Vraag: Is het mogelijk om de achterbank van een V60 R-Design achteraf te voorzien van originele elektrische verwarming.
Volgens de Volvoparts webstore zijn de heaters op zich niet heel erg prijzig,...
achterbank V60 upgraden met verwarming?
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Je moet de tunnelbak vervangen voor eentje met verwarmingsknoppen, dan hopen dat de bekabeling er ligt en dan matjes in de achterbank maken.
Laatst gewijzigd door Nomad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12279
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
https://www.conrad.nl/p/dometic-group-z ... aff97db531
iets universeels kan autonoom functioneren, neem daarbij losse matjes omdat zitting en rugleuning verschillende kanten uitgaan
iets universeels kan autonoom functioneren, neem daarbij losse matjes omdat zitting en rugleuning verschillende kanten uitgaan
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik zag dat je in Eindhoven Regio zit. Ik ook. Misschien keer samen kijken? Ik heb het bedieningspaneel al, maar moet de rest ook nog hebben.jaykay schreef: Bedankt voor de feedback allemaal,....
origineel is toch wel de mooiste, maar ook de moeilijkste denk ik.
Misschien maar eens de tunnelbak demonteren en de achterbank om te kijken of het voorbereid is,...
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2194
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
het lijkt makkelijk, maar:
Naast de matjes ( 9/9 t/m 9/11) heb je het controle- en schakelaarmoduul ( 3/65) nodig, en de tempsensoren 7/112 en 7/113 met regeleenheid 9/14 en 9/15 nodig.
Dan werkt het ook pas als je deze handel inleert in de CAN bus, en dat kan volvo icm vida voor je doen met het bijbehorende prijskaartje.
Of het relais R1 ( 2/88) eringeprikt zit, is ook nog een vraagteken, maar dat is, samen met de bedrading het minste probleem.
Al met al denk ik dat de kosten meer zijn dan € 1000, zie ook bijgevoegde schema.
Een simpele oplossing met matjes en losse schakelaartjes in het middenconsole is denk ik een tiende van deze kosten.
Naast de matjes ( 9/9 t/m 9/11) heb je het controle- en schakelaarmoduul ( 3/65) nodig, en de tempsensoren 7/112 en 7/113 met regeleenheid 9/14 en 9/15 nodig.
Dan werkt het ook pas als je deze handel inleert in de CAN bus, en dat kan volvo icm vida voor je doen met het bijbehorende prijskaartje.
Of het relais R1 ( 2/88) eringeprikt zit, is ook nog een vraagteken, maar dat is, samen met de bedrading het minste probleem.
Al met al denk ik dat de kosten meer zijn dan € 1000, zie ook bijgevoegde schema.
Een simpele oplossing met matjes en losse schakelaartjes in het middenconsole is denk ik een tiende van deze kosten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- jaykay
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25.04.2019 - 19:36
Hmmmm,... denk dat de kinderen het met een paar koude billen moeten gaan doen,...wim de jong schreef: het lijkt makkelijk, maar:
Naast de matjes ( 9/9 t/m 9/11) heb je het controle- en schakelaarmoduul ( 3/65) nodig, en de tempsensoren 7/112 en 7/113 met regeleenheid 9/14 en 9/15 nodig.
Dan werkt het ook pas als je deze handel inleert in de CAN bus, en dat kan volvo icm vida voor je doen met het bijbehorende prijskaartje.
Of het relais R1 ( 2/88) eringeprikt zit, is ook nog een vraagteken, maar dat is, samen met de bedrading het minste probleem.
Al met al denk ik dat de kosten meer zijn dan € 1000, zie ook bijgevoegde schema.
Een simpele oplossing met matjes en losse schakelaartjes in het middenconsole is denk ik een tiende van deze kosten.
Thanks Wim
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Maar je kunt toch ook universele stoelverwarming monteren. Dit heeft mijn zwager toen laten doen in zijn Zafira.jaykay schreef:tja,... daar heb weinig aan, hè.....Speedyace schreef: Laat ik die optie al hebben af fabriek en de passagiers zijn er blij mee.
Dit werkt perfect en stukken goedkoper en 3 standen instelbaar.
- Henk Mesman
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 17.01.2019 - 18:11
Zijn de kinderen ook weer blij met Universele verwarming tja waarom ook niet.
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼
Henk Mesman
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼
Henk Mesman
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ik ben hier ook mee bezig geweest.
Ik heb een interieur waar de verwarmingsmatjes al in de achterbank zit. Ook heb ik de modules kunnen scoren. Toen heb ik verder gezocht naar de hoofdlijnen maar je mist gewoon teveel om het ooit te laten werken. Ook krijg je bij Volvo de software niet om het te laten activeren.
Ikheb nu een hele mooie set op AliExpress gekocht en ga deze netjes inbouwen.
Ik heb een interieur waar de verwarmingsmatjes al in de achterbank zit. Ook heb ik de modules kunnen scoren. Toen heb ik verder gezocht naar de hoofdlijnen maar je mist gewoon teveel om het ooit te laten werken. Ook krijg je bij Volvo de software niet om het te laten activeren.
Ikheb nu een hele mooie set op AliExpress gekocht en ga deze netjes inbouwen.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36
Nou, in mijn V60 MY13 is het gelukt, zie hier
en hier
viewtopic.php?f=92&t=84105
Software laden is niet nodig voor de achterbank verwarming, enkel een hercalibratie van je LIN bus components via VIDA.
Originele achterbank verwarming
Per zitting:
-SHM module
-Stekkers voor deze modules naar je achterbank (zitten en rugleuning)
-Middenconsole vervangen met originele seat-heat control buttons
-Massadraad aansluiten
-Voeding, gezekerd 15A
-LIN A (drivers side) koppelen aan LIN A van je CCM (middenconsole)
-LIN A control buttons koppelen aan LIN A van je CCM (middenconsole)
-LIN B (passengers side) koppelen aan LIN B van je CCM
Als je nog paar dagen geduld heb, schrijf ik mijn how-to.
en hier
viewtopic.php?f=92&t=84105
Software laden is niet nodig voor de achterbank verwarming, enkel een hercalibratie van je LIN bus components via VIDA.
Originele achterbank verwarming
Per zitting:
-SHM module
-Stekkers voor deze modules naar je achterbank (zitten en rugleuning)
-Middenconsole vervangen met originele seat-heat control buttons
-Massadraad aansluiten
-Voeding, gezekerd 15A
-LIN A (drivers side) koppelen aan LIN A van je CCM (middenconsole)
-LIN A control buttons koppelen aan LIN A van je CCM (middenconsole)
-LIN B (passengers side) koppelen aan LIN B van je CCM
Als je nog paar dagen geduld heb, schrijf ik mijn how-to.