VoC App - Sommige functies werken niet

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Sinds de laatste update ziet de kaart er wat anders uit en krijg ik geen bericht meer in beeld dat de app "bezig is een navigatie-adres naar de auto te versturen" , zoals eerder wel het geval was, maar 'het adres komt wel gewoon aan' dus daar valt mee om te gaan!
De VOC werkt bij mij probleemloos. Alleen als ik een adres naar de auto gestuurd heb, springt de kaart in de auto steeds op 2D en maximaal uitgezoomd.
Gebruikersavatar
pdreissen
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 24.10.2007 - 16:05

Paul schreef: Standkachel kan je trouwens ook aanzetten met je afstandsbediening volgens mij 3x op verlichtingknop drukken, maar weet niet meer zeker hoevaak. RTFM.
Gewoon vasthouden de knop op de afstandsbediening (verlichting idd) dan gaan de knipperlichten knipperen ter bevestiging.
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
Gebruikersavatar
pdreissen
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 24.10.2007 - 16:05

RichieB schreef: Wat Paul zegt. :-) En waarom moet je binnen 100m van je auto zijn om de claxon te laten horen? De verbinding verloopt nog steeds via de VOC server, hoe dicht bij de auto je ook bent.
Klopt dus wel idd, je moet om de claxon + lichtsignalen aan te zetten via VOC, je in een straal van 100 meter van de auto bevinden, gaat zeker via VOC maar wordt gecheckt met de GPS van je telefoon.
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
Gebruikersavatar
pdw
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 14.07.2014 - 16:10

Ah, ik begrijp hem nu, GPRS vs 3G, ik ging er vanuit dat de auto op 3G zat, denkfout ;)...

Zal eens kijken met GPRS, maar is volgens mij ook wel prima hier. Vandaag doet hij het wel weer, maar goed... Terzijde, het licht knopje werkt niet op mijn afstandsbediening, maar ik heb dan ook niet de PCC besteld. Deze zou totaal onzinnig zijn vertelde de dealer me destijds, maar begin nu het gevoel te krijgen dat ik die nodig heb voor de standkachel via de sleutel... Hmmmm....

Het vervelende aan de handleiding van Volvo is dat bij nagenoeg elke optie/handeling staat (* Optie/accessoire, zie Inleiding voor meer informatie.). Maar daar heb je dus weinig tot niets aan, want er staat niet of je PCC nodig hebt voor die afstandsbediening op de standkachel. De mensen hierboven hebben (zover ik kan zien) allemaal een V60, iemand met een V40 die weet of dit werkt, zonder PCC?
Laatst gewijzigd door pdw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

pdw schreef: iemand met een V40 die weet of dit werkt, zonder PCC?
Heb het net getest voor je. beide ideeën werken niet. Met de app. heb ik hier geen problemen.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
pdw
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 14.07.2014 - 16:10

Vandaag de dealer aan de lijn gehad (belde omdat ik de auto een week had ;))... Even uitgelegd dat VoC het af en toe niet goed doet. Moest ik toch eens voor langskomen, want dat moet gewoon werken! Goed nieuws vooralsnog dus.... Terzijde, vanaf de sleutel werkt alleen met PCC, had ik dat geweten :(
(terzijde, ook getankt, 57,4 liter, dus geen tank problemen ;) )
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

Volvo On Call was de laatste tijd erg stabiel, maar de laatste paar dagen toch weer problemen.

Je kunt ook via SMS de standkachel bedienen, dat doe ik dus maar als het niet werkt via de app:

aan: kenteken#pincode#1 naar +46709032040
uit: kenteken#pincode#0 naar +46709032040

Of timer 1 om 15:00 uur aan, timer 2 uit: kenteken#pincode#11#1500#02# naar +46709032040

Kenteken zonder streepjes overigens.

