drie keer is scheepsrecht.

Plaats reactie
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Ze zeggen wel eens alles komt met drieën.
Na eerst een kleine motorolie lekkage te hebben verholpen door door de carterpan opnieuw van orginale Volvo vloeibare pakking te hebben vevangen en alle rubbers te hebben vervangen was dat probleem opgelost.

Vervolgens het reservoir stuurbekrachtiging vervangen i.v.m lekkage, wat een veel voorkomend probleem is begreep ik.

Afgelopen week lekkage nabij stuurhuis. Het niveau stond laag terwijl ik het na vervangen van het reservoir op niveau had gebracht.
Na een snelle controle zag ik dat bij de stuuras alles kurkdroog was. Aan de rechterkant (bijrijder) was het wel nat. Uit de stuurhoes komt geen olie maar heb het vermoeden dat het van een leiding komt op het stuurhuis, welke aan de achterkant van het stuurhuis is gemonteerd.
Vermoedelijk en hopelijk een o-ring maar zo te zien een klus waar je hele kleine handjes voor nodig heb.

Iemand nog tips, is dit een veel voorm
komend euvel?
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4281
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

aansluitingen van de leidingen op het stuurhuis willen wel eens gaan lekker, net name bij diesels.
Mijn vorige V70 had dat en daarbij is hele leiding vervangen

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

sbv schreef:aansluitingen van de leidingen op het stuurhuis willen wel eens gaan lekker, net name bij diesels.
Mijn vorige V70 had dat en daarbij is hele leiding vervangen
Leidingen en 0-ringen vervangen. Enig idee wat dit grapje ongeveer kost?
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”