ik heb idd de lader waarbij je de amperage kunt instellen. Staat nou standaard op 6 (het laagste). Mijn theorie was idd dat misschien het geheel minder warm wordt met de laagste stand. En het laden duurt dan uur of 6 a 7 dacht ik op die manier.
Het rijdt echt geweldig stil en soepel. En op diesel vind ik hem (bij normaal mee rijden met het verkeer) ook heel zuinig. De BC geeft 4,8l aan maar laat het werkelijk 6l zijn en ben ik nog happy.
V60 D6 gekocht maar gelijk de aircopomp :-(
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dat klopt Christiaan. Mijn post gaat enkel over het rekken van tijd totdat de aircopomp vervangen kan worden door de dealer volgens het 2.0 principe.Gouwe schreef: ↑10.06.2021 - 08:31 Ik denk dat Roald niet doelt op mogelijk terugkeren van het probleem maar op je eerdere post dat je hem helemaal maar niet meer gebruikte. De tip is dan: geen airco gebruiken en laden met een zo laag mogelijk ampèrage (als je de oude thuis lader hebt waar je het aantal ampères handmatig kon instellen).
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Klopt. De ventilatoren blazen eerder en langer bij het laden op 10 of 13A. Het heeft ook invloed of je gelijk na aankomst gaat laden of pas na een uur of 2. Als je echt bang bent om de airco/accu te belasten bij problemen zou ik op 6A gaan laden en wachten totdat de auto en/of buitenlucht wat is afgekoeld. Echter bij een functionerende airco is dit allemaal niet nodig.Armoderos schreef: ↑10.06.2021 - 14:25 ik heb idd de lader waarbij je de amperage kunt instellen. Staat nou standaard op 6 (het laagste). Mijn theorie was idd dat misschien het geheel minder warm wordt met de laagste stand. En het laden duurt dan uur of 6 a 7 dacht ik op die manier.
Het rijdt echt geweldig stil en soepel. En op diesel vind ik hem (bij normaal mee rijden met het verkeer) ook heel zuinig. De BC geeft 4,8l aan maar laat het werkelijk 6l zijn en ben ik nog happy.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
- Locatie: Enschede
@RoaldH
Dus bij normaal functionerende airco voldoet het om 2 uur later (na thuiskomst) de lader op bijvoorbeeld op 10A te zetten ipv 6A?
Want hij laadt dan denk ik een stukje sneller idd.
Dus bij normaal functionerende airco voldoet het om 2 uur later (na thuiskomst) de lader op bijvoorbeeld op 10A te zetten ipv 6A?
Want hij laadt dan denk ik een stukje sneller idd.
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4633
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bij een normaal functionerende D6 kun je direct na thuiskomst gewoon met 13A laden. Gewoon zoals het hoort. Roald doelde op het belasten van de airco als je als foutmeldingen hebt. Geen stress dus en laden maar
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bij een normaal functionerende airco zou ik meteen op 10 of 13A gaan laden na thuiskomst.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Precies!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
- Locatie: Enschede
Dank voor de tips mannen
Ik heb eergisteren dat vooraf koelen getest. Het werk prima hoor, maar mannn wat een kabaal vooraf. Ga dit niet vaak gebruiken denk ik haha....
Ik heb eergisteren dat vooraf koelen getest. Het werk prima hoor, maar mannn wat een kabaal vooraf. Ga dit niet vaak gebruiken denk ik haha....
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4633
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Let wel, de airco staat op dat moment op vol vermogen te koelen en tijdens het rijden maakt het net zo een kabaal (alleen hoor jij dat niet).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor