Achterklep bediening met voet zwabberen

De grotere Volvo's
Plaats reactie
WimC
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 18.08.2006 - 09:25
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Weet iemand of er aftermarket voetbediening voor een elektrische achterklep mogelijk is?
Zoals dat bij modernere modellen, ook van andere fabricaten aanwezig is, d.m.v. het zwaaien van een voet onder de achterbumper.
Moet toch niet zo moeilijk zijn voor een bedrijf als VolvoTech om zo iets te ontwikkelen.
Ze hebben al moeilijkere dingen gedaan

Het gaat om een XC60 uit 2012.

Groet, Wim
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 455
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Op zich is het niet zo moeilijk, als je keyless entry hebt. Dan kan je gewoon een schakelaartje parallel aan de schakelaar in de klep, onder de bumper plaatsen. Een hefboompje eraan dat je met je voet aantikt. Zo heb ik het gedaan. Ik ben nog op zoek naar een geschikte (betaalbare) capacitieve naderingsschaklaar om het contactloos te maken. Heb je geen keyless entry, dan wordt het lastiger om ongewenst gebruik te voorkomen.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ernst64 schreef: Op zich is het niet zo moeilijk, als je keyless entry hebt. Dan kan je gewoon een schakelaartje parallel aan de schakelaar in de klep, onder de bumper plaatsen. Een hefboompje eraan dat je met je voet aantikt. Zo heb ik het gedaan. Ik ben nog op zoek naar een geschikte (betaalbare) capacitieve naderingsschaklaar om het contactloos te maken. Heb je geen keyless entry, dan wordt het lastiger om ongewenst gebruik te voorkomen.
Interessant! Heb je misschien wat meer gegevens over deze dhz oplossing? Wat voor schakelaar, hoe gemonteerd en hoe aangesloten?
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

We hebben al een Kastje, waarmee de achterklep ook met de Afstandbediening is te sluiten. De bouwer daarvan (Emiel?!) is misschien uit te dagen voor deze oplossing.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
WimC
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 18.08.2006 - 09:25
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

@Ernst64
Een capacitieve schakelaar vind je hier: https://www.conrad.nl/nl/apem-cg211ap0g ... 05855.html
De term betaalbaar? Ik denk eerder aan robuust genoeg voor deze omgeving, zoals zout e.d.

@ufovolvo
Dat zou pas mooi zijn. Gewoon een kastje plaatsen met een extra cap. switch en klaar.
Trouwens, hoe kom je aan dat kastje? En hoe zou ik eraan kunnen komen?
Laatst gewijzigd door WimC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Kijk, alles kan. Alles.
Maar; is de veiligheid gewaarborgd, dealer uitlees-zonder-fouten gewaarborgd?
Punt is tevens een beetje dat de POT (regelunit electrisch bedienbare achterklep) 't nogal eens begeeft, met name de 1e modellen tm 2010.

Wat je wil is;
1- sensor die actief wordt op het moment dat de deuren zich ook laten openen. (dus als er 'approved is door de auto' dat de keyless zijn ding heeft gedaan).
2- sensor die waterdicht is (geheel), steenslag vast en het na 3 jaar ook nog doet
3- sensor die het verschil ziet tussen een wapperende graspol of kat en een voet die heen en weer wappert.

1- is te regelen; Canbus logica en van daaruit gestuurde spanning naar sensor en vanuit diezelfde unit sensor detectie op de open knop zetten.
2- dat is een lastige; dit mag natuurlijk geen 100en euro's gaan kosten.
3- zie 2...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

@WimC: ons forumlid emielkosse uit Dedemsvaart heeft een aantal van deze kastjes gebouwd. PM hem even, al heb ik de indruk, dat hij in dit forum niet erg actief is. Mogelijk heb je bij SmoelV70 op "het andere VolvoV70forum" eerder reactie... da's dezelfde Emiel!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
WimC
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 18.08.2006 - 09:25
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Dit is een mogelijke sensor.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”