Vakantie 440

Laat hier je Volvo 440 / 460 zien en plaats hier foto's van 440 / 460 die je tegen kwam
Plaats reactie
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Voor onze vakantie heb ik samen met een vriend van mij een Volvo 440 gekocht. Het plan is om hiermee naar Zweden te rijden en eventueel nog een stuk Noorwegen mee te nemen. Qua planning doen we van te voren eigenlijk niks. We zien onderweg wel hoe we er precies gaan komen, waar we overnachten en wat we gaan doen. 2 tentjes achterin en gaan.
Omdat ik met mijn eigen auto (Ford Fiesta) ook lid van een forum ben, leek het me ook handig dit bij de Volvo 440 te doen, aangezien ik er erg veel tips en reparaties vanaf haal. Daarnaast vind ik het zelf ook erg leuk als ik iemand met een probleem kan helpen.

We gaan hem komende zaterdag ophalen, dus ik verwacht dat er betere foto's bij gaan komen.

Afbeelding

Afbeelding
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Mooie 440!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nette auto hoor !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Leuke auto om mee op vakantie te gaan!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
VolvoTimo
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.02.2013 - 00:31
Locatie: Maastricht

Ziet er goed uit - en goed vooruitzicht, die vakantie. Lijkt me ook leuk om te doen, met wat vrienden. (heb zelf ook een 440)

Geniet en ben benieuwt naar je verhalen. ;)
Nooit gedacht, maar mijn eerste auto is een Volvo - en ben er trots op! TOP!
Volvo 440 DL, uit '92. > 87.000 km.
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Gister zijn we hem op gaan halen, erachter gekomen dat de stuurpomp nogal jankt en dus bij de sloop maar vast een nieuwe gaan halen.
Verder meteen even wat gesleuteld aan het mistlicht en de claxon die los hing.
Overigens wordt die claxon nog een vervolgverhaal. We hadden een beugeltje van de aftermarket claxon aangepast dat alles weer lekker paste, alles aangesloten enzo. Kom ik in tilburg over een hobbelig weggetje, hoor ik onder de auto toettoet toeoeoeoet toet toet en werd ik nogal nagestaard. Kabeltje maar weer los getrokken en vandaag even alle bekabeling inspecteren. Ik denk dat ie ergens of sluiting maakt tegen het metaal van de auto of dat de knop blijft hangen. Die laatste ga ik zo ook even los gooien en onder de motor weer alles vast maken. Stiekem wel heerlijk zo'n auto zonder airbag.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Is de stuurbekrachting niet leeg? Geeft hetzelfde geluid. Moet je wel atf bijvullen is er natuurlijk ergens lekkage.
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Heb ik al gecontroleerd voordat ik een vervangende pomp ging halen. Staat precies tussen het minimum en maximum in.

Toch bedankt voor het meedenken!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Stuurpomp van de sloop was dus ook kapot, en de volgende ook en die daarna deed het pas weer. Lekker lang bezig geweest dus met een klusje van een half uurtje.
Verder de hele auto binnenste buiten gekeerd, wat tot een positief resultaat leidde.

Eergisteren dus maar weer terug gereden naar het mooie brabant. Een paar foto's gemaakt, eland stickers geplakt en de auto volgeladen om eens een keer een nachtje tentjes enzo uit te proberen. Voor ons ook meteen voor de eerste keer paalkamperen wat mij heel erg beviel. Zeker voor herhaling vatbaar.


Om even een tweetal foto's erbij te voegen:
Afbeelding
Onze paalkampeerplaats in Strijen.

Afbeelding
En een rolling shot van onze Volvo.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Om hier ook nog even een update te plaatsen:
Olie lag overal waar we langs zijn gereden. Leek ergens bij het kleppendeksel te lekken, ik heb een nieuwe ring gezet bij de olie vuldop en we hebben de kleppendekselpakking vervangen. Nu blijft alles netjes schoon.

Omdat ik in dit topic niet aan kan komen zonder beelmateriaal post ik hier ook deel 2 van de Volvovlog.
http://youtu.be/M8ZiCXUOu_k
In deze video gaan we het wat meer hebben over de auto zelf. Past dus volgens mij prima in dit topic.

