Is de temperatuurzender niet stuk van de regeleenheid,dus niet die van de temperatuurmeter.
Die van de regeleenheid zit aan de voorzijde,als je ervoor staat aan de rechterkant.
Als die een foute waarde geeft klopt er van het inspuitsysteem niet veel meer!
Als die aan blijft geven dat de motor nog koud is,dan spuit de monopoint constant te veel benzine in.
Uit laten lezen is de beste oplossing.
Monteren uitlaatpakking [inmiddels opgelost]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
inderdaad, lambda laag is rijk mensel (en te weining zuurstof in verhouding, maar zuurstof kun je niet aan doen, wel het mengsel).
Temperatuurzender is eerste verdachte nu, klopt.
Temperatuurzender is eerste verdachte nu, klopt.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik gok ook maar wat,heb er ook geen verstand van!!!
Maar je moet toch wat proberen.
Maar je moet toch wat proberen.
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
Bedankt voor de reacties weer. Zou die temperatuurzender eens kunnen controleren ja. Echter heb ik wel het idee dat het met kouder weer erger is (dus nog meer benzine inspuiten doordat het koud is). Dus ik denk dat ie goed is, maar controleren kan nooit kwaad natuurlijk.
Moet ik deze echt uit laten lezen of kan ik dat zelf met de diagnosebox o.i.d.? Of is doormeten nog een optie?
Moet ik deze echt uit laten lezen of kan ik dat zelf met de diagnosebox o.i.d.? Of is doormeten nog een optie?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Als er duidelijke een uitlaatlek is voor de lambda, dan meet die dus een valse lucht. Eerst uitlaat dicht maken lijkt mij ? Dan verder zoeken als het verbruik slecht blijft..
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Daar heb ik een afkeurpunt voor gehad, de co2 meting was niet goed, omdat ik de uitlaat te vaak gede-monteerd had voor lassen was de de pakking-ring gebarsten, deze ring pakking ziet eruit als geperste staalwol, deze moet je droog monteren, kijk goed of er geen resten op het uitlaat-spruitstuk zitten, ik weet je kan het bijna niet zien vanaf onderzijde, maar bij mij is het ook gelukt.
Schilder
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
Ik wil graag even laten weten dat na lange tijd het probleem met de lambda sensor eindelijk opgelost is. En eigenlijk schaam ik me een beetje om het te vertellen, maar doe het toch maar.
De zekering lag er gewoon uit, daardoor werkte de lambda sensor niet goed. Nieuwe zekering erin en ECU gereset en auto rijdt gewoon weer helemaal goed.
Ik heb echt nooit geweten dat er überhaupt een zekering voor was. Ik kwam het per toeval tegen toen ik zekeringen aan het checken was. Dus als er meer mensen problemen hebben met hun lambda sensor, check de zekering eens .
De zekering lag er gewoon uit, daardoor werkte de lambda sensor niet goed. Nieuwe zekering erin en ECU gereset en auto rijdt gewoon weer helemaal goed.
Ik heb echt nooit geweten dat er überhaupt een zekering voor was. Ik kwam het per toeval tegen toen ik zekeringen aan het checken was. Dus als er meer mensen problemen hebben met hun lambda sensor, check de zekering eens .
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
En de uitlaat was dus wel gewoon dicht?
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
Ja blijkbaar wel, rijdt nu heel erg goed, zonder gebok e.d.
Lambda lampje gaat ook niet meer branden bij langer stationair lopen.
Vorige week in een garage nog de uitlaat laten bekijken en die zeiden daar ook dat de uitlaat gewoon gasdicht is. Waarschijnlijk is ie dat al die tijd ook geweest, dus klopten mijn vermoedes toen niet.
Lambda lampje gaat ook niet meer branden bij langer stationair lopen.
Vorige week in een garage nog de uitlaat laten bekijken en die zeiden daar ook dat de uitlaat gewoon gasdicht is. Waarschijnlijk is ie dat al die tijd ook geweest, dus klopten mijn vermoedes toen niet.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Hoop gestress om niks dus haha. Mooi dat opgelost is.