Hallo allen. Sinds enkele weken aangemeld, en dan wordt het toch tijd om even voor te stellen. Ik woon in Zeeuws Vlaanderen en heb sinds enkele weken een S60 uit 2010 (nieuw model), een 2.0T. Laatste jaren met kleinere auto's woon werk gereden (fiesta, peugeot 106), en we hebben nog een Peugeot 5008 SUV als gezinsauto. De Peugeot mag maar 1100 kilo trekken en dat is toch wel een beperking sinds we een caravan hebben, en eigenlijk op zoek zijn naar een iets grotere. Aangezien ik ook een trekhaak op 'mijn' auto wilde hebben en graag een iets snellere auto wilde hebben, hebben we besloten de 5008 te houden en ben ik op zoek gegaan naar een andere auto. Met mijn budget en de wens voor minimaal 150 pk en aardig wat trekgewicht, kwam ik uit bij auto's van circa bouwjaar 2010. Nadat heel veel merken afvielen vanwege slechte motoren in die tijdsperiode (volkswagen group, citroën) en opel vanwege de versnellingsbakken, kwam ik uiteindelijk uit bij de S60.
Uiteindelijk een donkergrijze gevonden met 130 dkm op de teller, zwart lederen interieur, navigatie en automaat. Weinig opties voor de rest, maar ik wilde het liefst een automaat. Historie helemaal terug weten te traceren, laatste 8 jaar van een oude man geweest tot hij niet meer mocht rijden, en dat zie je ook aan de auto. Afgezien van lelijk wordende koplampen en wat stoeprand schade aan de velgen, verkeert hij in prima staat.
Wat staat er nog op het wensenlijstje:
- uitlaatpijpjes op de uitlaten, ik las al iets over pijpjes van Ali. Inmiddels gevonden en binnenkort maar eens bestellen.
- koplampen vervangen. De ene heeft diepe krassen, is ergens tegenaan gereden. Beiden beginnen dof te worden. Geprobeerd ze mooi te krijgen via zo'n herstelsetje maar dat had niet het gewenste effect. Koplampen bepalen toch wel het aangezicht van de auto, dus dat wordt 400 euro voor 2 nieuwe.
- Andere velgen. Maar banden zijn nog zeer goed, dus eerst die oprijden.
- stuurinleg begint blaasjes te krijgen. Ook al gelezen dat je die voor paar tientjes kan kopen. Echter airbag moet er af en dat is niet iets wat ik zelf kan, eens informeren hoeveel werk het zou zijn via de garage.
- ik overweeg de chiptuning om hem naar 290 pk en 450 nm te chippen. Het is de snelste auto die ik al heb gehad, maar na enkele weken valt het vermogen toch wel wat tegen, ik had vooral wat meer koppel verwacht in het middengebied als je wel wil doorrijden maar niet meteen plankgas hoeft. Een vriend is een garage begonnen en kan de standaard mapping inlezen. Ik vroeg me af of er hier ervaring hebben met deze standaard mapping. Ik heb ook al gelezen over Obbe, alleen is dat weer aan de andere kant van het land (waar de auto notabene vandaan komt).
Voor de rest bevalt hij prima, duidelijk een andere categorie auto, ook ten opzichte van de Fords die nog hebben gehad (focus, S-max). Stil, solide, perfecte zithouding.
Wel kraakt er iets achterin de auto, rechtsachter lijkt het vandaan te komen. Alleen als je over een weg met klinkers en hobbels rijdt. Binnenkort maar eens achterin zitten om het te lokaliseren, tot nu toe nog niet gevonden waar het vandaan komt. Ook was het onderin de kofferbak bij de rand vochtig, maar dat komt wellicht door het lange stil staan.
Even voorstellen en meteen paar vragen
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Obbe mag dan ver weg zitten, maar eigenlijk is hij wel dé persoon op Volvo gebied om naartoe te gaan voor een goede tuning.
Eventueel maak je direct een afspraak met Volservice die in hetzelfde pand zitten voor een technische check en sla je 2 vliegen in 1 klap. Desnoods neem je dan zelfs de spullen voor je stuur mee en wordt dat geregeld terwijl de ECU wat andere data krijgt.
Heb geen aandelen, maar met beide ervaring en zou ook zo weer naar allebei de adressen gaan.
100.000 kilometer met een hele fijne op maat gemaakte tuning gereden en tegen nette tarieven en met goede service door Dennis geholpen op technisch gebied.
Eventueel maak je direct een afspraak met Volservice die in hetzelfde pand zitten voor een technische check en sla je 2 vliegen in 1 klap. Desnoods neem je dan zelfs de spullen voor je stuur mee en wordt dat geregeld terwijl de ECU wat andere data krijgt.
Heb geen aandelen, maar met beide ervaring en zou ook zo weer naar allebei de adressen gaan.
100.000 kilometer met een hele fijne op maat gemaakte tuning gereden en tegen nette tarieven en met goede service door Dennis geholpen op technisch gebied.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Welkom op het forum!
Ik sluit me aan bij het advies van Fred, het is het ritje waard. Eventueel de automaat laten flushen, na 130 dkm mag dat wel.
Voor het kraken achterin bij klinkers en hobbels zou ik de koppelstangetjes van de stabilisatorstang checken. Veel fijne km's gewenst!
Ik sluit me aan bij het advies van Fred, het is het ritje waard. Eventueel de automaat laten flushen, na 130 dkm mag dat wel.
