Ja daar ben ik weer. Wat handig een forum.
Even een vraag zonder het wel of niet flushen te bediscussiëren.
Ik heb nu ong 150 km gereden in mijn "nieuwe" volvo v70 automaat uit 2004. Rijdt heerlijk maar soms voel ik de overgangen in de automaat. (ik voel/merk altijd alles)
In het onderhoudsboekje vond ik een nota uit 2013. Toen is de automaat gespoeld. Er is geen km stand genoteerd maar uit het onderhoudsboekje kan ik afleiden dat het rond de 140000 km moet zijn geweest. Ik heb zojuist het bedrijf gebeld of het een gewone spoeling was of een powerflush. Het werd even stil en hij had de term nog nooit gehoord. Het was met zo'n apparaat zei hij. Er is ook een cleaner gebruikt. Was 250 euro
De teller staat nu op 202000 en ik denk dat een flush tzt wel een goed idee is. Auto is regelmatig als trekpaard gebruikt.. Maar wat is een goed adres?
Ik heb Harrie Arendsen, tpr powerflush, Eric van der Veen, volvo service Hardenberg gespot. Welke adviseren jullie? Ik woon in Zuid-West Drenthe
Tips welkom.
Goed powerflush adres Noorden gezocht
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk gs powerflush contacten!
Doet ook op locatie. Dus voor je eigen deur.
Doet ook op locatie. Dus voor je eigen deur.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Broekhuis dealers doen het ook voor een nette prijs.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt, broekhuis kan het ook.sebastiaan84 schreef: Broekhuis dealers doen het ook voor een nette prijs.
Ze hebben zelf powerflush apparatuur aangeschaft.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
- Locatie: Pesse
Een local in Hoogeveen gevonden die het voor 270 wil doen. Toch handig om een balletje bij de buurman op te gooien. Hij heeft veel connecties:)
https://dynamictuning.nl/automaat-spoeling
Lees ik het nu goed en gaat de oude olie er gefilterd weer in? Ik dacht dat er na het spoelen, nieuwe olie in moet...
https://dynamictuning.nl/automaat-spoeling
Lees ik het nu goed en gaat de oude olie er gefilterd weer in? Ik dacht dat er na het spoelen, nieuwe olie in moet...
Laatst gewijzigd door Nelleke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou dan bovenstaand advies opvolgen van broekhuis. Grote kans dat ze dan ook met originele (volvo) minerale atf olie spoelen.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die nieuwe olie komt nogal precies.
Er moet de juiste spec weer in, er heeft hier een hele draad gelopen over de full synthetische olie die door anderen worden gebruikt bij het afvullen en de minerale Mobil olie die Volvo gebruikt.
Ik heb mijn V70 07 laten spoelen waarna er full synthetische olie is gebruikt om hem weer af te vullen, de slip en rare uitschieters waren het gevolg.
Ik heb daarna nogmaals de bak laten spoelen en daarna laten vullen met de door Volvo voorgeschreven minerale olie waarna het schakelen weer perfect ging.
Ik laat alle werkzaamheden gewoon door de dealer doen en voor de €120 extra zou ik nooit een mannetje die weer een mannetje kent aan mijn automaat laten sleutelen.
En zeker geen gefilterde olie weer op de bak gebruiken, de specificatie van oude olie is heel anders dan die van de nieuwe, dat is juist het doel van olie verversen.
Er moet de juiste spec weer in, er heeft hier een hele draad gelopen over de full synthetische olie die door anderen worden gebruikt bij het afvullen en de minerale Mobil olie die Volvo gebruikt.
Ik heb mijn V70 07 laten spoelen waarna er full synthetische olie is gebruikt om hem weer af te vullen, de slip en rare uitschieters waren het gevolg.
Ik heb daarna nogmaals de bak laten spoelen en daarna laten vullen met de door Volvo voorgeschreven minerale olie waarna het schakelen weer perfect ging.
Ik laat alle werkzaamheden gewoon door de dealer doen en voor de €120 extra zou ik nooit een mannetje die weer een mannetje kent aan mijn automaat laten sleutelen.
