Brandstofniveau meter

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
btauwenberg
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.07.2017 - 11:22

Bij mijn laatste tankbeurten viel het me op dat na het tanken de brandstofmeter een te laag niveau aangaf.
Dit varieerde ook: de ene keer 90%, de andere keer 75%, ...

Eerst dacht ik dat ik onoplettend was en onvoldoende had getankt, tot het probleem zich bleef manifesteren terwijl ik zeker wist dat ik de tank volledig vol had getankt, tot ze net niet overliep.
Ik ben even bij de dealer gepasseerd. Blijkbaar was dit probleem gekend en er bestond een software-update voor.
Die is intussen gebeurd en ... het probleem is verholpen!!

Wie hetzelfde zou ervaren, weet dus dat er een oplossing is!
2018 V90 T8 Momentum
Gebruikersavatar
Harlem_guy
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 09.02.2006 - 11:40
Locatie: Haarlem

Ben blij om te horen dat het bij jou is opgelost, bij mij (nog) niet...

Als ik tank geeft de meter keurig 100% aan maar een tijdje geleden heb ik met 'pech' langs de kant van de weg gestaan. De benzine meter gaf aan dat de tank nog voor een kwart vol was en volgens de boordcomputer kon ik nog 130 km. rijden. Om een lang verhaal kort te maken: de ANWB monteur die via Volvo on call was geregeld stelde voor om toch gewoon even wat benzine in de tank te doen, en... toen deed de auto het gewoon weer! Moest toevallig twee dagen na dit voorval toch toevallig bij de dealer zijn om mijn winterbanden/velgen te laten monteren en die gelegenheid is toen door de dealer aangegrepen om de auto meteen van de laatste software te voorzien. Dit heeft niet het gewenste resultaat gehad. Bij de laatste tankbeurt zat er nog 5 liter in de tank terwijl de meter aangaf dat de tank nog voor een kwart gevuld was (komt overeen met ongeveer 13,5-14 l.).

Wordt vervolgd, over een paar weken breng ik de auto weer naar de garage om het probleem te laten oplossen (hoop ik).
All that we see or seem is but a dream within a dream...
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”