mijn 'nieuwe' volvo 440 1.8 uit 1993

Laat hier je Volvo 440 / 460 zien en plaats hier foto's van 440 / 460 die je tegen kwam
Plaats reactie
powergozer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06.01.2009 - 15:21

hallo allemaal, ik heb vorig jaar mijn eerste auto, een volvo 460 gekocht. achteraf een beetje een miskoop, hoewel ik er een jaar probleemloos in heb gereden. toen de apk eraan kwam kreeg hij ineens allemaal gebreken, uiteindelijk moest hij zelfs weggesleept worden door de sloop, want hij was echt helemaal dood.
maar zoiets overkomt me niet nog een keer!
deze week heb ik via marktplaats voor 800 eurootjes een 440 gekocht die werkelijk in nieuwstaat verkeert. hij komt uit 1993 maar heeft slechts 90.000km gereden. volledig onderhoudsboekje erbij, alle beurten keurig afgestempeld door de volvodealer (daarin kon ik ook zien dat hij geen jaren heeft stilgestaan. er is gewoon heel weinig in gereden).
er zit geen krasje op en hij rijdt alsof hij nieuw is - vooral vergeleken met mijn oude rammelkast...
mijn 'nieuwe' 440 is wel volledig optieloos: geen stuurbekrachtiging, geen zonnedakje, geen elektrische ramen, geen trekhaak, geen airco, echt helemaal niets. maar ik vind het wel wat hebben, zo'n hardcore bak op wielen. hoop echt dat ik hier nog vele jaren mee kan rijden, heb er in ieder geval een heel goed gevoel over!
Afbeelding
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Mooi autotje wel:):)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bestuurverkrachtiging kan er ook op,even werk,maar het is wel mogelijk!
powergozer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06.01.2009 - 15:21

haha, ja, jou komt hij waarschijnlijk wel bekend voor :D :D

ik zat net te lezen over stuurbekrachtiging inbouwen. mijn vriendin durft er nu niet goed in te rijden, want parkeren is heel wat lastiger geworden.
het zou wel mooi zijn natuurlijk, maar inbouwen is een hele hoop werk begrijp ik...
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

ziet er wel erg goed uit.wel jammer dat hij zo kaal is (dacht altijd dat stuurbekrachteging standaard was,niet dus).maar er liggen zat glt's,gle's enz op de sloop om hem wat aan te kleden.veel plezier ermee.
groet'n uut grunn
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Tjsa, kunststof heeft wel wat geleden te zien aan je voorste wieldoppen met de kabelbandjes. Garages kunnen daaar dus niet mee omgaan, ze hebben de mijne ook ooit kapot getrokken. Voorzichtig eraf en wat vaseline erop voordat je ze erop slaat. Bij vorst extra voorzichtig.

Daar kunnen inderdaad nog wel 3 ton km bij....

Volgende keer wel de motorkap helemaal sluiten voor de foto ;)
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

zeker van een oud vrouwtje geweest deze, ze bestaan dus nog! Mooie auto hoor, en volgens mij zie ik toch een optie - of is de achterspoiler standaard?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
powergozer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06.01.2009 - 15:21

bedankt! inderdaad van een oud vrouwtje geweest... deed er 1 keer per week boodschappen mee, haha.

die motorkap kan niet verder dicht trouwens. hij zit wel vast, maar op de snelweg wappert hij een beetje. moet ik eens naar kijken, want ziet er wel eng uit!

en de wieldoppen zaten allemaal los, op die ene met die lelijke kabelbandjes na dan. toen ik m kocht was er al een wieldop kwijt, op de terugweg verloor ik nog een andere. heb er nu maar de wieldoppen van mijn oude 460 op gezet. ziet er wel een beetje pauperig uit, maar die vallen er tenminste niet af! ga wel een keertje op de sloop zoeken naar mooiere.
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Je kan op de sloop ook voor weinig een paar leuke licht metalen velgen scoren. Enne...doe 2.2 bar in de voorbanden en hij stuurt een stuk prettiger ;-)

Kom je ook naar de Mc meet in Nieuwegein? 1 november...zie het polletje in de meetings!
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Als die opties maken mij ook niet zo veel uit. Al hoe wel, de stuurbekrachtiging vind ik wel fijn. Verder kan ik zelf mijn ramen open draaien, heb ik nooit in de meer dan tien jaar iets gehad aan de stoelverwarming, en zo meer. Als het blok maar lekker loopt en ik lekker zit.....
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
powergozer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06.01.2009 - 15:21

volvo440dl: ik moet op zondag altijd voetballen, dus ik kan niet naar nieuwegein komen op 1 november. misschien een andere keer... veel plezier in ieder geval!
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

nette auto, nog geen spatje roest zo te zien.
echt nette auto.
veel geluk ermee en veel veilige kilometers
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 foto's”