V60 D3automaat of D4hand

Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Sammmyvannorel schreef: 24.07.2021 - 21:49 alles na 2017 is oké '
Het is iets anders. Het olieprobleem komt door de schraapveren. Dit ontwerp is aangepast ergens in 2016. Dus daarna zou het er niet meer moeten zijn. Dus de auto die jij op het ook hebt, zal in principe wel goed zijn, dat wil zeggen heeft de "goede" olieschraapveren. Maar alles is natuurlijk kapot te krijgen en hangt af van hoe de berijder er mee is omgegaan. Let wel even op of de distributieriem is vervangen van de auto die jij op het oog hebt. Het vervangingsinterval van de VEA blokken is tussentijds vervroegd van 240.000km naar 150.000km.

Als je kiest voor een automaat bij deze stand, adviseer ik je om een automatenflush te laten uitvoeren. Meer info hierover is te vinden op dit forum. Verder is de V60 redelijk bullet-proof, zeker vergeleken met wat je nu rijdt. Succes met het vinden van jouw ultieme V60 diesel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Zeker, alles is kapot te krijgen, maar dan heb ik mijn besluit wel bijna genomen. En wellicht wordt het in mijn vakantie wel genomen, want het duurt gewoon nog effe 3 weken voor ik kan gaan kijken/rijden. (Voordeel is dat het een witte is, ' met een witte blijf je zitte', maar verder heeft ie alles wat ik wil hebben incl afneembare trekhaak)
V60 d3 gt r-design (facelift)
boers706
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 07.12.2018 - 10:55

Sammmyvannorel schreef: 24.07.2021 - 21:49 tja keuzes keuzes keuzes, mijn gevoel gaat nu toch naar een v60 met recente diesel motor (dus na de problematiek) Is bekend hoe ik dat kan terugzien, behalve ' alles na 2017 is oké ' want ik heb er 1 op de korrel van 3 jaar oud met gemiddeld 55k per jaar gereden (ja 160k op de teller, lijkt wat meer, maar als het weer een ouderwetse diesel is durf ik dat best aan). Maar dan moet ik wel zeker weten dat deze van het ' nieuwe model' is, hij is namelijk geleverd 2-2018, maar dan kan ie nog best van 2017 zijn en daarmee ' een kat in de zak'

Het lijkt te gaan om een motor met code D4202T14 afgaande op de folders van 2018
Wij hebben ook een D4202T14 motor. gekocht met 42.000 km en staat nu op 110.000 km, en heeft nog geen druppel olie gebruikt. die van ons komt uit oktober 2016.
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

boers706 schreef: 26.07.2021 - 16:55

Wij hebben ook een D4202T14 motor. gekocht met 42.000 km en staat nu op 110.000 km, en heeft nog geen druppel olie gebruikt. die van ons komt uit oktober 2016.
jep dat is n=1: en bij de dealer waar ik een beetje aan het kijken was, hadden ze er welgeteld 2 die olie zuipen (op het hele arsenaal wat ze daar geleverd/in onderhoud hebben) dus op zich is het risico aanwezig, maar elke auto kun je pech mee hebben. Anderzijds, als je weet dat het speelt en je hebt de kans het risico te mitigeren moet je dat altijd proberen.

Ben eigenlijk wel benieuwd in percentage hoeveel Volvo diesels last hebben van de schraagveren problematiek. Is daar ergens een cijfertje van bijgehouden?
V60 d3 gt r-design (facelift)
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Waarom geen benzine, wanneer je niet weet hoeveel je precies gaat rijden?
Staat een mooie hier op het forum te koop: viewtopic.php?f=113&t=88120.
Wanneer je 5 tot 7 k uitspaart voor de aanschaf, daar kan je aardig wat liters benzine voor kopen, dan nog het feit van de goedkopere wegenbelasting en de wellicht gunstigere inruil over een aantal jaar.( diesel zit tegenwoordig echt in het verdomhoekje)
En niet te vergeten de milieuzone's die als paddenstoelen uit de grond schieten.
Het overwegen waard.
Erik

S60 T5 R-design
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

jep van die 5 tot 7 k uitsparen ben ik het mee eens, alleen een auto van 10 jaar oud, met twee ton op de teller met benzine, dan vraag ik mij af of dit niet een boodschappenkarretje is geweest de laatste tijd van zijn leven (met bijbehorende slijtage, zeker omdat ie uit Zweden is geïmporteerd in 2019 en sindsdien niet heel veel meer heeft gereden. Nee geef me dan gevoelsmatig maar een auto met diesel van 2018 met 160000 op de teller. En als ik die afrijd dan maakt me de restwaarde eerlijk gezegd niet zo heel veel meer uit.