En zeker geen gefilterde olie weer op de bak gebruiken, de specificatie van oude olie is heel anders dan die van de nieuwe, dat is juist het doel van olie verversen.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De powerflush is een extra duo-reservoir wat tijdelijk tussen de bestaande leidingen wordt geplaatst. Je kan dan makkelijk de kleur van de olie bekijken, een reiniger toevoegen en zien of het een beetje helpt. Daarna drukt men een schakelaar in waardoor nieuwe olie uit het ene reservoir de auto in stroomt en de oude olie in het andere reservoir opgevangen wordt. Als dat voltooid is druk je nogmaals de knop in waardoor het alleen nog gebruikt maakt van het reservoir met nieuwe olie.Nelleke schreef: Een local in Hoogeveen gevonden die het voor 270 wil doen. Toch handig om een balletje bij de buurman op te gooien. Hij heeft veel connecties:)
https://dynamictuning.nl/automaat-spoeling
Lees ik het nu goed en gaat de oude olie er gefilterd weer in? Ik dacht dat er na het spoelen, nieuwe olie in moet...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
- Locatie: Pesse
Vandaag ff bij eigen garage geweest. Binnenkort volgt algehele check up. Hij vond de peilstok van versnellingsbak en de olie die eraan zat was helder rood en stonk niet. Denk dat flush dan nog even kan wachten. Ik kon zelf die stok niet vinden. Zat goed verstopt. Toch voel ik de overgangen soms lichtjes. Vooral bij lagere snelheden. Geen bonk. Alsof ie even blijft hangen. Heel lichtjes. Nou ja. Wacht ff de check af volgende maand.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
- Locatie: Pesse
Ik word nu toch wel wat bezorgd. De overgangen die ik soms voelde werden wat minder. Auto wennen aan mijn rijstijl? Ik ben geen gaspedaal intrapper. Vandaag een viaduct op en zat achter een hele slome vrachtwagen dus kropen naar boven. En bonk opeens. Bah. Heb ik een kat in de zak gekocht. Kapotte versnellingsbak? Woensdag naar garage voor algehele keuring. Zal het voorval uitleggen.. vriendin zei dat ik misschien beter in bergversnelling had moeten rijden. Niet aan gedacht maar een bonk of hapering, alsof ik gas ff losliet, mag niet.
Ik zit niet op een bakrevisie te wachten a tig duizend euro.
Sorry, even mijn ei kwijt. Zit hier ook maar alleen te piekeren.
Ik zit niet op een bakrevisie te wachten a tig duizend euro.
Sorry, even mijn ei kwijt. Zit hier ook maar alleen te piekeren.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Hallo Nelleke,
De automaat past zich inderdaad aan jouw rijstijl aan. Verder zou ik dan de check (bij Broekhuis?) even afwachten. Wel jouw ervaringen delen met de dealer, dan weten ze waar ze naar moeten kijken. Eventueel even samen met de monteur gaan rijden, zodat je goed kunt aangeven wat jij ervaart.
De automaat past zich inderdaad aan jouw rijstijl aan. Verder zou ik dan de check (bij Broekhuis?) even afwachten. Wel jouw ervaringen delen met de dealer, dan weten ze waar ze naar moeten kijken. Eventueel even samen met de monteur gaan rijden, zodat je goed kunt aangeven wat jij ervaart.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
- Locatie: Pesse
Dank je Frits. Nee geen broekhuis. Gewoon mijn eigen vaste adres. Geen golddiggers. Eigenaar bedrijf had al even testritje gemaakt toen ik afspraak maakte. Hij vond de stuurbekrachtiging wat raar voelen. Auto trekt soms ook iets naar rechts bij remmen. Maar hij zei ook dat een wiel uitgelijnd moest worden.
Verder las ik hier bij een topic dat iemand ook automaatproblemen had en nadat het verholpen was ook het naar rechts trekken. Toeval?
Ik voelde dat sturen ook wel maar dacht de overgang van zachte vredesteins op oude auto naar de grote racevelgen met platte banden op deze het euvel waren.
Ze maken volgende week vast een testrit. Maar heb die hapering nu nog maar 1 x gehad. Rijdt verder heerlijk.
Ik word hier onzeker van. Ik moet alleen de kost verdienen en heb er hard voor gespaard. Bang dat ik verkeerde beslissing heb genomen.
Ik wacht de 16e af.
Verder las ik hier bij een topic dat iemand ook automaatproblemen had en nadat het verholpen was ook het naar rechts trekken. Toeval?
Ik voelde dat sturen ook wel maar dacht de overgang van zachte vredesteins op oude auto naar de grote racevelgen met platte banden op deze het euvel waren.
Ze maken volgende week vast een testrit. Maar heb die hapering nu nog maar 1 x gehad. Rijdt verder heerlijk.
Ik word hier onzeker van. Ik moet alleen de kost verdienen en heb er hard voor gespaard. Bang dat ik verkeerde beslissing heb genomen.