Voor Windows Phone kan dat ook via een app: Volvo Heater Starter
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Wow, via SMS. :-) Dat is vast de methode van voor de VOC app. Krijg je ook nog een bericht terug als het instellen is gelukt?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Die mogelijkheid ken ik, maar nooit geprobeerd. Worden er kosten in rekening gebracht omdat het een buitenlands nr is?
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Bij mij zie ik laatste tijd de temperatuur niet meer. Rest gelukkig wel :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
pdw
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 14.07.2014 - 16:10

Ik ga er even vanuit, dat de SMS optie natuurlijk ook alleen werkt als er verbinding is met VoC vanuit de auto. En ik verwacht eerlijk gezegd dat het daar aan ligt (al kan ik het niet heel erg hard maken ;) ). Ik moet wel zeggen, sinds ik het "rittenlogboek" heb aangezet, lijkt het redelijk goed te werken. In het logboek zie ik in elk geval altijd dat de auto weer "thuis" is :)
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

RichieB schreef: Wow, via SMS. :-) Dat is vast de methode van voor de VOC app. Krijg je ook nog een bericht terug als het instellen is gelukt?
Volgens deze pagina krijg je alleen een bericht als het NIET gelukt is. En ik heb nog nooit een bericht teruggehad. Het werkt ook eigenlijk altijd, ook als VOC problemen geeft.

http://support.volvocars.com/uk/cars/Pa ... e8008a79ee
Laatst gewijzigd door ssdroog op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link vergeten
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

rsnhakan schreef: Die mogelijkheid ken ik, maar nooit geprobeerd. Worden er kosten in rekening gebracht omdat het een buitenlands nr is?
Geen idee. Ongetwijfeld. Hangt af van je provider. En je abonnement. Denk ik.
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

pdw schreef: Ik ga er even vanuit, dat de SMS optie natuurlijk ook alleen werkt als er verbinding is met VoC vanuit de auto. En ik verwacht eerlijk gezegd dat het daar aan ligt (al kan ik het niet heel erg hard maken ;) ).
Dat ben ik niet met je eens. Ja, natuurlijk moet er verbinding met de auto zijn, maar als de VoC app het laat afweten doet de SMS het bij mij wel altijd.
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Gebruikersavatar
pdw
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 14.07.2014 - 16:10

Koel, ik ga hem opslaan en wellicht eens proberen, al werkt VoC nu de laatste dagen consequent goed...
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
Gebruikersavatar
pdw
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 14.07.2014 - 16:10

Even een update na een paar weken. Nog steeds werkt de VoC app goed... Het lijkt wel of hij "op moest starten" de eerste week. Kan nu consequent acties uitvoeren, erg prettig om de avond vooraf al even het goede adres in te voeren en indien nodig de standkachel te programmeren. Ik dacht eerst dat de standkachel overigens mijn dieseltank leeg dronk, maar dat heeft weinig tot geen invloed. Verbruik valt me wel ENORM tegen, maar dat heeft niets met communicatie te maken ;)
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
ev68
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.11.2013 - 16:53
Locatie: N-Br

pdw schreef: Even een update na een paar weken. Nog steeds werkt de VoC app goed... Het lijkt wel of hij "op moest starten" de eerste week. Kan nu consequent acties uitvoeren, erg prettig om de avond vooraf al even het goede adres in te voeren en indien nodig de standkachel te programmeren. Ik dacht eerst dat de standkachel overigens mijn dieseltank leeg dronk, maar dat heeft weinig tot geen invloed. Verbruik valt me wel ENORM tegen, maar dat heeft niets met communicatie te maken ;)
Heb ook een V40 met VoC en kan je melden dat het aanzetten van de rittenregistratie 'iets' triggered waardoor de app ineens wel alle informatie binnenkrijgt. Ook ik kon eigenlijk alleen de standkachel aan- en uitzetten en verder niets. Ook kreeg ik bij opstarten van de app constant melding dat de laatste locatie niet kon worden weergeven door een serverfout terwijl hij wél aangaf waar de auto was...

Anyway, het werkt en dat is wel zo fijn!
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”