Goede morgen!
Ik ben lid geworden omdat ik sinds een paar dagen een oude Volvo heb(V40-T4 aut.1998)
Het contactslot was erg stroef, dus heb ik WD40 in het slot gespoten.
Maar nu kan ik de sleutel met geen mogelijkheid niet meer omdraaien!
Ik denk dus dat ik de cilinder van het contactslot moet vervangen...
Heeft iemand hier evaring mee?
Ik heb vanochtend even de airbag eruit gehaald en de breekbouten doorgezaagd.
Het slot is dus los nu..
Bij veel automerken zit de cilinder met een boutje vast aan het huis, maar bij deze volvo dus niet!
Heeft iemand nog tips voor me?
Bedankt alvast!
Michel
Cilinder contactslot gangbaar maken?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 21.05.2016 - 23:35
- Locatie: Nieuwkuijk
Nou, ik ben alweer een stapje verder..
Ik heb het kapwerk verwijderd en de airbag, de schalelaars en het stuur.
Daarna kon ik de stuurkolom losmaken.(breek bouten doorgezaagd)
Ik heb op youtube gezien dat er soort verende ring in het huis zit, die de cilinder op zijn plek houdt.
Je zou dan op 4plekken een gaatje moeten boren en door in alle 4 gaten tegelijk iets te steken (schroevendraaierje of zo) moet je ring kunnnen indrukken.
Maar het is mij niet gelukt...
Ik heb het kapwerk verwijderd en de airbag, de schalelaars en het stuur.
Daarna kon ik de stuurkolom losmaken.(breek bouten doorgezaagd)
Ik heb op youtube gezien dat er soort verende ring in het huis zit, die de cilinder op zijn plek houdt.
Je zou dan op 4plekken een gaatje moeten boren en door in alle 4 gaten tegelijk iets te steken (schroevendraaierje of zo) moet je ring kunnnen indrukken.
Maar het is mij niet gelukt...
Volvo XC60 2.4 D5 2009
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Oef bij mn V40 (oud model) heb ik zelfde probleem gehad, de dealer heeft me toen 'geholpen' met een nieuwe cilinder op chassisnummer gemaakt en ook de stuurslot behuizing. Grapje heeft me €490 gekost.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)