Onderstel - demping PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
Torekov
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:35

Ik heb na 2500 km rijden met de PIH gemengde gevoelens over het onderstel en demping. Ik wist op basis van de proefrit dat ik een stuk comfort ging inleveren
t.o.v. van de V70 (standaard onderstel).
De praktijk wijst nu uit dat het een zeer grillig beeld oplevert. Daar waar de V70 heel voorspelbaar was en een soort van zompig , is de balans bij de PIH volledig zoek.

Snelwegkilometers ook op glooiend wegdek worden in alle comfort afgelegd, echter zodra je een woonerf op rijdt met de benodigde oneffenheden, opritten e.d.
verandert de auto in een irritante hobbelkar.

Het is vooral het contrast tussen de 2 die naar mijn mening had moeten worden voorkomen. Met alle techniek aan boord was een adaptief onderstel geen
overbodige luxe geweest.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

ÄLG schreef: Ik heb na 2500 km rijden met de PIH gemengde gevoelens over het onderstel en demping. Ik wist op basis van de proefrit dat ik een stuk comfort ging inleveren
t.o.v. van de V70 (standaard onderstel).
De praktijk wijst nu uit dat het een zeer grillig beeld oplevert. Daar waar de V70 heel voorspelbaar was en een soort van zompig , is de balans bij de PIH volledig zoek.

Snelwegkilometers ook op glooiend wegdek worden in alle comfort afgelegd, echter zodra je een woonerf op rijdt met de benodigde oneffenheden, opritten e.d.
verandert de auto in een irritante hobbelkar.

Het is vooral het contrast tussen de 2 die naar mijn mening had moeten worden voorkomen. Met alle techniek aan boord was een adaptief onderstel geen
overbodige luxe geweest.
Ik kan dit niet beamen. Mij valt geen bijzonder oncomfortabel gedrag op in woonwijken. Wel merk ik op hogere snelheden wat zoekerig gedrag. Mijn ervaring is eigenlijk eerder andersom dus.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
hueting
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:01

Ik ben het wel met ALG eens. Zolang je maar op goed asfalt rijd is de auto heerlijk comfortabel.
Op stadswegen met klinkers of oneffenheden/drempels in het wegdek wordt hij wel heel oncomfortabel.
Ik ben er dan ook 'bang' voor dat dit geen 5 jaar goed gaat zonder rammels in het interieur.
Het blijft uiteraard een topauto maar het comfort had van mij ook wel iets beter gemogen, zeker gezien het overhangen in bochten wat ie toch ook behoorlijk doet.
Mijn vorige v50 hing veel minder over en kon veel relaxter hard de bocht om. Als ik lees wat bmw en porsche met suv's kunnen had volvo dit denk ik ook wel beter kunnen/mogen doen.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@IkeV70: Ik herken totaal wat je schrijft. Vind de xc70 zeer vaag sturen, maar kom zelf uit een bmw.

@ÄLG: Mss zijn je banden te hard opgepompt. Ik zou kiezen voor 2,8 bar (ipv > 3 bar).
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40677
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Over dit onderwerpt loopt al een topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=60937
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”