Wel signaal maar geen verbinding

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Vikavelen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2014 - 11:28

Ik ondervind vaak problemen met mijn internet verbinding. In mijn maand oude V60 pih met census connect maak ik gebruik van het automodem mbv een dubbele simm van Vodafone. De andere simm gebruik in mijn iPad. Voor de telefoonverbinding gebruik ik een iPhone met een KPN abonnement.

Ik heb vaak last van het wegvallen van de internetverbinding. Een enkele keer zie ik op het scherm dat het signaal helemaal wegvalt. Veel vaker echter komt het voor dat er een maximaal signaal te zien is met een klein rood kruisje erboven. Op het scherm verschijnt de boodschap dat de internetverbinding is verbroken en dat ik het later opnieuw moet proberen of de instellingen na moet kijken. Na een poosje wordt de verbinding weer hersteld. Het vreemde is dat gedurende de gehele verbindingsloze periode een maximaal 3G signaal met het rode kruisje erboven te zien is op het scherm.

Herkent iemand dit probleem en weet iemand of hier iets aan te doen is? Donderdag ga ik naar de dealer voor winterbanden en het installeren van een frontcamera. Heeft het zin ze te vragen hier naar te kijken?

Groet,
Vika
Vikavelen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2014 - 11:28

Ik heb het probleem vandaag voorgelegd aan de dealer. Na enig speurwerk bleek er speling te zitten tussen het simm kaartje en de dongle. Volvo NL weet er van. Er wordt aan een oplossing gewerkt meldt de dealer.
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

Ik heb de laatste tijd ook een paar keer gehad dat de 3g verbinding lastig tot stand kwam. Maar deze week ging het weer goed, dus verder geen aandacht aan besteed. Ik zal er op blijven letten, en anders weet ik waar ik naar moet vragen bij de volgende beurt. Dank!
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”