MIFI in de PIH i.c.m. Sensus Connect

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
basbod
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.03.2014 - 10:55

Sinds een paar weken ben ik in het bezig van een PIH, zonder VOC, dus ook zonder ingebouwd modem. Nu is mijn idee om er een los mobiel WIFI modem in te hangen met een 3g-kaartje erin. Op die manier kan ik ook een Wifi-punt maken van de auto met toegang tot internet. Zijn er onder jullie die hier ervaring mee hebben? En kan het ook gewoon een dongle zijn in de usb-poort?
basbod
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.03.2014 - 10:55

Ik zou bij u nog terugkomen op de vragen of er een dongle aangesloten kan worden op de USB poort van de audio en hoe Apps te zoeken.

Voor wat betreft de Dongle, dit is niet mogelijk. Het systeem zal de Dongle niet herkennen en hem vervolgens negeren. Zoals ik de werking van een Dongle heb nagekeken moet deze zich ook installeren op de module waarop hij wordt aangesloten. Dat is bij dit systeem niet mogelijk.

Voor wat betreft de Apps. Als u internet opstart heeft u op dit moment 2 Apps ter beschikking, vanaf week 20 wordt het aanbod Apps vanuit Volvo flink uitgebreid. Het systeem is zo opgezet dat de Apps op een cloud staan opgeslagen. Om inbreuk in de auto te voorkomen (hacken) werkt u altijd vanaf de cloud. Het voordeel is dat uw toepassingen altijd up to date zijn. Het “nadeel” is dat u niet ongelimiteerd Apps kunt installeren.

Ik hoop hiermee u voldoende geïnformeerd te hebben.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

basbod schreef: Ik zou bij u nog terugkomen op de vragen of er een dongle aangesloten kan worden op de USB poort van de audio en hoe Apps te zoeken.

Voor wat betreft de Dongle, dit is niet mogelijk. Het systeem zal de Dongle niet herkennen en hem vervolgens negeren. Zoals ik de werking van een Dongle heb nagekeken moet deze zich ook installeren op de module waarop hij wordt aangesloten. Dat is bij dit systeem niet mogelijk.

Voor wat betreft de Apps. Als u internet opstart heeft u op dit moment 2 Apps ter beschikking, vanaf week 20 wordt het aanbod Apps vanuit Volvo flink uitgebreid. Het systeem is zo opgezet dat de Apps op een cloud staan opgeslagen. Om inbreuk in de auto te voorkomen (hacken) werkt u altijd vanaf de cloud. Het voordeel is dat uw toepassingen altijd up to date zijn. Het “nadeel” is dat u niet ongelimiteerd Apps kunt installeren.

Ik hoop hiermee u voldoende geïnformeerd te hebben.
Top hoor, apps via de cloud!
Als ze dan eerst even dat drama 3G modem uit de auto slopen en er iets inzetten dat wel werkt, dan wordt dit misschien ook nog wat.

Ik heb m'n dealer gevraagd het modem te verwijderen en een 4G Mifi modem terug te plaatsen. Antwoord: niet mogelijk, auto communiceert met dit modem en niet met een ander. Zou te maken hebben met beveiligingen zodat de auto niet via het modem gehacked kan worden.

Dus......, je hebt geen ingebouwd modem, dus jouw Sensus kan niet communiceren. Maak je niet druk, werkt toch voor geen meter. Wil je Wifi in je auto, accepteer dan dat de auto hier niets mee kan en koop een car Mifi voor €200, maar je kinderen kunnen wel nasr hartelust surfen en da's ook wat waard.

Van de apps mis ik alleen de digitale radio app omdat dit geluid enorm veel beter is rn dus heb ik ontzettende spijt dat ik geen DAB (voorbereiding) heb genomen.

Maar gelukkig is er een simpele oplossing: Tunein app is ook gewoon op de ipad te downloaden, dus gebruik ik nu TuneIn via m'n ipad mini en dan werkt het wel. Best komisch, wat niet werkt op Sensus, draai je gewoon op je ipad mini op cradle naast je Sensus scherm, ze zouden er standaard eentje bij de auto moeten doen!
Laatst gewijzigd door Superfunky op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Mijn iphone heeft 4G en kan draadloos afspelen op het Sensus. Ruim voldoende. Dat hele koppelen mifi/wifi/bluetooth lijkt nog net helemaal lekker uitontwikkeld te zijn.
Het modem van de Volvo zou eigenlijk ook 4G aan moeten kunnen (state-of-the-art). Wie weet komt er nog wel eens een (prijzige) update?
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

In het boekje voor de V60 MY15 zie ik nu een heel stuk staan over Wifi verbinding in volgens mij non-VOC Sensus Connect.
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Het state of the art valt nogal mee. Het zijn juist op dit soort dingen waarop ze flink kunnen besparen ("verouderd"), maar tegelijkertijd flink wat marketing voor kunnen genereren ("internet in je volvo, vette shizzle swa!"). Hetzelfde met die hardeschijf die nogal aan de krappe kant is, alsof die krengen tegenwoordig nog zo duur zijn.
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

ruffie schreef: Het state of the art valt nogal mee. Het zijn juist op dit soort dingen waarop ze flink kunnen besparen ("verouderd"), maar tegelijkertijd flink wat marketing voor kunnen genereren ("internet in je volvo, vette shizzle swa!"). Hetzelfde met die hardeschijf die nogal aan de krappe kant is, alsof die krengen tegenwoordig nog zo duur zijn.
"Flink besparen" versus "niet meer zo duur" :-)
Ik denk dat de techniek gewoon af en toe wat te snel gaat voor de automerken. Er wordt veel meer energie gestoken in motoren, onderstel en eventuele veiligheidssystemen.
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Ja, mijn antwoord ging idd meer richting jouw laatste zin ;) Dat dit soort bijzaken dus niet echt state-of-the-art zijn (o.a. om de redenen die jij noemt). Maar gezien de marketingtermen/usp's en wat ze ervoor vragen zou je haast wel denken dat het echt het nieuwste van het nieuwste is :P
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

ruffie schreef: Ja, mijn antwoord ging idd meer richting jouw laatste zin ;)
Was niet mijn zin, toch?
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Hansvg schreef:
ruffie schreef: Ja, mijn antwoord ging idd meer richting jouw laatste zin ;)
Was niet mijn zin, toch?
Ja toch? :-/
Er wordt veel meer energie gestoken in motoren, onderstel en eventuele veiligheidssystemen.
Of snap ik iets niet? :)
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

Ok, die zin. Ik dacht dat je refereerde naar "state-of-the-art" in een andere post.
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
basbod
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.03.2014 - 10:55

Probleem inderdaad meer dan naar tevredenheid opgelost met de aanschaf van een Huawei E5776 4G mobiele wifi in de auto. Een mobiele hotspot voor maximaal 10 aansluitingen en d.m.v. een SD kaartje ook nog off-line materiaal te bekijken of te beluisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”