Stuurschokjes bij (lange) bocht

De grotere Volvo's
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9882
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Wel,
Ik heb destijds met mijn My'06 V70 het stuurhuis laten flushen. In lang aanhoudende bochten gaf het stuur van die kleine schokjes. Overleg gehad met Gery Slot en samen tot de conclusie gekomen dat het wellicht zin had om eerst een flush uit te voeren. Ik kan je vertellen de olie die er af kwam rook niet fris meer. Nieuwe olie erop nadat eea gespoeld was en de auto stuurde weer snaar strak.
Doe er mee wat je wilt. Wellicht is het een optie voor je.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Bij mij is een koppelblokje ofzoiets gesmeerd en dat lijkt het al iets te verminderen. Van de week laten uitlijnen. Volgende stap is flushen, aangezien dat heel eenvoudig is wil ik het eigenlijk zelf doen maar het zal er wel niet van komen.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
XCMenno
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.02.2017 - 20:29
Locatie: Nootdorp

@Sander02, hoe is het verlopen?
@Edraket, ik heb ergens in een topic gelezen dat er een test is. Zo iets als een halve slag draaien enz. Is dit een officieel test. Is dit dan ook te gebruiken als wapen bij een conflict?
XCMenno
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.02.2017 - 20:29
Locatie: Nootdorp

Sorry heren, ik had mij eerste even moeten voorstellen.
Mijn naam is Menno en ik heb net mijn V70 XC '99 ingeruild voor een XC70 '07. (met stuurhuis problemen!)
Na 7 jaar op het 850 forum te hebben gezeten, nu overgestapt op dit forum. ( Ben, eindelijk je zin gekregen)
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

XCMenno schreef: @Sander02, hoe is het verlopen?
@Edraket, ik heb ergens in een topic gelezen dat er een test is. Zo iets als een halve slag draaien enz. Is dit een officieel test. Is dit dan ook te gebruiken als wapen bij een conflict?
Ik heb het een beetje laten versloffen. Wil de stuurhuis flush uitvoeren maar ja komt er niet van. Zonder oprit ben ik toch minder geneigd te knutselen aan eigen auto.
Om er nou weer aardig wat geld voor voor betalen en er mogelijk geen enkel verschil optreed vind ik ook wat zonde. Dan kan je dat geld beter een een vervangend stuurhuis stoppen maar ja ga je zoveel honderd euro betalen voor een probleem wat soms wel een beetje vervelend is maar waar je zeker niet bij elke rit last van hebt. Blijven toch de wat langere/scherpere bochten.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Menno, is geen officiele test, maar als je het stuur een 90 graden indraait bij stilstand en losjes in je hand houd moet het stuur stl blijven staan. Als je het stuurhuisprobleem hebt gaat het stuur slingeren in je hand.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Sorry, wil echt geen valse hoop geven, enige remedie is nieuw stuurhuis. Niet gaan flushen=verloren geld bij dit probleem. Helaas.
XCMenno
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.02.2017 - 20:29
Locatie: Nootdorp

Dank heren,
Ik heb nog 5 maanden BOVAG garantie. Tot nu toe is de garage erg meegaand geweest. Heeft alle symptomen geprobeerd op te lossen door nieuwe banden; vierkant uitlijnen en een nieuwe stuurstang met kogel rechts. 75% is opgelost, maar de stuurtest is nog even positief. Vreemd genoeg stuurt de xc nu bij lage snelheden, bv parkeer garage en door woonwijken, niet meer vanzelf naar neutraal. Alle uitslagen moeten actief weer terug gebracht worden. Oorzaak? Wel erg irritant.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zoals NJ8 aangeeft is inderdaad de enige remedie een nieuw stuurhuis.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
JeroenJeroen
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 06.05.2017 - 21:36
Locatie: Punthorst

XCMenno schreef: Dank heren,
Ik heb nog 5 maanden BOVAG garantie. Tot nu toe is de garage erg meegaand geweest. Heeft alle symptomen geprobeerd op te lossen door nieuwe banden; vierkant uitlijnen en een nieuwe stuurstang met kogel rechts. 75% is opgelost, maar de stuurtest is nog even positief. Vreemd genoeg stuurt de xc nu bij lage snelheden, bv parkeer garage en door woonwijken, niet meer vanzelf naar neutraal. Alle uitslagen moeten actief weer terug gebracht worden. Oorzaak? Wel erg irritant.

Nieuw stuurhuis kán, maar is verschrikkelijk duur. Ik heb er meerdere gedemonteerd en opgestuurd ter revisie. Hierna zijn alle problemen opgelost (na goed uitlijnen natuurlijk :D ).
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”