Volvo V50 MY2009 - Bluetooth werkt vaak niet

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Ik heb al enkele maanden een probleem in de V50 MY2009.
Mijn HTC telefoon wil vaak niet meer koppelen (een hele week), en dan spontaan weer wel een paar dagen. Dan weer een week, soms 2, geheel niet.

Opsomming:

- Op het moment dat de HTC niet automatisch koppelt kan ik niet:
--De V50 vinden op mijn telefoon (MyCar)
--De HTC vinden in de Volvo
--Mijn HTC verwijderen uit de Volvo (probeert het enkele minuten en faalt dan)

-Op het moment dat de HTC wel automatisch koppelt werkt alles perfect.

Voorts nog opmerkingen:

- Als ik op het knopje "Phone" druk in de auto (groene lampje gaat uit), krijg ik deze NIET meer aan. Dit kan ik alleen nog maar doen door de auto af te zetten en weer te starten. Dit lijkt me niet normaal.
- De HTC doet het op dat moment op een Kenwood radio en andere BT apparaten perfect.
- Volvo garage update elk jaar de BT software, zo ook dit jaar in Maart. Huidige versienummer moet ik jullie even schuldig blijven; in ieder geval iets met 05_xx

Wat is er dus gek: Dat de HTC de Volvo niet vindt en de Volvo de HTC niet, geeft aan dat de Volvo een BT probleem heeft. Een ander toestel vindt op dat moment de V50 ook niet overigens.

Mijn vraag: Hoe kan ik de BT, of misschien de hele boordcomputer even resetten? Ik wil even "fris" beginnen, maar ik kan in het menu geen optie vinden om terug te gaan naar fabrieksinstellingen zoals in andere auto's wel het geval is.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Niemand?
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Stuur eens een mail naar volvotech. Die weet vaak meer. Ik kan je niet helpen. Sorry.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb je de laatste software op je telefoon en heb je de laatste software in je auto?
En nog belangrijker heb je een andere telefoon geprobeerd?

Je zou denken dat Bluetooth een standaard is, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen specificaties van Standaard...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Carlsson 900

Paul schreef: Heb je de laatste software op je telefoon en heb je de laatste software in je auto?
En nog belangrijker heb je een andere telefoon geprobeerd?

Je zou denken dat Bluetooth een standaard is, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen specificaties van Standaard...
Daar heb je gelijk in Paul en dat is zowel bij de auto als de telefoon van toepassing.
Ik meen me te herinneren dat er een topic met name met betrekking tot HTC is geweest.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

HTC is wat eigengereid als het gaat om Bluetooth afhandeling...
Sowieso laatste updates op je telefoon zetten, dat kan helpen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”