Volvo 440 Turbo 1992

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Plaats reactie
UberPrutser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 25.01.2012 - 22:08
Locatie: Tilburg

Mooi om te zien dat de 440 nog steeds een gewaardeerde auto is!
Ik heb zelf ook een 440 Turbo uit 1992 gehad (met bijna gelijk kenteken) maar die heb ik helaas 10 jaar geleden naar de sloop moeten brengen. :(
Gebruikersavatar
Gutti
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 05.04.2012 - 00:01

Heb net je volledige topic doorgebladerd & moet zeggen dat je alles heel grondig aanneemt.

Ook je blok ziet er uber sexy uit, samen met de achter ophanging!
Bestaat een geen schroefsetje voor de volvo 400 serie?
Lijkt me wat handiger?:)

Groeten
440/460 turbo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.10.2011 - 21:15

hey

het ziet er idd heel flex uit ja :) ben nu met ongeveer het zelfde bezig met de oude auto van Poika.
ik zag wel in 1 van je plaatjes dat je een veerpoot brug hebt. waar heb je die gekocht? :P

Ivar.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

He ivar, rijdt ie nog? Heeft ie inmiddels weer een apk?

Post eens wat piccas!
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

440/460 turbo schreef:hey

het ziet er idd heel flex uit ja :) ben nu met ongeveer het zelfde bezig met de oude auto van Poika.
ik zag wel in 1 van je plaatjes dat je een veerpoot brug hebt. waar heb je die gekocht? :P

Ivar.
Ben heel benieuwd hoe het nu met Poika's oude auto is! Enne.. hier staat een veerpootbrug te koop. Van een 480, maar past ook op de 440.
440/460 turbo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.10.2011 - 21:15

hey poika:)

neej nog niet;) eind van de zomer ben ik klaar denk ik:)
had een lange tijd geen tijd genoeg om er aan te beginnen, maar werk er nu elke zaterdag aan:) heb last van een beginende hernia wat het werken niet altijd makkelijk maakt;)
hij licht nu helemaal open voor, alleen nog carroserie balken over.;)
zodat ik alle roest kan aan pakken in de motor ruimte. Heb gister een straal kabine gekocht om alles weer glimmend nieuw te krijgen:)
motor blok gaan denk ergens volgende week weg om krukas uit te balanceren en de zuigers uit te wegen andere drijfstangen komt nog een andere keer want dit kost al zoveel geld, alle pakkingen rubbers enzo vervang, ik heb nu de bak helemaal uit elkaar liggen om die ook te reviseren maar alleen die onderdelen kosten al rond de 500 euro, gelukkig nog wel leverbaar:P
dan nog turbo reviseren andere remmen rond om en nog een hele lange was lijst te gaan :P
abs computer is stuk, schoot soms onder het op trekken in de abs lol :P
en we zouden binnen kort op werk een 440 b18ef binnen krijgen met zo'n snellere nokkenas, najah een hele boel in iedergeval :P
Bedankt Kootje voor de tip:) allen ik heb ABS zal ff kijken of dat past:P

Foto's heb ik bij me vader thuis zal wel een keer hier posten:)

gr Ivar
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Je pakt t grondig aan. Wat was er mis met het blokje dan? Abs computer lijkt mij niet zo moeilijk te vinden 2ehands. En ik dacht dat je een t4 blok erin wou hebben?
440/460 turbo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.10.2011 - 21:15

yeah ABS computer heb ik al liggen :)

yeah dat met die T4 kost te veel tijd en hij's te mooi om zo lang stil te laten staan :)

nah bij stationair draaien merkte je dat hij onregemaltig rond draaide;) vandaar het uitbalanceren :)

trouwens in jou topic zag ik ergens staan dat de veer van de waist gate te slap was is daar al wat aan gedaan? en hoe hoog is de turbo druk nu eigenlijk?

en zullen we in jou ouwe topic over gaan want nu stelen we kip zijn topic;)
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

@440/460 turbo Mooi om te zien dat er nog altijd liefhebbers zijn van een 440 Turbo. Suc6 met alle aanpassingen.
Ik heb nog een dezelfde veerpootbrug liggen alleen dan aangepast voor de ABS. Pm maar bij interesse.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Nog wat foto's van op de VKB, tevens heb ik de startpost een beetje aangepast. Meer updates en foto's volgen binnenkort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kwam deze foto van mijn 440 op een Engels site tegen.
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

goed bezig geweest met die 440. ziet er gaaf uit!!
en die 740 ziet er ook goed uit.

