Remterugstelset
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik zou graag aan mijn v60 uit 2015 met B4164T3 de remblokken achter vervangen. Misschien kan iemand aangeven welk model (of nummer) als aanlegplaat ik moet gebruiken? Dit om tevermijden dat ik een heel kofferset koop en dan nog niet de juiste tool in mijn bezit heb. Misschien een Hazet-nummer? Dank jullie!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Waarom wil je zo'n set voor een elektronische handrem?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Zover ik weet kan je met een obd2 apparaat je parkeerrem in service stand zetten dan hoor je dat ding terug draaien. Ook kan je het op de parkeerrem zelf waarschijnlijk terug draaien. Nieuwe erop en paar keer parkeerrem erop en los zodat hij zich bijstel terug
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Omdat je het zelf kan, het leuk vind, andere dingen terug wil plaatsen dan standaard, je veel geld bespaard, geen goede dealer/garage in de buurt hebt.
Zo kan ik nog wel even door gaan want ja, ook ik doe praktisch alles zelf.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
9volt batterij en een clipje met 2 draadjes en je draait hem zo terug.
Vervolgens een lijmtangetje en je draait hem zo terug.
Die 9volt oplossing kan op 2 manieren, draait hij uit dan wissel je de draadjes om en dan draait hij terug.
De reden dat je het zelf wilt doen is omdat de dealer uitsluiten Volvo onderdelen wil gebruiken.
Mijn Volvo remblokken waren na 30k verglaast en heb nu rondom Bremboblokken en die bevallen zeer goed.
De dealer wilde geen Brembo blokken monteren en dan moet je zelf aan de bak, zelfs met een V90 D5 awd.
Vervolgens een lijmtangetje en je draait hem zo terug.
Die 9volt oplossing kan op 2 manieren, draait hij uit dan wissel je de draadjes om en dan draait hij terug.
De reden dat je het zelf wilt doen is omdat de dealer uitsluiten Volvo onderdelen wil gebruiken.
Mijn Volvo remblokken waren na 30k verglaast en heb nu rondom Bremboblokken en die bevallen zeer goed.
De dealer wilde geen Brembo blokken monteren en dan moet je zelf aan de bak, zelfs met een V90 D5 awd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Heren, dank voor alle reacties!
@ Jelmer de Jong
Ik zat helemaal verkeerd met de vraag over het terugstel-tooltje. Was even vergeten dat ik te maken krijg met een elektrische handrem die officieel via de software in de nulstand gezet moet worden, toch?
@ danny3
Ik werk al 14 jaar, met goedvinden van mijn dealer, aan mijn S70 en wel met groot plezier! Elk jaar krijg ik tijdens de APK-keuring bij de dealer de complimenten voor de onderhoudstoestand. Ondertussen heeft de S70 er 308.000 km. op zitten en staat de motorolie en brandstoffilter al klaar voor het eerstvolgende onderhoudsklusje. En daar verheug ik mij op. Snap je dat een beetje, danny3?
@ diesel01
Dit klinkt wel veelbelovend! Begrijp ik het nu goed: motor spanningsvrij maken, 9 voltbatterij aansluiten, de remcilinder gaat dan ofwel naar binnen ofwel naar buiten (dan ompolen)? Ik snap alleen het lijmtangetje niet. Moet de zuiger dan nog met een draaibeweging teruggezet worden? Nog één vraag: ben je inderdaad zo tevreden met de Brembo’s?
Dank alvast voor je antwoord.
@ Jelmer de Jong
Ik zat helemaal verkeerd met de vraag over het terugstel-tooltje. Was even vergeten dat ik te maken krijg met een elektrische handrem die officieel via de software in de nulstand gezet moet worden, toch?
@ danny3
Ik werk al 14 jaar, met goedvinden van mijn dealer, aan mijn S70 en wel met groot plezier! Elk jaar krijg ik tijdens de APK-keuring bij de dealer de complimenten voor de onderhoudstoestand. Ondertussen heeft de S70 er 308.000 km. op zitten en staat de motorolie en brandstoffilter al klaar voor het eerstvolgende onderhoudsklusje. En daar verheug ik mij op. Snap je dat een beetje, danny3?
@ diesel01
Dit klinkt wel veelbelovend! Begrijp ik het nu goed: motor spanningsvrij maken, 9 voltbatterij aansluiten, de remcilinder gaat dan ofwel naar binnen ofwel naar buiten (dan ompolen)? Ik snap alleen het lijmtangetje niet. Moet de zuiger dan nog met een draaibeweging teruggezet worden? Nog één vraag: ben je inderdaad zo tevreden met de Brembo’s?
