Carkit en mp3 mogelijkheid op Volvo HU 1205? S80 uit 2004

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Allen,

Voor mijn S80 wil ik graag een carkit en de mogelijkheid voor het afspelen van mp3. Ik wil dit kunnen dmv een USB stick of SD kaart. Niet via iPod of dergelijke. Het systeem wat erin zit is de HU1205

Nu ben ik aan het zoeken geweest en heb ik info opgevraagd bij meerdere partijen. Dit is optie 1 http://www.volvotech.eu/mmhu-aus en de tweede optie is http://www.motrade.nl/index.php?item=VO ... 52&lang=nl

Wat ik zo kan zien zijn ze redelijk gelijk met elkaar. Enige verschil is dat de Grom variant mogelijkheid heeft om de artiest en titels e.d. In het scherm van de HU1205 te tonen. De variant van Volvotech heeft dit niet.

Mijn vraag is eigenlijk wie heeft er ervaringen met beide systemen? En zie ik wellicht wat belangrijks over het hoofd om juist voor optie 1 of 2 te gaan?
prwi
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Ik heb een Yatour, die emuleert een CD-wisselaar. Speelt USB/SD. Ik heb er nu een BT ontvanger aan de Yatour gehangen, ik stream alleen nog via Deezer. Optie 1 lijkt verdraaid veel op mijn Yatour. Let bij het aanschaffen van een BT ontvanger op dat je er eentje neemt ZONDER batterij, die gaan namelijk in de slaapstand en moet elke keer met de hand aanzetten.

De combi Yatour + werkt als een tierelier.
Audi A2 forum
V70 2.5T Geartronic MY04
C30 1.6D MY07
VW Polo 1.4TDI Bluemotion Executive Plus MY15
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

http://www.volvotech.eu/mmhu-aus is soortgelijk doet alles wat je wilt.
ben je Apple fan; dan absoluut en zonder twijffel http://www.volvotech.eu/imiv-le-plus !
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Volvofan1965
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 16.02.2011 - 09:03

Ben zojuist overgestapt van de GROM USB2 naar de GROM USB3. iPhone kan nu ook direct op de USB-poort, is digitale kwaliteit en dat merk je. Ook de DAB-radio staat in bestelling. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Volvofan1965 schreef: Ben zojuist overgestapt van de GROM USB2 naar de GROM USB3. iPhone kan nu ook direct op de USB-poort, is digitale kwaliteit en dat merk je. Ook de DAB-radio staat in bestelling. Ben benieuwd!
DAB radio? Kun je daar wat meer over vertellen? Ik lees er (behalve een aankondiging) niets over op hun site. Ik neem aan dat het DAB+ is?

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een GROM USB module, en hierop kun je én je iPhone aansluiten, én de Bluetooth module, én de DAB+ radio?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Volvofan1965
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 16.02.2011 - 09:03

yep, de iphone op de USB poort en de rest op de twee EXT poorten. De leverancier heeft aangekondigd dat medio januari DAB beschikbaar komt en stuurt een mailtje als het zover is. DAB of DAB+ moet ik navragen, maakt dat verschil dan?
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ja, DAB wordt door de Nederlandse radiostations niet meer ondersteund. Ik heb ook een DAB tuner (thuis) en die ontvangt dus geen DAB meer. De nieuwe norm is DAB+, wat het verschil precies is weet ik niet, maar alle radiozenders zitten tegenwoordig op DAB+. Ik ga er dan ook vanuit dat die module DAB+ is.
Bedankt voor je info, zeer interessant.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Volvofan1965
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 16.02.2011 - 09:03

OK, ik zal het eens navragen, maar neem aan dat het dan idd DAB+ is. Zodra binnen meld ik me wel weer met mijn bevindingen.
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Aanstaande woensdag komt er bij mij een Grom in met Bluetooth module en oplaadkabel voor de telefoon. Heeft even geduurd maar hoop er veel plezier van te hebben, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Mickmeister schreef: Aanstaande woensdag komt er bij mij een Grom in met Bluetooth module en oplaadkabel voor de telefoon. Heeft even geduurd maar hoop er veel plezier van te hebben, ben benieuwd.
En Mickmeister, hoe bevalt ie? Welke grom heb je nu precies? En heb je inderdaad artiest, titels e.d. in je scherm staan?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”