Geeft powershift transmissie na revisie nog problemen?

Plaats reactie
onnaj
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26.06.2007 - 16:14

Goedenavond,

Mijn vrouw en ik hebben een uit Zwitserland geïmporteerde V60 op het oog met de Powershift automaatbak. De kilometerstand is ca 120k en is onlangs compleet gereviseerd.

Als deze gereviseerd is, mag men dan verwachten dat de problemen niet meer terugkomen, is er dus een modificatie op gekomen of hebben we grote kans dat het weer (snel) terugkomt?

Het is overigens een 1.6 T4 en geloof dat de motoren van Ford verder wel betrouwbaar zijn.

Zou de auto ook graag laten chippen vanwege het koppel, rijdt nu met 175pk en 290nm in mijn 1.4 Delta en zou graag ongeveer hetzelfde koppel terug willen, maar de automaat moet natuurlijk wel graag heel blijven :-)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Volvo heeft er zelf wel vertrouwen in.

https://www.media.volvocars.com/uk/en-g ... ases/14996
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ik heb hem zelf 2x moeten laten reviseren, na 50k km was de koppeling alweer aan gort, er breken dan kunstof stukjes af. Er is geen gemodificeerde versie van de koppeling.
PepijnZ
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 18.05.2013 - 12:29

Is er ook bekend waarom de automaatbakken kapot gaan? M.a.w. als je "sportief" rijdt, gaat de bak dan eerder kapot, ligt het aan hoge temperaturen, of juist zware belastingen zoals veel rijden met een aanhanger e.d.?
Wij hebben een 2.0T met powershift en voor ons is het de eerste automaat. Moet niet zeggen dat ik razend enthousiast ben geworden van het rijden met een automaat hierdoor. Er zit tussen de 1 en de 2 altijd nog een "push in de rug", daarna schakelt de automaat overigens wel feilloos en bijna zonder dat je het voelt. Ook sportief optrekken is heerlijk, de bak schakelt super snel en heel lineair over zonder trekkracht te verliezen.
Maar de kosten van revisie laten me af en toe wel schrikken. Met name omdat er kennelijk geen goede oplossing is gevonden voor het probleem met afbrekende kunststof delen.
Alhoewel... ik ben ooit een website tegen gekomen van een Pools bedrijf, dacht ik, die de kunststof delen aanbiedt uit staal en daarmee zou het probleem over moeten zijn. Sowieso zouden de onderdelen tegenwoordig vrij eenvoudig d.m.v. 3D printen van staal te maken moeten zijn.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Combinatie van fragiel ontwerp en zuinig met olie. Ford ververst de olie uit mijn hoofd nu elke 60k.

https://www.volvocars.com/en-sa/support ... powershift
Volvo-sedan-owner
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.07.2020 - 22:16

Vandaag te horen gekregen dat de revisie op mijn powershift bak klaar is. Ik ben benieuwd naar het resultaat en ik hoop wat informatie te krijgen van Ganzeboom in Almelo.
Auto heeft circa 1.3 ton op de teller. Vier weken geleden, schakelde de auto niet meer. Bij inspectie bleek dat de vorken verkeerd zaten, morgen even navragen.

Heb er wel weer zin in. Nu even denken als ik de auto nog wil hebben of misschien ga verkopen.
Volvo-sedan-owner
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.07.2020 - 22:16

Auto staat er weer. Gehoord dat er aardig wat kapot was, pomp, tandwielen, en vorken. Ze hebben de bak wat ingeleerd. Als advies gaven ze bij 1.8T spoelen.

Ik ben blij dat ik de auto weer heb. De schakeling gaat goed en voelt ook lekker!
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Volvo-sedan-owner schreef: 03.09.2022 - 23:55 Auto staat er weer. Gehoord dat er aardig wat kapot was, pomp, tandwielen, en vorken. Ze hebben de bak wat ingeleerd. Als advies gaven ze bij 1.8T spoelen.

Ik ben blij dat ik de auto weer heb. De schakeling gaat goed en voelt ook lekker!
Welkom op het forum. Welk model Volvo rij je zelf? Dit board gaat over de S60/V60 MY2010-2018. Maar dat model is bij mijn weten nooit geleverd met een 1.8T motor.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Summum schreef: 05.09.2022 - 20:18 Maar dat model is bij mijn weten nooit geleverd met een 1.8T motor.
180.000 kilometer ;)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”