Sensus Connect Update Mei-2014

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

Mijn Sensus Connect is nu ook op "2015" niveau, incl internet via WIFI.
Het is dus een update van de IHU.
ICM is voor 5" systemen, IHU voor de 7" systemen.
http://workshopsupportguide.volvocars.b ... n35_ir.pdf
"Infotainment Control Module (ICM) is the control unit for 5-inch configurations and Infotainment
Head Unit (IHU) is the control unit for 7-inch configurations."
Apps zijn inmiddels "binnen", maar verder geen veranderingen.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn "mph" indicatie in de boordcomputer zoals beschreven in het boekje :-(
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volgens die guide valt de IAM onder de ICM/IHU module correct? Dus het updaten van deze "hoofdmodule" is voldoende? Of moeten modules zoals IAM ook apart worden geüpdate?
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Wat een afkortingen allemaal. Stel dat ik issues heb met bluetooth verbindingen (spotify streamen wil soms nogal stotteren), welke van deze modules regelt dat dan? :P
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Juist, bluetooth werkt niet helemaal lekker. Ik weet de benaming van de betreffende module niet, maar het is in ieder geval de telefoonmodule.
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Hansvg schreef: Mijn Sensus Connect is nu ook op "2015" niveau, incl internet via WIFI.
Het is dus een update van de IHU.
ICM is voor 5" systemen, IHU voor de 7" systemen.
http://workshopsupportguide.volvocars.b ... n35_ir.pdf
"Infotainment Control Module (ICM) is the control unit for 5-inch configurations and Infotainment
Head Unit (IHU) is the control unit for 7-inch configurations."
Apps zijn inmiddels "binnen", maar verder geen veranderingen.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn "mph" indicatie in de boordcomputer zoals beschreven in het boekje :-(
Ik heb een 7" systeem, waarbij de Sensus update prima lukte maar de wifi update niet.
De auto is toen via het internet met Volvo Zweden verbonden.
Volgens de garage is tijdens deze sessie de ICM geüpdatet.

Ik ben in deze materie geen expert, maar ik heb nu wel wifi. :-)
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

De eerste update gaf bij mij die Wifi ook niet, nu bij deze update wel :-)
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
DieselEngineer
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18.11.2014 - 08:29

Dus; mijn issue met Sensus Connect (geen OnCall - V40 MY2015 - dec2014 afgeleverd) is opgelost.
Het was even zoeken met de dealer wat er nu wel of niet klopt. De dealer had ook wat moeite om alle verschillen te zien maar na te vergelijken met een identieke V40 inderdaad ontdekt dat er meer apps dan alleen TuneIn moeten zijn. Na een melding richting importeur kwam als eerste reactie dat er iets is fout gegaan op de assemblage lijn. Daar moet de auto kenbaar gemaakt worden aan de Sensus Connect Cloud en wordt o.a. de regio en de instellingen qua beschikbare apps bepaald. Bij mijn auto is dit niet gelukt en dus geen correcte registratie in die cloud. Na een 2 weken is dit aangepast door Volvo Zweden en ineens heb ik dan ook alle apps die ik had verwacht.

De dealer verwacht dat er nog wel meer auto's zijn met dit probleem maar hun ervaring is dat een groot deel van de klanten nog niet zover is om met een connected car te werken (zeker niet als het geen OnCall auto is).

Natuurlijk zelf ook wat gespit en deze paper ontdekt van Ericsson over de setup van de Sensus cloud:
http://www.ericsson.com/industry-transf ... -RevB2.pdf


DieselEngineer schreef: Ah, ik dacht al dat hoort er toch op, ook als er geen VOC is? Dat suggereert dit verhaal tenminste: http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 510d6b498f
Dan is er toch iets mis. Auto is pas midden December geproduceerd dus ik loop geen of hooguit een enkele update achter. Maar nu weet ik dat het niet aan mij ligt; maar even zien hoe de dealer reageerd.

Bedankt!
Delivered: MY2015 V40 D2 D4 Momentum Business - Sensus Connect - Intellisafe pro - Winterline - Power Blue metallic


MY2014 VW Polo Bluemotion TDI

MY2001 SAAB 9-3 2.2TiD
MY1997 Alfa Romeo 164 TS in restauratie
MY1979 VW LT35D campervan
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

DieselEngineer schreef: Dus; mijn issue met Sensus Connect (geen OnCall - V40 MY2015 - dec2014 afgeleverd) is opgelost.
Het was even zoeken met de dealer wat er nu wel of niet klopt. De dealer had ook wat moeite om alle verschillen te zien maar na te vergelijken met een identieke V40 inderdaad ontdekt dat er meer apps dan alleen TuneIn moeten zijn. Na een melding richting importeur kwam als eerste reactie dat er iets is fout gegaan op de assemblage lijn. Daar moet de auto kenbaar gemaakt worden aan de Sensus Connect Cloud en wordt o.a. de regio en de instellingen qua beschikbare apps bepaald. Bij mijn auto is dit niet gelukt en dus geen correcte registratie in die cloud. Na een 2 weken is dit aangepast door Volvo Zweden en ineens heb ik dan ook alle apps die ik had verwacht.