Dank alvast voor je antwoord.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je de motor van de handrem terug draait gaat de zuiger niet mee, die moet je nog handmatig terug duwen met bijvoorbeeld een lijmtang. Draaiend duwen is niet nodig. dat is voor en mechanische handrem.rkr schreef: ↑27.10.2020 - 22:34 @ diesel01
Dit klinkt wel veelbelovend! Begrijp ik het nu goed: motor spanningsvrij maken, 9 voltbatterij aansluiten, de remcilinder gaat dan ofwel naar binnen ofwel naar buiten (dan ompolen)? Ik snap alleen het lijmtangetje niet. Moet de zuiger dan nog met een draaibeweging teruggezet worden? Nog één vraag: ben je inderdaad zo tevreden met de Brembo’s?
Dank alvast voor je antwoord.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik ben zeer te spreken over de Brembo blokken, heb daar enige tijd over na moeten denken.
Enerzijds omdat ik grote waarde hecht aan oem producten, anderzijds omdat de onderhoudend dealer duidelijk was, geen andere remblokken dan Volvo worden door ons gemonteerd en dus moest ik zelf iets gaan doen.
Voorzijde door mijn vaste bandenboer laten doen en dat een paar weken geprobeerd, achterzijde moet dus gedaan worden met terug stellen van de handrem wat normaal gedaan word door Vida en daar begint mijn banderboer niet aan.
Nadat het op de voorremmen beter ging als de std remblokken heb ik achter samen met mede forummer DB200 gedaan op eigen inrit.
Via winparts alles besteld en gemonteerd.
Er zit een stekker op de handremmotor met een gele clip, die gele clip trek je uit de vergrendeling en dan kun je de stekker uit de handremmotor trekken, op de handremmotor zitten 2 pollen en daar gaat je 9 volt batterij met clipjes op, hij draait dan uit of terug, draait hij uit dan moet je de draadjes omdraaien en dan loopt het motortje terug.
Je pakt dan een plankje die je op de zuiger zet en met de lijmtang druk je de zuiger naar binnen, de brackets goed vrij maken van rommel en een beetje plastilube https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... 59349.html op de brackets en achterzijde remblokken en de boel weer vast zetten .
hier heb je een how to en wanneer je een beetje technisch inzicht en het juiste gereedschap voor glijpennen demontage is het geen hogere wiskunde.
De remblokken van Brembo geven op de standaard Volvo schijven lekkere bite en vertraging, zijn voordat je tot stilstand komt bij verkeerslichten mooi te doseren, gewoon een goed product en voor 8 tientjes rondom klaar.
P.S, zie net dat je de eigen auto's onderhoud geeft, dan heb ik natuurlijk niets gezegd over de how to leerling die de meester vertelt hoe het zit.
Succes.
Enerzijds omdat ik grote waarde hecht aan oem producten, anderzijds omdat de onderhoudend dealer duidelijk was, geen andere remblokken dan Volvo worden door ons gemonteerd en dus moest ik zelf iets gaan doen.
Voorzijde door mijn vaste bandenboer laten doen en dat een paar weken geprobeerd, achterzijde moet dus gedaan worden met terug stellen van de handrem wat normaal gedaan word door Vida en daar begint mijn banderboer niet aan.
Nadat het op de voorremmen beter ging als de std remblokken heb ik achter samen met mede forummer DB200 gedaan op eigen inrit.
Via winparts alles besteld en gemonteerd.
Er zit een stekker op de handremmotor met een gele clip, die gele clip trek je uit de vergrendeling en dan kun je de stekker uit de handremmotor trekken, op de handremmotor zitten 2 pollen en daar gaat je 9 volt batterij met clipjes op, hij draait dan uit of terug, draait hij uit dan moet je de draadjes omdraaien en dan loopt het motortje terug.
Je pakt dan een plankje die je op de zuiger zet en met de lijmtang druk je de zuiger naar binnen, de brackets goed vrij maken van rommel en een beetje plastilube https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... 59349.html op de brackets en achterzijde remblokken en de boel weer vast zetten .
hier heb je een how to en wanneer je een beetje technisch inzicht en het juiste gereedschap voor glijpennen demontage is het geen hogere wiskunde.
De remblokken van Brembo geven op de standaard Volvo schijven lekkere bite en vertraging, zijn voordat je tot stilstand komt bij verkeerslichten mooi te doseren, gewoon een goed product en voor 8 tientjes rondom klaar.
P.S, zie net dat je de eigen auto's onderhoud geeft, dan heb ik natuurlijk niets gezegd over de how to leerling die de meester vertelt hoe het zit.
Succes.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Dank je diesel01! Dit is voor mij (S70) idd. de eerste keer dat ik te maken krijg met de elektrische parkeerrem die vanuit de software gestuurd wordt. Maar jouw ‘9-voltbatterij-aanpak’ heeft mij overtuigd. Vraag me alleen af: werkt dat parkeerremmotortje niet op 12 volt? En voor de zekerheid zal ik de accu loskoppelen, niet? Dank alvast voor je antwoord.diesel01 schreef: ↑28.10.2020 - 10:08 Ik ben zeer te spreken over de Brembo blokken, heb daar enige tijd over na moeten denken.