en zijn er nog plannen met de 440?
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

En toen werd het stil....
weer een 440Turbo weg?
Ze worden erg zeldzaam,oftwel de waarde zal stijgen,uiteraard in orginele folder uitvoering.
Ik heb het nooit nodig gevonden met mijn 480T om er meer vermogen uit te krijgen.Vind het wel een sterk blok met een goede Turbo.
Voordeel van een 440 is wel dat je makkelijker in stapt en voor alle zaken kan inzetten.
Topauto destijds zo een turbo uitvoering met alle V gadges wat er toen was standaard op de T (1988-1993).
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Gelukkig rijdt ze nog prima. Afgelopen zomer nog de Nürburgring op geweest.
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Ziet er mooi uit!
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Fijn om tezien dat je hem nog bezit.Een wolf in schaapskleren (mooie actiefoto) zonder de bodykit,lekker wat onopvallend,plus mooie aangepaste velgen. .Ik zie teveel 440/460 turbo's op de sloop belandden door cross,races uiterste opvoeren turbo etc.
En mede door een beetje roest op de wielkast waar men geen zin in heeft om op te knappen.Zonde van zo een hollands produkt.
Die van mij is folder standaard uitgevoerd en geschorst weggezet (440T-1989,darksilver)).In 2013 waarschijnlijk weer eens de weg op.Blijft voor ons 1 van de leukst rijdende 400serie uitvoering met veel gadges.
Als ik jouw was wees er zuinig op,en probeer niet het uiterste van de motor te vragen.Ze zijn ijzer sterk,maar het houd een keer op.

Trouwens,je mag best wel een mooi fotoreportage maken van de wagen.want je bezit wel een uniek exemplaar van de gehele 400range ,want van de 480T rijden er er nog wel wat rond.
Aantal 440T model 1989-1993 is minimaal.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Roest alleen op de achterschermen???? Die dingen kunnen overal roesten, maar dan ook echt overal ! Pisbak ijzer is er gebruikt, maar daar was de prijs dan ook naar.

Neemt niet weg dat KIP zijn auto echt heel netjes is voor zn leeftijd, maar de roestduivel roest lekker door..
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

spreek je niet tegen.Maar van de 3 480 ers die ik gehad hebt,had ik enkel 2 dingen, roest wielkast,binnen balk achterbumper rot.Okee,door een constructiefout kon je vissen houden in de bagageruimte van de 480.
Ik heb zelf in mijn autotijdperk 2 maal 440ers gereden,zonder roest.Maar ik was mijn auto niet enkel de buitenkant ,maar pak ook altijd de binnen randen etc van de auto mee.Wielkast rot verwijt ik dan ook voor 50% door het niet verwijderen aan de binnenkant velsrand van vuil,pekel etc.
En ik ben er ook nooit vies van geweest om de auto op fitale plekken met (bruine)tectyl/owatrol menie te behandelen.
Huidige 440T 1989 is trouwens waarschijnlijk daardoor roestvrij.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Heb je de dorpelkappen er weleens afgehad?? Ook goed onderin bij het achterscherm gekeken? 100% dat op die plekken roest zit ! Wellicht niet doorgeroest, maar roest zit er zeker ;)
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Ben het zeker met Poika eens dat je de roest niet hoeft te zien, maar dat het er wel zit. Bij mijn auto was ook niets te zien, maar ik heb alles losgehaald en bekeken. Dan kom je wel aardig wat plekjes tegen, maar ik kan nu wel zeggen dat alles roestvrij is.
Hier wat foto's van de roestschade, heb het nu allemaal laten herstellen.
Afbeelding
De standaardplek waar elke 400 serie slecht is.

Afbeelding
De wielkasten achter, bij de achterbankbevestiging, was daar gelukkig net op tijd bij, ook rondom de achterschokbrekerbevestiging boven is zo'n nare plek.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Zal we een volgend jaar (lente) wat foto's maken.Kan er nu niet makkelijk bij.Ook van dezelfde plekken die jij vertoont op de foto's.Bagageruimte is bij mij in iedergeval nog in nieuwstaat.De wielkasten en zijskirts moet ik nog bezien.

ps;mijn turbo heeft toevallig wel dezelfde velgen
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”