De dealer verwacht dat er nog wel meer auto's zijn met dit probleem maar hun ervaring is dat een groot deel van de klanten nog niet zover is om met een connected car te werken (zeker niet als het geen OnCall auto is).

Natuurlijk zelf ook wat gespit en deze paper ontdekt van Ericsson over de setup van de Sensus cloud:
http://www.ericsson.com/industry-transf ... -RevB2.pdf


DieselEngineer schreef: Ah, ik dacht al dat hoort er toch op, ook als er geen VOC is? Dat suggereert dit verhaal tenminste: http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 510d6b498f
Dan is er toch iets mis. Auto is pas midden December geproduceerd dus ik loop geen of hooguit een enkele update achter. Maar nu weet ik dat het niet aan mij ligt; maar even zien hoe de dealer reageerd.

Bedankt!
Goed dat t is gevonden.

Die paper die je hebt gelinkt, staan voornamelijk screenshots in van wat voor heen Sensus Connected Touch (Parrot) was. Dit is met touchscreen. Dat is dus NIET wat de meeste mensen hebben (Sensus Connect).
Volvo maakt er wat dat betreft wel een onbegrijpelijke warboel van.


Qua functionaliteit zijn de apps echter nu erg onbruikbaar en ook is de snelheid onwerkbaar traag.
Ik hoop dat ze binnenkort iets van Miracast/Mirrorscreen/Airplay-mirror gaan toevoegen. Dan kan je smartphone het denkwerk/performance doen en hoeft het display in de volvo alleen maar het beeld te tonen. Zoals het nu is ga ik het niet gebruiken in iedergeval, ondanks dat ik al vrij snel alles connected heb.
DieselEngineer
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18.11.2014 - 08:29

Qua screenshots inderdaad. Maar backend is wel nog relevant weet ik.
Ik heb wel wat ervaringen met VW en Citroen en Mirrorlink systemen. Dat werkt echt totaal bagger. Nog niet mature genoeg en bij VW worden bv zelfs de door VW aanbevolen apps niet goed ondersteund. Lees je trouwens ook in de meeste pers verslagen.
Ondanks de wat trage opstart van de apps moet ik zeggen dat ze wel prettig werken. Functionaliteit is uitgebreider op de smartphone maar die is ook een stuk meer afleidend. Met wat fine tuning aan Volvo kant wordt dit nog wel wat moois. Mirrorlink heeft nog een veel langere weg te gaan. Eigenlijk wel benieuwd naar hoe prettig het Android/Apple in de XC90 werkt.
Delivered: MY2015 V40 D2 D4 Momentum Business - Sensus Connect - Intellisafe pro - Winterline - Power Blue metallic


MY2014 VW Polo Bluemotion TDI

MY2001 SAAB 9-3 2.2TiD
MY1997 Alfa Romeo 164 TS in restauratie
MY1979 VW LT35D campervan
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Zo, vandaag de auto voor de 1e jaarbeurt gebracht en ook aangegeven dat deze optie mist. In eerste instantie begreep men het niet en probeerde ze me uit te leggen dat ik via m'n telefoon dit en dat moest verbinden want daar zit wifi op en dan met een 2e simkaart (heb ik al vanaf het begin) blabla. Maar uiteindelijk wel goed gekomen :) Ik denk dat alle relevante updates zijn gedaan dus, inclusief telefoonmodule, want telefoon via bluetooth lijkt vooralsnog zonder hapering te gaan.

Echter, ik weet niet zeker of ik "Sensus Connect 2015" heb, sommige instellingen waren gereset (dingen als verlichting, spiegelgedrag bij achteruit etc), maar dingen die ik verwacht had kwijt te raken waren er nog (opgeslagen adressen bijv). Ook heb ik een XC60 vervangauto gehad van MY2015 en daar zag het radio display er een stuk anders uit, had een meer blauwe kleurstelling en er waren wat meer radio instellingen.

Hoe kan ik zeker weten dat ik versie 2015 heb om het ff zo te zeggen? Heeft iemand wat foto's?
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”