Led binnen verlichting blijft branden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rutgerv60
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.10.2019 - 10:34
Locatie: Noordoostpolder

Beste mede volvo rijders,

Onlangs heb ik de binnen verlichting van mijn v60 2011 vervangen voor led lampjes. Dit heb ik gedaan door
Middel van adaptertjes met t10 led lampjes uit china.

echter het vreemde is dat de lampjes minder fel blijven branden na het uit gaan van de binnen verlichting. De lampjes gaan wel helemaal uit als ik de verlichting met de knop handmatig uitschakel.

Ik heb er even een foto bij gedaan hoe de verlichting nu aan blijft staan. Heeft iemand dit ook ervaren en is hier nog iets aan te doen? Door de verlichting uit te zetten met de knop, gaan ze ook niet aan bij het openen van de portieren.

Ik hoor het graag als iemand hier iets op weet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Volgens mij is dit iets waar je mee zult moet leren leven.
Ik heb begrepen dat dit komt door de ultra lage weerstand van LED’s t.o.v. gewone gloeilampjes. Voor mij iets om van LED (binnen-) verlichting af te zien.

Maar als iemand hier een oplossing voor heeft. Hoor ik die ook graag....
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De verlichting wordt gedimd en dat gaat nooit helemaal naar 0%. voor een gloeilamp is dat niet erg omdat die pas bij 10% een beetje licht gaat geven maar deze ledlampjes hebben al genoeg aan 1%. De oplossing zit in ledlampjes die gedimd kunnen worden, al dan niet via een weerstandje zodat ze meer verbruiken zonder op te lichten.
Gebruikersavatar
rutgerv60
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.10.2019 - 10:34
Locatie: Noordoostpolder

Aha dat klinkt best logisch ja. Voor mij zal dat dan ook reden zijn om weer terug naar de originele gloeilampjes te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”