V60 Occassion

no11
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 20.12.2020 - 21:22

Goedendag allemaal,

Ik ben opzoek naar een V60 occassion in verband met gezinsuitbreiding. Een occassion uit 2013/2014 vind ik prima. We rijden nu een polo dus we gaan er sowieso goed op vooruit wat betreft comfort etc. We zijn geen sportieve rijders en maken dagelijks ritjes van 30/40km en in het weekend van 150km 1/2x per maand gemiddeld.
We gaan er denk ik 20.000km per jaar mee rijden. Nu denk ik dat dat je met deze km’s beter een benzine kan kopen. Echter overweeg ik ook een diesel en deze dan ‘op te rijden’. Ik wil minimaal vijf jaar in de auto rijden, maar om een op te rijden moet ik er misschien langer in rijden? Een automaat is niet nodig.

Ik zag deze occassions voorbij komen. Wat vinden jullie hiervan?

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 4-50269256 (te weinig PK’s?)
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 3-47778868
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50603328
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1387
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Welkom! Als ik een tip mag geven: zoek er een met adaptieve cruise control, dat is heerlijk rijden.

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50565782
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Allereerst welkom op het forum!

Leuk om op zoek te gaan naar een V60, het zijn erg fijne auto's. Dat gezegd hebbende zou mijn voorkeur persoonlijk niet uitgaan naar een D2. Die rijden redelijk zuinig, maar komen toch wat pit tekort. Alleen als je veel kilometers maakt op constante (snelweg)snelheid zou dat prima zijn. En de drie door jou genoemde auto's zijn allemaal in Kinetic uitvoering, zo'n beetje de meest karige.

Binnen een budget tot zo'n €15k zijn er bijna geen benzine-uitvoeringen te koop van het post-faceliftmodel. Maar binnen die prijs komen er wel al D5 of D6 plugin-hybrids in beeld (LET OP: die worden wel vaak met ex BTW prijs geadverteerd!). Dat zijn bijna altijd bomvolle auto's en bieden het beste van twee werelden: Super zuinig en stil (elektrisch) op korte ritten en een heerlijke vijfcilinder diesel voor de lange stukken. Het is wel een beetje afhankelijk van de vraag of je thuis een laadvoorziening kunt creëren. Zeker als je zonnepanelen zou hebben een aanrader!

Als je een auto "op" wilt rijden kun je overwegen te zoeken naar een model met de geïntegreerde zittingverhogers in de achterbankl. Ideaal voor kinderen als ze uit de maxicosi groeien. Parkeersensoren voor en achter of achteruitrijcamera is ook geen overbodige luxe. De koets is soms matig overzichtelijk bij parkeren. Veel zoekplezier!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zou kijken of je een D3 uit 2012/2013 kan vinden. Is het ‘oude’ probleemloze 5-cylinderblok.
Fantastische motor welke zeer veel comfort biedt en heeeeel veel kms mee kan.
(Uiteraard mits goed onderhouden)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
no11
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 20.12.2020 - 21:22

Dank jullie wel allemaal voor de feedback. Ik ga even verder kijken en kan nu wat gerichter zoeken. Als ik wat heb zal ik het hier posten :)
Gebruikersavatar
Erik1982
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 18.06.2017 - 13:19

Succes met de zoektocht!
De zoektocht vind ik zelf het leukste van een "nieuwe" auto kopen :-)
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jeroen schreef: 23.12.2020 - 13:50 Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
Alleen geregeld de airco laten vervangen.... toch?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4633
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

teebee schreef: 23.12.2020 - 16:11
Jeroen schreef: 23.12.2020 - 13:50 Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
Alleen geregeld de airco laten vervangen.... toch?
Dat probleem is met de laatste 2.0 wissel definitief opgelost.
En ja de D6 is m.i. voor jullie gebruik ideaal!
Voorbeeld: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/2-4 ... tails.html

Veel plezier met zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gouwe schreef: 23.12.2020 - 18:16 Dat probleem is met de laatste 2.0 wissel definitief opgelost.
Dan moet je er dus wel 1 treffen welke die wissel dan inmiddels heeft gehad....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4633
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat kun je dan controleren bij een dealer en anders heb je er nog steeds "recht" op en regelt Volvo dat gewoon netjes als je pomp een probleem heeft. Overigens heeft mijn broertje een V60 D6 van 2015 en daarvan is de pomp nog origineel. Het probleem was ook niet de pomp zelf, maar de methode van vervanging.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Vervangt Volvo de aircopomp ook kosteloos als je een V60 uit Duitsland geïmporteerd hebt?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik meen ergens gelezen te hebben van niet. Deze pomp wordt ook niet onder coulance vervangen in andere landen. Dus wees met zelf importeren erg voorzichtig hiermee. Maar dat zou je bij Volvo NL moeten vragen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je gaat 20.000 kilometer per jaar rijden, dan is een benzineversie aantrekkelijk. Probeer een V60 te vinden met leuke opties.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Ik kaap even jouw topic omdat ik een beetje in hetzelfde vijver zit te vissen, ik wil ook dit jaar de overstap maken naar een V60 diesel (ik ben nu nog in het bezit van een V50 1.6D Drive). Ik rijd gemiddeld tussen 25k en 30k per jaar (afgelopen jaar wel een stuk minder (lees 19k) vanwege thuiswerk).