Voor het kraken achterin bij klinkers en hobbels zou ik de koppelstangetjes van de stabilisatorstang checken. Veel fijne km's gewenst!
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
al 400,000km met dezelfde volvo en tuning zonder enige problemen....Gewoon naar Obbe gaan zit je geheid goed en tegen een aangenaam tarief..... . Zijn veel goede specialisten voor jouw auto in Nederland te vinden en op het forum als forumsponsor te vinden.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- romanski
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17.10.2014 - 13:14
- Locatie: Velserbroek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51
Maakt hij echt elk programma op maat?
En uitlaat pijpjes, is men hier bekend met de ali pijpjes?
https://a.aliexpress.com/_mMzDLxq
En uitlaat pijpjes, is men hier bekend met de ali pijpjes?
https://a.aliexpress.com/_mMzDLxq
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Obbe heeft een basis natuurlijk en daar is niet geheims aan. De aanpassingen zitten in jouw wensen....van eerste bij stoplicht weg tot een mooi lopende motor die een groot en krachtig bereik heeft over de gehele bandbreedte of juist tussen 80 en 120 km u. Obbe noemt dat "drivers Wish" wat ook wil zeggen dat je auto alleen maar preteert extra als jij het gaspedaal indrukt. Anders gebeurd er niets.Mrchocomel schreef: ↑22.01.2022 - 09:25 Maakt hij echt elk programma op maat?
En uitlaat pijpjes, is men hier bekend met de ali pijpjes?
https://a.aliexpress.com/_mMzDLxq
Biv: ik heb een zware tuning al sinds 2013 en die kan volgens de rollerbank bijna 500nt nwt leveren en 213 pk. Alleen ik maak er bijna nooit gebruik van echter door de aanpassingen in de parameters hangt mij oude trouwe Volvo heerlijk aan het gas. Vooral hier i de bergen echt dagelijks plezier van.
Elke beweging van mijn voet wordt vertaald in een reactie zeg maar.
Kortom hiet spreekt een uitgesproken Obbe tuning Fan! Mocht je naar Obbe toegaan doe m maar de groeten,
ps: alles binnen de technische veiligheids marges van jouw volvo!
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01.01.2022 - 14:41
Vorige week heb ik een S60 T3 gekocht, na afscheid van mijn S60 D4 Polestar. Dan is de T3 wel een stukje inleveren. Vandaag ben ik bij Obbe geweest, en hij heeft er een fan bij. Ho-ly-sh*t.. Wat een verschil!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Welkom op het Forum.
Er is al genoeg over gezegd omtrent de tuning , ga naar Obbe en naar Dennis voor de technische zaken. Ze hebben allebei een een eigen site en zitten samen in één pand. Je kunt bij ze terecht met al je vragen. Ik wens je veel rijplezier en veilige km's toe.
Er is al genoeg over gezegd omtrent de tuning , ga naar Obbe en naar Dennis voor de technische zaken. Ze hebben allebei een een eigen site en zitten samen in één pand. Je kunt bij ze terecht met al je vragen. Ik wens je veel rijplezier en veilige km's toe.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- romanski
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17.10.2014 - 13:14
- Locatie: Velserbroek
mooi he! haha! en dan te bedenken dat er hier ook Pipo's zijn die 1000 euro aftikken voor zo'n polestar pakketjeRobRijdtVolvo schreef: ↑22.01.2022 - 15:17 Vandaag ben ik bij Obbe geweest, en hij heeft er een fan bij. Ho-ly-sh*t.. Wat een verschil!
440 1.8 DL '93
v40 1.8 '03
v70 2.4t 200pk '00
v60 D6 PIH AWD '14 SUMMUM (Volvotune)
Volvo for life
v40 1.8 '03
v70 2.4t 200pk '00
v60 D6 PIH AWD '14 SUMMUM (Volvotune)
Volvo for life
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Dat jij geen € 1.000,- wil of kan aftikken voor Polestar optimalisatie wil nog niet zeggen dat iemand die daarvoor wel € 1.000,- aftikt, een pipo is.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Mods Break.
We zijn hier een forum waar normaal gereageerd dient te worden.
We hebben respect voor elkaar en elkaars keuze.
Termen als Pipo horen daar idd niet bj. Let op je woordgebruik.
We zijn hier een forum waar normaal gereageerd dient te worden.
We hebben respect voor elkaar en elkaars keuze.
Termen als Pipo horen daar idd niet bj. Let op je woordgebruik.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik weet dat er echt nauwelijks verschil is tussen polestar tuning en Obbe tuning.. Heb de files naast elkaar gezien.
Volvo is pas gaan tunen toen anderen de markt hadden gemaakt voor tuning. Hetzelfde met flush markt die GS Powerflush heeft geïntroduceerd.. Volgens mij is dat hetzelfde met de keuze te maken voor "origineel Volvo onderdeel" die sommige mensen als eerste kiezen en andere kiezen altijd after market.
Zo heeft iedereen een leuze dat wel weer. Duurder en minder duur... Goed en meestal ook goed.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- romanski
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17.10.2014 - 13:14
- Locatie: Velserbroek
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dit forum functioneert al meer dan 17 jaar goed omdat we ons strak houden aan de ":ouderwetse" fatsoensnormen. Wordt dus gevraagd om je daar gewoon aan te houden door de MODS. namens de anderen .
Zo houden we ons forum gezelli.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT