De 460 doet niks meer

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Hallo, Onze 460 was er 2 dagen geleden mee gestopt omdat de accu leeg was en niet meer oplaadde, nieuwe accu en deed het weer helemaal goed.
Alleen was de stationair heel erg slecht, continu van 400 naar 2000 toeren. Toen heb ik in een boekje gevonden dat je de stationair weer in de basis stand kan zetten met de obd 1. dus had ik dat gedaan: motor starten, met dat ledje aan de gang zodat ie snel ging knipperen, en de stationair was helemaal goed. continu 900 toeren. dus uitgezet en mijn vader wou later nog even weg, en niks meer doet het, De verlichting en binnen verlichting, ook alle controle lampjes doen het. maar zodra je de sleuten draait om te starten gaat de verlichting uit en niks meer. Ik heb er een filmpje van gemaakt,

Waar zou dit aan kunnen liggen? het lijkt mij niet dat ineens de startmotor er mee stopt, of kan dat wel?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Startonderbreker die niet meer meewerkt? Of toch de accu bijna leeg waardoor de lampen genoeg stroom krijgen maar de startmotor domweg te weinig?
Bij dat laatste denk ik even aan starthulp of de accu aan de lader voor een nacht.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Hallo, ik heb de accu opgemeten, en die geeft (nu die uit staat) 12.7 volt, Als ik de auto aandouw dan blijft hij wel lopen, wat we eerst niet hadden met de kapotte accu. Ik heb net de Accu Kabels van de accu afgehaald.ik ben met de obd 1 bezig geweest (waarna hij het goed deed) maar toen ik hem uitzette niet meer, want als je de kabels eraf haalt, gaat de computer resetten of zo iets degelijks dacht ik. Hopelijk doet ie het morgen, maar ik vind het wel raar dat ie het ineens niet meer doet. Ik ga morgen maar wat dingen controleren, de contact slot en de kabels die naar de start motor zou moeten gaan, alleen weet ik niet waar de startmotor is.
Edit: en de auto heeft zo ver ik weet geen start onderbreker (tenminste 4 jaar geen last van gehad)
Laatst gewijzigd door Dutch Volvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Startmotor is rechtstreeks verbonden met de accu.

Zoek de pluspool van de accu en volg dan de dikste rode draad. Die gaat naar de startmotor.

Overigens bedenk ik mij nu dat de accupolen ook wel eens niet goed vast zouden kunnen zitten: daar mag werkelijk geen vuiltje tussen zitten. Dat kun je nog controleren. En anders toch even de hulp inroepen van de lokale dealer. Of een kennis die weet hoe hij moet meten.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Zou het eerst nog ff proberen met startkabels en schoonmaken van de polen. Wanneer dat niet werkt koppel de accu compleet los voor een dag en zet je lampen ff aan. Dan moet wat je hebt ingevoerd met de obd er weer uit zijn. Koppel daarna de accu weer aan en probeer weer te starten. Wanneer die niet helemaal lekker loopt, ook stationair, dat eerst een paar dagen aankijken. De computer moet namelijk de motor weer leren kennen.
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Bedankt voor de reacties. Ik had gisteravond de polen los gehaald. en vandaag start ie meteen. dus ik denk dat ik toch wat verkeerd gedaan heb bij de obd. ik wou dus de stationair op de basistand zetten dus bij een lopende motor met die obd bezig moest zijn. Waarna hij snel ging knipperen. En toen liep hij helemaal goed. daarna uitgezet en toen deed ie niks meer. Gelukkig nu weer wel.
Nogmaals bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”