Ik lees her en der dat de D2 niet voldoende gemotoriseerd zou zijn. Als ik echter de specificaties bekijk dan komt dat redelijk overeen met mijn V50, daarmee vind ik de motor niet echt onder gemotoriseerd. Het is geen echte strepen trekker maar om nou te zeggen dat de auto daarmee een gevaar op de weg is, vind ik echt overdreven.

Ook de reacties dat PSA motoren niet betrouwbaar zouden zijn kan ik bestrijden, mijn V50 heeft zich al zolang ik deze in mijn bezit heb, rond 100k gereden km heel betrouwbaar gebleken, km-stand staat op dit moment op +/- 260K.

Ik overweeg dus juist een 1.6 D2 aan te schaffen, mede vanwege de zuinigheid en het gewicht van de auto, elke andere motor is ook duurder in MRB. Ook qua aanschafprijs is de D2 een stuk interessanter dan de andere motoren,. Ik verwacht dat diesel toch behoorlijk gaat afschrijven, dus elke andere motor met hogere aanschafwaarde zal denk ik meer gaan afschrijven.

Voor de behoorlijk hogere aanschafwaarde van benzine varianten, kun je behoorlijk wat maanden hogere MRB betalen, dus benzine is denk ik voor mij op dit moment nog niet interessant.

Kan iemand zijn ervaringen vertellen over de V60 met de D2 motor, hoe is het qua betrouwbaarheid, is de motor eventueel een beetje betrouwbaar te tunen enz enz?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik zeg.... op zoek naar een D3 van 2012/2013, dat is de onverwoestbare beroemde 5 pitter (zonder problemen met EGR etc)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

D2 is 'n prima blok, tunen kan de koppeling wat minder mee overweg
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4633
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

nielslu schreef: 24.12.2020 - 11:34 Vervangt Volvo de aircopomp ook kosteloos als je een V60 uit Duitsland geïmporteerd hebt?
Naar mijn ervaring wel (Zweedse import), ik zou wel zorgen dat de auto vernederlandst is (via de dealer ingevoerd is in het systeem van VCNL, kost je eenmalig 200,- en krijg je een jaar Volvo Assistance voor). Waarom ook niet? Het is een Volvo Cars probleem en niet een VCNL probleem. Wil je het zeker weten, bel een/je dealer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Nyttland
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
Locatie: Utrecht

no11 schreef: 22.12.2020 - 16:04 Goedendag allemaal,

Ik ben opzoek naar een V60 occassion in verband met gezinsuitbreiding. Een occassion uit 2013/2014 vind ik prima. We rijden nu een polo dus we gaan er sowieso goed op vooruit wat betreft comfort etc. We zijn geen sportieve rijders en maken dagelijks ritjes van 30/40km en in het weekend van 150km 1/2x per maand gemiddeld.
We gaan er denk ik 20.000km per jaar mee rijden. Nu denk ik dat dat je met deze km’s beter een benzine kan kopen. Echter overweeg ik ook een diesel en deze dan ‘op te rijden’. Ik wil minimaal vijf jaar in de auto rijden, maar om een op te rijden moet ik er misschien langer in rijden? Een automaat is niet nodig.

Ik zag deze occassions voorbij komen. Wat vinden jullie hiervan?

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 4-50269256 (te weinig PK’s?)
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 3-47778868
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50603328
Gezien je eerste zin "gezinsuitbreiding", kijk vooral ook naar een V70 als je ruimte wilt. Zelf al 5jr een V60 D3 maar qua ruimte houdt het niet over en zeker niet praktische ruimte... En zelf zou ik voor een benzine gaan als je maar 100.000km gaat doen in 5jr...

Veel succes en plezier met zoeken!
Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Eens met de opmerking dat een V70 meer ruimte biedt; echter, dat maakt de V60 niet ‘te’ klein noch ongeschikt. Ik heb een aantal jaren met heel veel genoegen een V60 D3 gereden, en met het gezin er altijd voldoende ruimte in gehad, zowel op de achterbank (2 kids <10jr) als in de kofferruimte. Wintersport (met dakkoffer voor de ski’s), zomervakantie kamperen (met kleine dakkoffer voor ‘gewoon handig’). Indien je zelf een beetje praktisch ingesteld bent, zal je versteld staan wat je allemaal in de kofferruimte kwijt kan (een auto ‘maximaal’ inpakken is op zich best een kunst).
Ik heb voor de V60 een Espace gereden (om redenen van 7 volwaardige zitplaatsen), en daarbij vergeleken is ook de ruimte van een V70 een lachertje, maar is geen vergelijk. Ergo, het kan altijd groter / ruimer.
Ondanks de overvloed aan ruimte in die Espace was ik meer dan tevreden met de ruimte welke de V60 mij bood.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”