Mijn 850 houdt in...

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

Hoi allemaal....

Ik ben een trotse eigenaar van een volvo 850 ik heb 3 jaar met plezier meegereden...maar omdat ik em graag houden wil heb ik wat olielekkage laten verhelpen dus is de boel uit elkaar geweest...
Maar nu als ik de snelweg optrek en ik wil een beetje meegaan duurt het heellang dat hij op gang komt.. Weet iemand wat dat kan zijn...
en sinds kort bij het koppelen en optrekken hoor ik een klonk of zo iets maar er is geen motorsteun kapot want die zijn vervangen..
ik heb eigenlijk alles vervangen Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet....hij loopt op lpg.. zonder problemen verder...

Wie heeft er raad voor mij.... want het plezier is er een beetje af nu...
Groetjes monique smit uit emmen
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

van welk bouwjaar istie?.
welke motor zit onder de kap?.
welke olie lekkages heb je laten verhelpen?.
is het probleem er ook als je op benzine rijd?.
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

hij is van 92 2.5 20V
ja dehele deksel is ervan af geweest ja hoe noem ja dat nou...
een paar slangen zijn vervangen en het is dus door de volvo gedaan...en nee hij rijdt slecht op bezine wil ik dat ook goed hebben dan moet ik de injectors gaan vervangen...
Je had in ieder geval speciaal gereedschap nodig.....

groetjes monique
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

mm, op lpg loopt ie dus goed.
op welke brandstof start de motor dan?, benzine of lpg?.
waarom moeten de injectors vervangen worden?.
is het brandstoffliter al eens vervangen?.
zijn er al eens foutcodes uitgelezen?.
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

hij start op benzine...
Maar de volvo zei als ik mijn auto ook goed op benzine wou laten lopen dan moest ik de injectoren laten vervangen toen heb ik dat laten zitten omdat ik op gas rij...leek me gewoon leuk dat hij op beiden goed deed...
de filter heb ik geloof ik nog niet vervangen...en de bougiekabels ook niet wel de rotor..

groetjes monique
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

mm beetje moeilijk om hier een touw aan vast te knopen.
als je auto wel start op benzine lijkt me niet meteen dat de injectors slecht of verdacht zijn.
een verstopte filter kan de doorgang bemoeilijken, maar dan heb je ook startproblemen, of dan draait de startmotor langer als normaal voordat de motor aanspringt.
bougiekabels?, als die al slecht zijn heb je ook of eerder problemen op gas als benzine.
ik neem aan dat er ook voldoende benzine in de tank zit?.
volgens mij zit het probleem eerder bij de brandstofpomp.
hoor je als je het contact op stand II zet (dus niet doorstarten) de brandstofpomp ook duidelijk zoemen?.
foutcodes al eens uitgelezen?.
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

ik heb de tank half vol... en heel af en toe als ik naast de auto sta hoor ik inderdaad zoemen maar dat heeft hij altijd al gedaan..
en ik zal inderdaad de auto is uitlaten lezen.. als ik tijd heb ik werk zelf in de garage (alleen apk) dus ik heb auto voor mijn werk en rij dus niet in de volvo ik zal eens een afspraak maken met brouwer volvo maar ga eerst de bougies kabels vervangen dan kan nooit kwaad moet toch een keer.....
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

oja weet jij ook waarom mijn stuurbekrachtiging het de ene keer wel doet en de andere keer niet...
ze zeggen dat dat het stuurhuis moet zijn...maar mijn pomp joelt ook...
maar op het moment stuurt hij weer super...het is een probleem vanaf december
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

monique schreef:ik heb de tank half vol... en heel af en toe als ik naast de auto sta hoor ik inderdaad zoemen maar dat heeft hij altijd al gedaan..
dit is niet wat ik bedoel.
de brandstofpomp zit in de benzinetank, die zit dan weer onder de kofferbak.
als je het contact op stand II zet, moet je die horen zoemen enkele seconden.
maar je zou inderdaad beter eens een volledig nazicht laten doen, niet alleen uitlezen.
als ik dit zo allemaal lees, heb ik het vermoeden dat ie een hoopje onderhoud gemist heeft.
Gebruikersavatar
monique
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.12.2006 - 16:05
Locatie: emmen

Nou hij krijgt altijd zijn beurten daarom heb ik ook wat aan die olielekkage laten doen..en mijn baas doet altijd de kleine dingen zoals die bougies filters en remmen enzo..dus onderhoud krijgt hij wel....ik ben echt een zeikerd want als ik wat hoor gaat ie gelijk op de brug..maar ja hij heeft ook al 376 gelopen...nou in iedergeval bedankt voor je hulp....
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”