jrkalf schreef:Fotootje met trekhaak er aan? Ik eens kijken hoe het er dan uitziet.
Even een snelle foto geschoten..
Mijn hemeltje, dat was een kromme zin vanochtend. Sorry.
Het ziet er goed uit. Mag deze trekhaak gewoon 1800kg trekken, net als de auto? Of is de haak van een lichtere kwaliteit?
Groet,
Jelle
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
Hij: Volvo 850 T-5R, (maar gaat over naar een Volvo v60 Plugin Hybrid)
Zij: Volvo S40 1.8 automaat
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
JeroenV60PHID schreef:
TSA moet volgens mij aangezet worden bij de dealer. Eens informeren hoe ik dat kan regelen.
@ Jeroen, Dus tot nog toe heb je nog niets hoeven laten instellen in de computer van de V60 ? Terwijl de 7 of 13 polige contactdoos wel zijn werk kan doen.
Verder begreep ik, dat alleen de volvo originele bekabelings set geschikt is om de TSA te kunnen laten werken.
Klopt. Zou ook een beetje vreemd zijn wanneer een trekhaak alleen via de Volvo dealer te activeren is.
Mocht TSA niet met deze kabel mogelijk zijn dan kan ik alsnog een Volvo kabel aansluiten. Je kan ook alleen de trekhaak aanschaffen (volgens mij 260-265 euro) en dan een originele Volvo kabel gebruiken.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
JeroenV60PHID schreef:Mocht TSA niet met deze kabel mogelijk zijn dan kan ik alsnog een Volvo kabel aansluiten. Je kan ook alleen de trekhaak aanschaffen (volgens mij 260-265 euro) en dan een originele Volvo kabel gebruiken.
Zo doet mijn dealer het altijd zegt hij, omdat bekabelingssets van derden niet altijd alle beschikbare functies ondersteunen. Soms lukt het wel, soms niet, afhankelijk van model, modeljaar, softwareversies e.d. Is dus makkelijker en tijdsbesparend om meteen de Volvo-kabelset te gebruiken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
In totaal zo'n 4 uur. Nu ik weet waar alles zit en hoe je daar het snelst bijkomt (welke dingen er wel en niet losmoeten) en hoeveel kracht je op bepaalde dingen kan zetten (was bang dat ik dingen zou afbreken maar dat is niet gebeurd) is het met 2-3 uur te doen.
De bumper zou ik nu met 10-15min er af hebben. Weet monteren gaat in dezelfde tijd en is door 1 persoon te doen. Je hebt de juiste torx nodig (liefst in een heel compacte houden want je hebt weinig ruimte in de wielkastrand).
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
JeroenV60PHID schreef:In totaal zo'n 4 uur. Nu ik weet waar alles zit en hoe je daar het snelst bijkomt (welke dingen er wel en niet losmoeten) en hoeveel kracht je op bepaalde dingen kan zetten (was bang dat ik dingen zou afbreken maar dat is niet gebeurd) is het met 2-3 uur te doen.
De bumper zou ik nu met 10-15min er af hebben. Weet monteren gaat in dezelfde tijd en is door 1 persoon te doen. Je hebt de juiste torx nodig (liefst in een heel compacte houden want je hebt weinig ruimte in de wielkastrand).
Tijd om een instructie videootje te maken Jeroen?
Volvo V60 D6 MY 2014 crystal white BMW 535d
Volvo C70 D5
Fulaks schreef:Is dus makkelijker en tijdsbesparend om meteen de Volvo-kabelset te gebruiken.
Maar kantelt de stekkerdoos dan ook zo mooi naar beneden of maakt jouw dealer alsnog een luikje in de bumper?
Het kantelgedeelte zit in de trekhaak constructie. Ik verwacht dat de originele kabelset een stekkerdoos bevat die ook past op de trekhaak aansluiting.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
Hallo Jeroen,
is precies wat ik ook zoek . . .
wellicht door de vernieuwde site, maar zie helaas geen foto's . . .
begrijp ik t goed dat dus naast de http://www.rameder.nl/nl/Trekhaken/Trek ... 124-1.html
kan je nog aangegeven welke kabelset erbij hoort
hoor / zie graag iets meer
groet
Fulaks schreef:Is dus makkelijker en tijdsbesparend om meteen de Volvo-kabelset te gebruiken.
Maar kantelt de stekkerdoos dan ook zo mooi naar beneden of maakt jouw dealer alsnog een luikje in de bumper?
Het kantelgedeelte zit in de trekhaak constructie. Ik verwacht dat de originele kabelset een stekkerdoos bevat die ook past op de trekhaak aansluiting.
Zou ook moeten kantelen, maar ik moet het allemaal nog even afwachten, mijn auto wordt pas eind februari geleverd
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault