Volvo 440 Turbo '94 gaat stotteren na half uur op de snelweg

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
daniel1988
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.09.2013 - 10:52

Volgens mij heb ik me nog niet voorgesteld op dit forum. Ik ben Daniel en momenteel in het bezit van een red flame metalic Volvo 440 turbo van 1994. Dit is mijn 5de Volvo uit de 4-serie.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik met de auto op de snelweg rijdt (boven de 100km/h) dan gaat de auto erg stotteren en inhouden na een half uur rijden. Dit doet hij zowel als je gas geeft als dat je gas constant houdt. Ga je weer van de snelweg af en rijdt je onder de +-100km/h, dan is het probleem na enkele minuten weg. Zet je de auto uit gedurende een paar uur en ga je dan weer de snelweg op komt het weer na +- een half uur terug. Tot 100km/h kan je blijven rijden maar dan gebeurd er niets raars. Nu heb ik het volgende al vervangen schoongemaakt zonder resultaat: bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap, olie + filter, brandstoffilter en de nullastregelklep. Schoongemaakt het gasklephuis + inlaatspruitstuk. Ik weet eigenlijk niet waar ik het moet zoeken. Zal van het weekend nog eens foutcodes uitlezen. Heeft iemand suggesties? ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27672
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klinkt toch als een brandstofprobleem, misschien de brandstofpomp?
De rest van de mogelijke oorzaken heb je al gecontroleerd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
William
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07.08.2005 - 20:45
Locatie: Lelystad

Vacuum in de tank?
Volvo 480 2.0GT ´95 (319 Steel Grey Metalic)
Volvo 440 2.0 ´96 (Olive Green Metalic)
Volvo V40 2.0 '05 (Antraciet)
daniel1988
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.09.2013 - 10:52

Bedankt voor jullie reacties. Foutcodes uitgelezen, hij geeft aan dat die er niet zijn (1-1-1 rode lampjes). Ik zal kijken of ik nog een brandstofpomp heb liggen, die zit onder de achterbank bovenop de tank toch?

Vacuum in de tank? hoe kan ik dat controleren/checken?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

William schreef:Vacuum in de tank?
Er heerst altijd een vacuum in de tank,dat wordt geregeld door het koolstoffilter,klepspeling goed?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”