Hallo!
Ik ben al een tijdje aan het dromen van een Volvo. Nu is mijn Seat Ibiza stuk aan het gaan en ben ik dichterbij huis gaan werken dus is het een mooie kans om een Benzine auto te kopen, en direct een Volvo!
Nu viel mijn oog op een Volvo V60. Kwa motor denk ik dat de T3 op specificaties gebied prima bevalt, maar sta ik open voor alles. Echter heb ik een beperkt budget (rond 9000eu) en kan ik hier dus enkel een V60 mee kopen met +200k kilometers op de teller.
Nu is mijn vraag, is dat een groot risico om aan te beginnen? Zijn deze benzine V60's betrouwbaar, ook op hoge KM stand? Uiteraard snap ik dat het onderhoudsverleden een belangrijk indicator is in mijn vragen. Ik ben echter benieuwd of er kwaaltjes oid aanwezig zijn bij de V60 benzines met hogere KM standen.
Ik ben van plan om ongeveer 15000km per jaar ermee onderweg te zijn.
Alvast bedankt!
~SparxX
V60 benzine boven 200k km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zoek een V60 die zijn kilometers in een korte tijdsspanne heeft gehaald. Dan heeft de auto weinig korte ritjes met drempels gehad en zijn de bekende slijtagedelen minder mishandeld dan eentje die als stadsauto heeft gediend. Maar weinig auto's gaan motorisch total loss. Vaak is het een combinatie van veel andere reparaties die het niet meer rendabel maken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
De V60 benzine versies kennem geen echt grote problemen voor zover mij bekend. De automaat (powershift ) is wel wat gevoeliger voor een juiste afstelling van de koppelingsplaten en als dat niet goed is heb je meer kans op voortijdige slijtage. Dus als je niet erg aan een automaat gehecht bent zou ik die vermijden. De nieuwere V60's met VEA motoren (1.5 T2, T3 en 2.0 T4) hebben wel een conventionele automaat.
Verder gaat er wel eens een injector kapot. Draagarmen moeten wellicht rond de 2 ton vervangen worden en de turbo zal minder lang meegaan dan bij een 2.5T, waarbij de turbo bijna niet hoeft te werken.
Verder gaat er wel eens een injector kapot. Draagarmen moeten wellicht rond de 2 ton vervangen worden en de turbo zal minder lang meegaan dan bij een 2.5T, waarbij de turbo bijna niet hoeft te werken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 28.05.2019 - 16:54
Heb zelf een v60 met 263.xxx km, gaat prima, uiteraard onderhoud belangrijk om goed op te letten. en toevallig heeft afgelopen weekend de injector het begeven maar dat is voor zover ik weet niet specifiek een v60 dingetje, dus dat is hem vergeven
2011 v60 1.6T3 (268.xxxkm) (ingeruild 7/2021)
2002 V70 2.4 midnight blue - 377.xxxkm
2002 V70 2.4 midnight blue - 377.xxxkm
- Dieker1
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12.07.2020 - 20:54
Dealer prijzen kan je zo hier op zoeken: https://serviceprice-nl.marketsupport.net/CarSelector
Dan heb je in ieder geval een indicatie.
Volvo V60 D2 Nordic+ 2016