How-To inbouwen danhag comfort call (XC en V70 2000-2007)

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
C.Igar
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01

Sinds kort maak ik gebruik van de danhag gsm fernsteuerung om mijn standverwarming te activeren middels een telefoontje (af fabriek noemt volvo dit comfort call). Ik probeer kort de benodigde onderdelen en stappen te omschrijven voor de installatie.

Allereerst heb je natuurlijk een geactiveerde en werkende standkachel nodig. In mijn auto was die al aanwezig. Ik heb begrepen dat er ook auto's zijn waar de standverwarming al wel in zit, maar niet is geactiveerd. Deze kun je dan bij de dealer laten activeren (laat dan ook gelijk de werking controleren want als je de standkachel lang niet gebruikt kan die wel eens defect raken).

Er moet een AEM module in je auto zitten (Advanced Electronics Module). Deze module wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld de parkeersensoren. Als je de beschikking hebt over VIDA kun je zien of de module in je auto zit en fysiek is de module is rechts achter in de auto te vinden (kijk in de handleiding voor meer informatie).

In mijn auto zat geen AEM module. Ik heb de module via marktplaats gekocht en zelf ingebouwd. Gelukkig was de kabelboom al aanwezig en dan ben je redelijk snel klaar. Installatie handleiding voor de AEM is hier te downloaden. In de handleiding staat trouwens dat je de zekering op positie 3 moet plaatsen, in mijn auto was dat positie 11 (ook terug te vinden in de handleiding van de auto). Daarna moet de dealer er nog software in laden. Je hebt dan de AEM software nodig (partnr 8637261), en de remote start software (partnr. 8690151). De totale kosten voor AEM - en remote start software zal ongeveer € 50,= zijn.

Daarna kun je de danhag module inbouwen. Je hebt voldoende aan de basic module die op moment van schrijven € 159.95 kost. Het aansluitschema is hier te vinden. Je doet er verstandig aan om de zekeringen ook te installeren, die zitten er niet bij maar zijn bij elke auto onderdelen shop te koop.

Ik heb de stroomvoorziening van de trekhaakstekker gehaald (die ligt bij het reserve wiel, vandaar kun je makkelijk naar het luikje rechts achterin de auto) en de module vlak bij de aem geinstalleerd.

Configuratie van de module is vrij simpel. Je kunt via de danhag website een configuratie sms samenstellen en laten versturen, maar je kunt de sms ook zelf maken. Waar ik tegen aan liep is dat het "masterrufnummer" niet automatisch geautoriseerd is om de module te bedienen, je moet dat nummer ook opgeven in 1 van de 4 mogelijke nummers. Verder moet je opgeven dat je het uitgangssignaal massa is (dus 30=2).

Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.

Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km

xc60four-c3.0t6heiko
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.07.2014 - 02:08

Zo, je hebt er verstand van zie ik ;)
Ik heb een xc60 gekocht waar een standkachel in zou moeten zitten, ik heb er een afstand bediening bij met "on" en "off" en op het dashboard komt de functie standkachel ook voorbij.. Ik heb al een keer op "on" gedrukt maar volgens mij gebeurt er niets.
Het is natuurlijk warm weer , maar aangezien ik nu nog garantie heb op mijn aankoop ben ik benieuwd hoe ik kan testen of het werkt.
Er zit een autotelefoon in , is het dan ook zo dat die nummer moet worden gebruikt voor de app?

Het is een xc 60 t63.0 uit Duitsland (heb hem gekocht van Volvo directeur DE) en volgens mij zit zon beetje allee op en aan de auto.. Ben al een week bezig met de gebruiks aanwijzing en ben er sinds gisteren achter dat de letters op mijn achteruitkijkspiegel , geen foutcodes zijn maar een rijrichting indicatie (noord oost zuid west) waarom je deze optie zou willen naast de navigatie is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 589
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Mijn standkachel werkt wel met deze temperaturen. Morgenvroeg stap ik weer in een voorverwarmde auto om 0515u...
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”