Dat over die milieuzones klopt, maar een auto uit 2018 gaat nog wel een tijdje mee schat ik zo in. (overigens off-the-record: ik kom dus bij de overheid te werken, en daar ligt de voorkeur bij gebruik van OV, maar nu kom ik dus met een ronkende diesel aan :), waar ik bij mijn huidige werkgever eigenlijk autos altijd binnen 3 jaar afreed en dus altijd een zuinig exemplaar had :devil: )
V60 d3 gt r-design (facelift)
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

De kogel is door de kerk: het is een D3 automaat dec2015 geworden met 135k op de teller: mooie korting gescoord (al met al een mooie prijs) en als kers op de taart mag ik mijn velgen laten liggen, waar ze dan een gebruikt setje winterbandjes opleggen (want maar 16 inch) en kan ik in de komende tijd een mooi setje zomervelgen scoren (17 inch moet dat worden). Mooi detail voor de dealer is dat hij hem eerst als demo wagen had (circa 20k) toen verkocht aan een particulier, (bij hem in onderhoud) toen weer terugkocht, en nu verkoopt aan mij waarbij ik van plan ben bij hem te onderhouden, want goede ervaringen in de familie met deze dealer (midden Nederland langs de A28).

Het betreft een R-design, met winterline, extra parkeersensoren aan de voorzijde, en er wordt nog een afneembare trekhaak onder geknutseld. Initieel was het de bedoeling om de automaat niet te flushen, maar toen ik op automaat flush zocht, was de eerste site die ik tegenkwam een praatje van de chef werkplaats van de verkopende dealer, die aangeeft dat dat toch wel elke 120k wenselijk is. Morgen maar effe over bellen dat dat toch voor het gereduceerde tarief gedaan moet worden (het betreft een dealer die kan powerflushen).

Mocht iemand een setje 17 inch (antraciet, geen zwarte) velgen hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen: banden hoeven niet goed te zijn (voorkeur zomerbanden), maar TPMS is wel een redelijke must.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 d3 gt r-design (facelift)
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Sammmyvannorel schreef: 22.08.2021 - 20:19 De kogel is door de kerk: het is een D3 automaat dec2015 geworden met 135k op de teller: mooie korting gescoord (al met al een mooie prijs) en als kers op de taart mag ik mijn velgen laten liggen, waar ze dan een gebruikt setje winterbandjes opleggen (want maar 16 inch) en kan ik in de komende tijd een mooi setje zomervelgen scoren (17 inch moet dat worden). Mooi detail voor de dealer is dat hij hem eerst als demo wagen had (circa 20k) toen verkocht aan een particulier, (bij hem in onderhoud) toen weer terugkocht, en nu verkoopt aan mij waarbij ik van plan ben bij hem te onderhouden, want goede ervaringen in de familie met deze dealer (midden Nederland langs de A28).

Het betreft een R-design, met winterline, extra parkeersensoren aan de voorzijde, en er wordt nog een afneembare trekhaak onder geknutseld. Initieel was het de bedoeling om de automaat niet te flushen, maar toen ik op automaat flush zocht, was de eerste site die ik tegenkwam een praatje van de chef werkplaats van de verkopende dealer, die aangeeft dat dat toch wel elke 120k wenselijk is. Morgen maar effe over bellen dat dat toch voor het gereduceerde tarief gedaan moet worden (het betreft een dealer die kan powerflushen).

Mocht iemand een setje 17 inch (antraciet, geen zwarte) velgen hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen: banden hoeven niet goed te zijn (voorkeur zomerbanden), maar TPMS is wel een redelijke must.
Hey volgens mij heb je mijn vorige auto gekocht 😂😂

Ik was geen particulier maar heb hem op m'n zaak gekocht. Maar dit was mijn auto. Idd gekocht als demo met 20K en weer terug verkocht aan Serva twee maanden geleden voor mijn nieuwe B3.

Veel plezier ermee, was een prima auto.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Ik heb je even het kenteken in een Privebericht gestuurd. Maar waarschijnlijk is het de HV...N. Er waren er een paar in die serie die tegelijk zijn verkocht door Serva maar ik heb inderdaad extra sensoren voor laten inbouwen kort nadat ik hem heb gekocht. Als je nog iets wil weten dan stuur je maar een bericht.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Ja inderdaad hebben we bingo: de auto blijft ook nog eens op het forum 🥳
V60 d3 gt r-design (facelift)
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Heel apart. Toen ik de auto aan de dealer verkocht vroeg ik me al af of ik hem hier voorbij zou zien komen. Maar ja.. Hoe groot is die kans nou :)
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Vandaag een afspraak gemaakt om de auto volgende week op te halen, serva had hem reeds gereed staan incl de door mij aangeschafte velgen, de ‘originele’ komt nog met winterbandjes: ik vind het zeer geslaagd doordat de velgen zijn overgespoten in een antraciet

Wellicht de remklauwen nog een keer een kleurtje geven: heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 d3 gt r-design (facelift)
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Zo die ziet er netjes uit! Bijna spijt dat ik hem weg heb gedaan. Die velgen staan hem super!

Veel veilige KM's gewenst. Maar dat gaat met deze auto wel lukken :)
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”