Ik wacht de 16e af.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nelleke: tijdje geleden.....hoe is e.e.a. afgelopen met je bezoek aan eigen garage?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8133
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn bak is in juli geflusht bij Gery Slot, een goeie maand geleden voelde ik telkens een bonk als de auto warm gereden was en ik van P naar D schakelde.Nelleke schreef: Ik word nu toch wel wat bezorgd. De overgangen die ik soms voelde werden wat minder. Auto wennen aan mijn rijstijl? Ik ben geen gaspedaal intrapper. Vandaag een viaduct op en zat achter een hele slome vrachtwagen dus kropen naar boven. En bonk opeens. Bah. Heb ik een kat in de zak gekocht. Kapotte versnellingsbak? Woensdag naar garage voor algehele keuring. Zal het voorval uitleggen.. vriendin zei dat ik misschien beter in bergversnelling had moeten rijden. Niet aan gedacht maar een bonk of hapering, alsof ik gas ff losliet, mag niet.
Ik zit niet op een bakrevisie te wachten a tig duizend euro.
Sorry, even mijn ei kwijt. Zit hier ook maar alleen te piekeren.
Contact opgenomen met Gery en die heeft de adaptie van de bak gereset, sindsdien geen enkel probleem meer.
Volgens Gery als de reset niet zou helpen was het een kostenplaatje van 1500€.
Fingers crossed, voorlopig schakelt de bak weer als nieuw
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Die Gery Powerflush die weet het wel.
Vakman first class. nieuw inleren heeft bij mij ook ooit geholpen.
Simpel maar je moet het maar weten.
Zat bedrijven die je nieuwe bak proberen aan te smeren.
p.s maar die nelleke is nog niet terug van haar avontuur
bob
Vakman first class. nieuw inleren heeft bij mij ook ooit geholpen.
Simpel maar je moet het maar weten.
Zat bedrijven die je nieuwe bak proberen aan te smeren.
p.s maar die nelleke is nog niet terug van haar avontuur
bob
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t
Reden: t
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
- Locatie: Pesse
Oh wat slordig van mij.. heb inmiddels nieuw topic geopend over mijn automaatbak en nog een ander punt. Hele zomer prima gereden met de bak zonder te flushen. Maar in de winter is het ruk. Schakelt slecht van 1 naar 2?
Rest gaat goed. Als motor warm is ook geen probleem. Maar geheel vloeiend is het niet. Is dat reeel bij een auto uit 2004?
Verder hoor ik bij tijd en wijle ook een rammeltje. Ene keer meer dan andere keer. Garage kon niks vinden. Dan de radio maar harder aan. Ik ben ook een muts hoor. Ik hoor en merk alles.
Op de snelweg is het een goddelijke auto.
Rest gaat goed. Als motor warm is ook geen probleem. Maar geheel vloeiend is het niet. Is dat reeel bij een auto uit 2004?
Verder hoor ik bij tijd en wijle ook een rammeltje. Ene keer meer dan andere keer. Garage kon niks vinden. Dan de radio maar harder aan. Ik ben ook een muts hoor. Ik hoor en merk alles.
Op de snelweg is het een goddelijke auto.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
HA Nelleke, wat je ook maar vind er is maar één echte oer kenner van de powerflush en dat is Gery Slot. 06 29 43 68 85
Gery weet echt alles van flushen en versnellingsbakken, heeft vroeger in de racerij gezeten en heeft de machines doorontwikkeld
Verder komt hij bij je aan de deur om te flushen zonder een drupje olie te morsen..
Ik heb inmiddels 4x geflusht met 450.000km op de teller en de eerste keer 130.000km. Ik rij genadeloos soepel met de geartronic. Na twee keer voelde iik niets meer van de bak en dat is nog steeds zo!
succes met je overwegingen. Daarnaast is Raymond van TPR flush een goede collega van Gery en beide zijn forumsponsor. Bob
Gery weet echt alles van flushen en versnellingsbakken, heeft vroeger in de racerij gezeten en heeft de machines doorontwikkeld
Verder komt hij bij je aan de deur om te flushen zonder een drupje olie te morsen..
Ik heb inmiddels 4x geflusht met 450.000km op de teller en de eerste keer 130.000km. Ik rij genadeloos soepel met de geartronic. Na twee keer voelde iik niets meer van de bak en dat is nog steeds zo!
succes met je overwegingen. Daarnaast is Raymond van TPR flush een goede collega van Gery en beide zijn forumsponsor. Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....