander dus ik spreek hier geen waarde-oordeel uit), kom je denk ik per saldo niet veel later maar wel een stuk minder chagrijnig aan.
Maar de ‘vrouw-vliegt-rest-eerder-met-auto’ optie van Paul zou ik ook zeker serieus overwegen.
Is inderdaad wel aardig omrijden richting Zuid-Frankrijk, maar richting Italië neem ik in principe altijd de Gotthard-pas, met inmiddels ‘rituele’ stop op de top. Maar ook op de pas kun je het slecht treffen door b.v. werkzaamheden, of b.v een stoet achter een langzaam voertuig (helemaal als je dan bij inhalen ook nog je turboslang eraf blaast.... ). Wel ga ik altijd 2 of 3 afslagen voor de tunnel van de snelweg af. De B-weg is zelden druk en de kans bestaat dat bij drukte de laatste afslag(en) dicht zijn om sluipverkeer te beperken. (Geldt ook in Noordelijke richting, daar ging het bij ons vorig jaar mis en werd bevestigd dat ik de tunnel echt niks vind, eerst flinke file, in tunnel 36+ graden buitentemperatuur en in langzame stoet met vrachtwagen op de bumper om dat er ergens voor ons iemand max 50 reed.....)jalex_h schreef:Je moet ook niet de laatste (want dan sta je alsnog een hele tijd in de file) maar de een na laatste afslag voor de tunnel nemenCygnus schreef:Als het druk is net zo snel/langzaam! Ben als eens uit de file over pas gegaan en achter dezelfde auto weer ingevoegd. Uurtje lekker sturen met het dak omlaag i.p.v. stapvoets door de tunnel.PGV90 schreef: Andere tip - de Gothard tunnel staat vaak vast, maar je kan prima over de pas. Is slechts iets van 30 min extra en ook nog een heel mooie (rijders) route. Boven even uitstappen ook erg leuk!
Overigens rijd je dan wel heel erg om als je zo in Zuid-Frankrijk uit wilt komen...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3389
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik zou het niet overwegen, ik zou het gewoon doen. Vrijdagochtend allemaal tegelijk de deur uit en zaterdag allemaal tegelijk aankomen. Alleen het transport in de tussentijd is verschillend. 1 dag extra vakantie voor 100 euro. Klinkt als een goede deal.Maar de ‘vrouw-vliegt-rest-eerder-met-auto’ optie van Paul zou ik ook zeker serieus overwegen.
Je kunt ook nog eens 100km omrijden via de San Bernardino pas als het echt stilstaat.maar richting Italië neem ik in principe altijd de Gotthard-pas
Ikzelf overweeg om terug vanuit Toscane via Oostenrijk/Duitsland te gaan (A7 Kempten). Volgens de routeplanner (die geen rekening houdt files) kost dat in mijn geval 1 uur extra.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Theo V70
- 6th Gear member
- Berichten: 4751
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
- Locatie: Zuid-Holland
Ik rij nooit op (zwarte) zaterdag in Frankrijk. Op de heenweg vertrek ik op vrijdag. Aan het eind van de dag zet ik de caravan op een tussencamping, waar ik de hele zaterdag lekker relax en vakantie vier, terwijl de hele route du solleil vast staat maar waar ik niks van merk. Op zondag (of maandag) reis ik heerlijk ontspannen door naar de eindbestemming.
Op de terugweg vertrek ik op donderdag en reis dan in 2 etappes weer noordwaarts.
Op de terugweg vertrek ik op donderdag en reis dan in 2 etappes weer noordwaarts.
XC40 recharge, SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- Lexus76
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17
Wij rijden altijd 's nachts. We vertrekken tegen 23.00 vanuit Groningen. 1x stoppen om te tanken net boven Parijs. Iedereen slaapt dan. 3 kids, 1 vrouw. En ik vind het heerlijk. Zo tegen 11.00 zijn we dan op plek van bestemming. (Bij mijn vader want die woont daar) Ik pak gelijk ff 1 of 2 uurtjes slaap en de rest haal ik gedurende de vakantie wel weer in. Dit jaar overwegen we om een tussenstop te maken en/of via route soleil te rijden. Eigenlijk wil ik de kinderen zo kort mogelijk in de auto hebben dus knalden we altijd door. Dit jaar dus eens proberen om de vakantie te laten beginnen bij het dichttrekken van de voordeur ipv bij aankomst. Mijn vrouw is een top navigator dus ik heb haar altijd graag naast me. Ook om de kinderen af en toe even een tik te geven, ho oeps, een koekje te geven natuurlijk.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19527
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bart, ik zou gewoon voor de optie gaan dat jij met de kids op donderdag al gaat rijden en dat jou ega met het vliegtuig komt op zaterdag.
In principe hebben jullie je zaterdagochtend al in het mobile home geinstalleerd en hebben de meiden en jongen al vriendjes/vriendinnetjes gescoord en kan jij jou dame van Nice Aeroport afhalen. Je "moet" er echt voor zorgen dat je zaterdag zo vroeg mogelijk op de plaats van bestemming bent.
In principe hebben jullie je zaterdagochtend al in het mobile home geinstalleerd en hebben de meiden en jongen al vriendjes/vriendinnetjes gescoord en kan jij jou dame van Nice Aeroport afhalen. Je "moet" er echt voor zorgen dat je zaterdag zo vroeg mogelijk op de plaats van bestemming bent.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)