Volvo V50 1.8 happeren bij versnellen P2008 foutcode

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
royal d
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 30.09.2010 - 19:00

Beste forummers,

Sinds enkele dagen viel het mij op dat wanneer de auto versnelt dit enigszins schokkerig verloopt, dit euvel is zo rond de 2500 - 3000 toeren waarneembaar. Mede hierom maar eens V-power getankt om de boel eens wat schoon te blazen. (geen idee of dit helpt)

Direct na het tanken lichtte het motorlampje geel op, geen goed teken dus en heb ik de ANWB gebeld en heeft eea bekeken/uitgelezen. P2008 is geregistreed als foutcode.

Na de luchtfilter gedemonteerd te hebben en het gasklephuis schoon gemaakt te hebben (voor zo ver mogelijk) en de connectoren, leek de auto stationair wat rustiger te lopen. echter na een korte proefrit bleef de auto schokkerig rijden bij het versnellen.

Nu lees ik eenzelfde soort klachten op andere sites: https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... ml#p891744
het lijkt er op dat het een probleem is dat vaker voorkomt bij verschillende benzine motoren en zou er een modificatie vanuit Volvo zijn :( voor de connector/kabelboom.

Aangezien we as dinsdag met de auto naar Italie gepland hebben staan hoop ik dat de VOLVO SVALA dealer in Almere het probleem maandag kan verhelpen. Ik heb mijn bronnen voor hun genoteerd zodat ze wat gerichter onderzoek en tot een oplossing kunnen komen.

Ik hoop (eigenlijk niet natuurlijk) dat er meerdere forummers zijn geweest met dit probleem en ben zeer benieuwd naar de oplossing die is toegepast :)

Doorrijden naar Italie doe ik liever niet in deze staat....

Bedankt voor jullie input en suggesties. GR Royal D
V60 T4 R-Design | Osmium Grey | MY2019 | Polestar tuning
Gebruikersavatar
royal d
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 30.09.2010 - 19:00

Voor de geïnteresseerden, het probleem is gelukkig op tijd verholpen!

Het mankement had te maken met de metaalklepjes tussen het gasklephuis - spruitstuk, deze delen zijn vervangen en is het probleem hiermee verholpen.
Wat de oorzaak is van het euvel is niet bekend helaas
V60 T4 R-Design | Osmium Grey | MY2019 | Polestar tuning
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Heb hem ook gehad. Solenoid vervangen.
Is gewoon een typisch euvel van deze motor, ook bij Ford
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
HbTps
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 28.11.2012 - 13:20

Ja, bekend. Hier ook al aan de hand gehad.
Edje69
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28.03.2018 - 23:03

JTC30 schreef: Heb hem ook gehad. Solenoid vervangen.
Is gewoon een typisch euvel van deze motor, ook bij Ford
Hoi allen,

ik heb 't zelfde probleem met mn V50 1.8.
Heeft iemand een foto van de magneetkleppen zodat ik um weet te vinden....
Dan kan ik deze zelf vervangen.

BVD Ed
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Oké, hij is in het Russisch, maar het is dat gele ding
Afbeelding
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dacht in een C30 bijna het zeflde euvel te hebben.
Bij de C30 lijkt het echter de klep te zijn die aan de groene en paarse leiding vast zit.

(deze rammelt en doet geen vacuum dingen meer, dus is lek/kapot).

Iemand een idee van onderdeel nummer?
Of zelfs de nederlandse naam voor het ding?
(niet kunnen vinden in Vida)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
HbTps
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 28.11.2012 - 13:20

Dat is de bediening van de swirve valves in het inlaatspruitstuk. Vermoed dan dat het 1 geheel is met het inlaatspruitstuk ...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Jij mag niet meer raden. :D
Staat onder Engine>Intake&Exhaust>Inlet manifold
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”