Overigens voor degene die de eerste nog niet hadden gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=qDuG09l15_M

Het vloggen is voor ons ook nieuw, dus alle tips en op of aanmerkingen zijn meer dan welkom.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Gebruikersavatar
Mschekkerman
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.03.2013 - 19:46

Mooie 440! En leuke video's! Veel succes en plezier met de roadtrip.

Maar... zo tam is de 1.8i niet hoor. Hij rijdt sowieso 'comfortabel', maar eenmaal goed warm kun je er best pittig mee rijden. Ook bij wat lagere toeren pakt hij het goed op. ;)
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Klopt, je kunt de 1.8 goed op zijn staart trappen. Dat is alleen niet hetgeen wat bedoeld werd.

Een 440 ligt comfortabel op de weg, waardoor je niet snel uit gedaagd wordt om een bocht harder te nemen of om harder te rijden.
We rijden allebij als daily een ford omtrend het jaar 2000. Deze zijn relatief sportief geveerd en dagen je ook constant uit om een bocht harder te nemen of harder te gaan rijden, ondanks dat het vermogen in beide gevallen (75pk in beide gevallen) niet heel erg ruim te noemen is. Daarnaast draaien die zetec blokken die in zowel de focus als de fiesta liggen op erg hoge toeren, waardoor je ook een compleet ander gasrespons hebt.

Niet te vergelijken dus. Maar alles heeft zo zijn charme's. Vandaag heb ik de volvo mee genomen omdat ik 6 uur in de auto zou zitten. Moet ik in mijn fiesta niet proberen.

Ik blijf er overigens nog steeds bij dat alles opgeteld een 440 een van de betere modellen auto's is die ik ooit heb gereden. Maar die verzekering... Dat valt in mijn eentje niet te betalen als student.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Gebruikersavatar
Mschekkerman
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.03.2013 - 19:46

Een 440 ligt comfortabel op de weg, waardoor je niet snel uit gedaagd wordt om een bocht harder te nemen of om harder te rijden.
Mee eens, de S40 1.8i die ik had, had dit nog sterker. Dat is ook eigenlijk mn enige goede vergelijkingsmateriaal. Vergeleken daarmee is de 440 in mijn ogen een stuk sportiever. Zo'n ervaring is persoonlijk natuurlijk, ben eigenlijk steeds benieuwder hoe e 480 dan rijdt.

Maar om flinke lange stukken te rijden is het comfortabele inderdaad prettig. :D
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Ik zal het zo vertellen! Ik was altijd een jakkeraar, altijd max gas met krijsende banden door de bochten enzo. Toen kocht ik mijn eerste 440.

Inmiddels rijd ik al iets van 4 jaar 440 en 460 1.8 en ik jakker nooit meer. Ik heb de meest relaxte rijstijl die je kan voorstellen.

Stap ik nu op mijn werk in de poolauto (nieuwe suzuki swift) dan gaat het pedaal weer op standje max en jakkeren maar!!!

De volvo is gewoon uitermate relaxed, die 1.8 draait op de snelweg het lekkerst met 110km/u

Ik ben vorige maand ook even een rondje zweden wezen doen, dat was echt heerlijk, je merkt zo dat ie thuis is op de tweebaans wegen daar de snelheden die je daar mag rijden passen de Volvo ook echt goed!
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

We zijn er momenteel mee op vakantie, en wat je zegt heb je helemaal gelijk. Meeste doorgaande wegen is gewoon lekker tusse de 70 en 100 rijden, waar je vooral laag lekker veel koppel goed kan gebruiken. Volgens mij hebben we hier dan ook een erg zuininge rijstijl ontwikkeld.


Overigens houdt de Volvo het uitstekend. Als we net als de eerste dag de hele dag onderweg zijn en veel km's maken, dan moeten we de olie aan het eind van de dag de olie even bijvullen. Maar verder niks te klagen. Geen last van mijn rug gehad gedurende de eerste dagen. Moet goed komen verder gok ik zo!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 foto's”