Voorruit vervangen, sterretje

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wieldop
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11.05.2007 - 13:22
Locatie: Fryslân

Besten,
Ik had een sterretje in mijn voorruit, net onder het dashboard, boven het chassisnummer. Dat * heb ik dan ook nooit opgemerkt en is uiteindelijk uitgescheurd: breukvlakken van 7cm lang. Dit voorruit heb ik inmiddels laten vervangen, maar nu zit er een ruit in met hele andere nummeringen. Ik heb geen flauw benul wat dat allemaal betekend. Ik vraag me nu af wat voor kwaliteitsruit er nu op zit: is het beter of ben ik bij de poot genomen… De symbolen snap ik voor SIPS en SRS en de producent en land van herkomst kan ik ook volgen, maar die nummers? Ergens zal een productienummer zitten, maar welk nummer zegt iets over de kwaliteiten en type en welke over het folie-filter.

Oude ruit:
Symbolen E1 – CCC en SIPS – SRS
VOLVO
FUAYO-GROUP
II DOT 459 AS1 M644
43R – 001793
CHINA
9.. (2 stipjes)
E000001

Nieuwe ruit:
Symbolen E6 – CCC en andere met voor SIPS SRS
SAINT-GOBAIN SEKURIT
II DOT 37 AS 1 M 105
43R – 004146
ITALY
3…. (4 stipjes)
E000288

Ik ben nieuwsgierig naar de verklaringen
V60 AWD PIH D6, MY2015
V50 D2 sport, MY2011
V50-II 1.8 sport, MY2007
V40 1.9 D Europa nordic, MY2003
BX 1.9 TD (transport deluxe)
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Niet zo druk maken. Das 1
Alle ruiten moeten aan veiligheidseisen voldoen.

E-nummers zijn de landnummers waar de producten zijn aangeboden om te laten testen voor een goedkeuring;
Die staan ook bijvoorbeeld op gordels en kinderstoeltjes etc.

E1: Duitsland
E2: Frankrijk
E3: Italië
E4: Nederland
E5: Zweden
E6: Belgie
E7: Hongarije
E8: Tsjechie
E9: Spanje
E10: Servië
E11: Groot Brittannië
E12: Oostenrijk
E13: Luxemburg
E14: Zwitserland
E15: Voormalig Oost-Duitsland
E16: Noorwegen
E17: Finland
E18: Denemarken
E19: Roemenie
E20: Polen
E21: Portugal
E22: Rusland
E23: Griekenland
E24: Ierland
E25: Kroatië
E26: Slowenië
E27: Slowakijë
E28: Wit-Rusland
E29: Estland
E31: Bosnië Herzegowina
E32: Letland
E37: Turkije
E40: Macedonië

In principe zegt het niks over de kwaliteit van de ruit, maar neem maar aan dat de eisen redelijk gelijk liggen.

en de dot nummers:
http://www.carwindshields.info/dot_db
Laatst gewijzigd door +++t blijft behelpen+++ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
wieldop
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11.05.2007 - 13:22
Locatie: Fryslân

Dank voor je link. Het is nu meer dat ik die nummers wil begrijpen. Het is me in iedergeval duidelijk dat het goed gereguleerd is.
Dit kwam ik dus ook nog ergens tegen.

producent
E code Goedkeuring
R code Goedkeuringnummer verordening ECE R43 (cijfers erachter zijn van goedkeuringsland)
DOT code land van goedkeuring
AS soort glas
M code producent
Getal productiejaar
V60 AWD PIH D6, MY2015
V50 D2 sport, MY2011
V50-II 1.8 sport, MY2007
V40 1.9 D Europa nordic, MY2003
BX 1.9 TD (transport deluxe)
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”