Bedankt voor je terug koppeling. Dat is toch een behoorlijk verschil van bijna 3 liter per 100 km. Dat vind ik nogal wat.
Ik wacht nog even op die xls sheet, ik ben benieuwd.
Wie heeft een RICA E-Power Tuning gedaan?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:40
Ik haal nu al 1:19.5 gemiddeld op ouwelullenstijl.
Rij ik steviger, dus hogere toeren met oprekken en op snelweg 100 - 120 km pu haal ik de 1 op 17 komma nog wat gemiddeld.
En dat zonder tuning, of zou ie al getuned zijn zonder dat ik het weet? :D:D
btw handbak
Rij ik steviger, dus hogere toeren met oprekken en op snelweg 100 - 120 km pu haal ik de 1 op 17 komma nog wat gemiddeld.
En dat zonder tuning, of zou ie al getuned zijn zonder dat ik het weet? :D:D
btw handbak
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ja, en Turbodesk heeft inmiddels zijn normale software weer omdat de ecotuning niet deed wat de verwachting was. Er was weinig eco te bekennen, zeg maar.
Ik verstook met mijn 131 paardjes in het vooronder zo ongeveer hetzelfde. 1;18 tot 1;19.
Btw: handbak altijd +1
Ik verstook met mijn 131 paardjes in het vooronder zo ongeveer hetzelfde. 1;18 tot 1;19.
Btw: handbak altijd +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:40
V70/2.4D/2003 schreef:Ja, en Turbodesk heeft inmiddels zijn normale software weer omdat de ecotuning niet deed wat de verwachting was. Er was weinig eco te bekennen, zeg maar.
Ik verstook met mijn 131 paardjes in het vooronder zo ongeveer hetzelfde. 1;18 tot 1;19.
Btw: handbak altijd +1
Ligt dat niet voornamelijk aan de rechtervoet?
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik heb twee weken geleden de auto eens even op de Duitse autobahn helemaal losgetrapt tot aan zijn eindje. Bij de 220 km/h ging de begrenzer aan.
Ik kan ineens daarna veel zuiniger rijden zonder dat ik mijn rijstijl heb aangepast. Heb nu 700 km gereden en heb nog twee streepjes over de brandstof meter. Bc zegt nog 350 km te kunnen rijden.
Normaal gaf de bc ongeveer 7.2 l/100km aan bij 130 km/h. Nu geeft hij 6.2 l/100km aan. Ik vind dat nogal een verschil. Heb sinds de aanschaf nog nooit zo zuinig gereden.
Als ik getankt heb dan post ik nog even de echte verbruikcijfers.
Ik kan ineens daarna veel zuiniger rijden zonder dat ik mijn rijstijl heb aangepast. Heb nu 700 km gereden en heb nog twee streepjes over de brandstof meter. Bc zegt nog 350 km te kunnen rijden.
Normaal gaf de bc ongeveer 7.2 l/100km aan bij 130 km/h. Nu geeft hij 6.2 l/100km aan. Ik vind dat nogal een verschil. Heb sinds de aanschaf nog nooit zo zuinig gereden.
Als ik getankt heb dan post ik nog even de echte verbruikcijfers.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ga morgen meteen 220 rijden, dank voor de tip!
Volvo for life
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Het is toch wel apart waarom het verbruik ineens een stuk lager is nadat de auto zo hard heeft gereden.bart simpson schreef:ik ga morgen meteen 220 rijden, dank voor de tip!
Er word toch vaker gezegd, trap hem even los dan brand ie mooi schoon??
Misschien komt dit heel naief over, maar ik heb geen andere verklaring hiervoor.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik kan met dit vooruitzicht voorlopig mijn geluk niet op...
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jij ook al?toppertje schreef:wat zijn we weer "hebberig" vandaag.bart simpson schreef:ik kan met dit vooruitzicht voorlopig mijn geluk niet op...
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:40
Ik heb gewoon geluk denk ik, ik vraag me af of "schoonbranden" of tuning wel gaat helpen, nog zuiniger dan ik nu rij
Zou wel mooi zijn
Zou wel mooi zijn
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Schoonbranden kost een paar centen, goed onderhoud ook.
Tuning is duur, de reparaties daarna zijn nog duurder en mocht het zo zijn dat hij bij toeval zuiniger is geworden en in plaats van nu 1:17 opeens structureel 1:20 loopt, kun je zo uitrekenen hoe lang het gaat duren om de 1000 euro voor het tunen (Polestar ? )terug te verdienen.
Tuning is duur, de reparaties daarna zijn nog duurder en mocht het zo zijn dat hij bij toeval zuiniger is geworden en in plaats van nu 1:17 opeens structureel 1:20 loopt, kun je zo uitrekenen hoe lang het gaat duren om de 1000 euro voor het tunen (Polestar ? )terug te verdienen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Als je de foto's van de verstopte EGR's ziet, denk ik ook meteen aan dicht zetten. Ook las ik (internet wijsheid) dat er door deze koekresten wel eens een klep in de inlaat kapot ging. (Kunststof klep, weet niet meer wat het precies deed..)VolvoTech schreef: Eens. Ding zit er niet voor niets...
Smeert de ingespoten diesel niet beter dan de half verkoolde uitlaat gassen die terug de motor in gaan?