Volvo V70 MY2014, Serapis Velgen

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
VolvoV70Driver
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.09.2018 - 13:59

Goedemiddag,

Laat ik mij eerst even voorstellen aangezien dit mijn eerste post is.
Afgelopen september een Volvo V70 MY2014 D2 Kinetic gekocht met precies de juiste opties (Business pack pro, regensensor, parkeersensoren voor en automatisch dimmende spiegel) in de kleur Savile Grey. Qua uitvoering/opties nu gelijk met mijn laatste lease auto (VW Passat 1.6TDI Comfortline Business) uit 2012 die ik nu zo'n 2 jaar geleden heb ingeleverd. Het rijdt echter een stuk beter!!
De auto staat op de standaard 205/60R16 Oden-velgen

Ik kan een gebruikte set Serapis-velgen overnemen met bandenmaat 205/50R17 voor de winter. Komen van een Volvo V50 af (R-design). Het enige verschil dat ik kan ontdekken is de steek (50 voor de Oden, 52,5 voor de Serapis) maar voor zover ik kan nagaan moet dat geen probleem opleveren. De Volvo dealer geeft aan het principe niet te steunen maar dat de velg waarschijnlijk wel zal passen.
De omtrek is licht verschillend maar heb al ontdekt dat ik dit bij de eerstvolgende wissel kan oplossen door 205/55R17 banden te monteren.

Kan iemand mij misschien aangeven of bovengenoemde wissel problemen gaat opleveren met gebruik van dezelfde bouten?
Het uiteindelijke doel is om de 17" te gaan voorzien van 205/55R17 zomerbanden en dan de huidige Oden-velgen te voorzien van winterbanden.

Vriendelijke groeten,

Een zeer tevreden Volvo V70-rijder
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3782
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

205/55/17 is wel een heel rare maat.
gangbaar voor een V70 is 225/50/17.
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”