Enerzijds omdat ik grote waarde hecht aan oem producten, anderzijds omdat de onderhoudend dealer duidelijk was, geen andere remblokken dan Volvo worden door ons gemonteerd en dus moest ik zelf iets gaan doen.
Voorzijde door mijn vaste bandenboer laten doen en dat een paar weken geprobeerd, achterzijde moet dus gedaan worden met terug stellen van de handrem wat normaal gedaan word door Vida en daar begint mijn banderboer niet aan.
Nadat het op de voorremmen beter ging als de std remblokken heb ik achter samen met mede forummer DB200 gedaan op eigen inrit.
Via winparts alles besteld en gemonteerd.
Er zit een stekker op de handremmotor met een gele clip, die gele clip trek je uit de vergrendeling en dan kun je de stekker uit de handremmotor trekken, op de handremmotor zitten 2 pollen en daar gaat je 9 volt batterij met clipjes op, hij draait dan uit of terug, draait hij uit dan moet je de draadjes omdraaien en dan loopt het motortje terug.
Je pakt dan een plankje die je op de zuiger zet en met de lijmtang druk je de zuiger naar binnen, de brackets goed vrij maken van rommel en een beetje plastilube https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... 59349.html op de brackets en achterzijde remblokken en de boel weer vast zetten .
hier heb je een how to en wanneer je een beetje technisch inzicht en het juiste gereedschap voor glijpennen demontage is het geen hogere wiskunde.
De remblokken van Brembo geven op de standaard Volvo schijven lekkere bite en vertraging, zijn voordat je tot stilstand komt bij verkeerslichten mooi te doseren, gewoon een goed product en voor 8 tientjes rondom klaar.
P.S, zie net dat je de eigen auto's onderhoud geeft, dan heb ik natuurlijk niets gezegd over de how to leerling die de meester vertelt hoe het zit.
Succes.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het motortje word aangestuurd door de stekker die je er af trekt, ik heb het bij mijn V90 gewoon gedaan zonder de accu los te koppelen.
Ongetwijfeld dat wanneer ik dat zou doen dat er een stuk of wat computers in de war gaan waardoor dealerbezoek nodig is.
Ongetwijfeld dat wanneer ik dat zou doen dat er een stuk of wat computers in de war gaan waardoor dealerbezoek nodig is.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sleutel op standje 2 als je de accu weer aan sluit en dan moet er niets aan de hand zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het moge duidelijk zijn dat ik nog een auto generatie achter loop...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
En ik al helemaal met mijn S70!
Betekent dit nu echt dat ik de auto niet spanningsvrij kan maken bij bepaalde werkzaamheden? Ik weet niet beter dat de CPU (bij mijn S70) de juiste signalen afgeeft op het moment dat er weer spanning op komt. Moet ik met de V60 uit 2015 voorzichtiger zijn?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
On principe moet dat gewoon kunnen en het hele systeem erop berekend zijn.
Het oude sleutel op stand 2 idee is om een spanningspiek mocht die al ontstaan op te vangen.
Ik heb dat lang niet altijd gedaan en er nog nooit iets mee gehad.
Het oude sleutel op stand 2 idee is om een spanningspiek mocht die al ontstaan op te vangen.
Ik heb dat lang niet altijd gedaan en er nog nooit iets mee gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Prima Fredhead, misschien is dan altijd het veiligst om de accu weer aan te koppelen met de sleutel in stand twee en de verlichting aan, of een andere stroomverbruik.
Misschien heb je nog een idee over VIDA en Dice. Zou ik willen aanschaffen om toch enigszins in de instellingen te komen. Heb nl. een Duitse auto met Duitse boodschappen op het instrumentenpaneel. Zou ik dan misschien kunnen omzetten. Waar zou ik zoiets kunnen kopen? Een tip? Dank voor de reactie.
Misschien heb je nog een idee over VIDA en Dice. Zou ik willen aanschaffen om toch enigszins in de instellingen te komen. Heb nl. een Duitse auto met Duitse boodschappen op het instrumentenpaneel. Zou ik dan misschien kunnen omzetten. Waar zou ik zoiets kunnen kopen? Een tip? Dank voor de reactie.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat "vernederlandsen"kan je ook bij de dealer doen, die vraagt dan wel geld maar voordat je Vida hebt ben je ook ongetwijfeld wat centen verder.
Dat met die accu, ik heb dat zonder gedaan en dat is goed gegaan, alleen mijn lampen al worden door 17 computers bestuurd.
Dat met die accu, ik heb dat zonder gedaan en dat is goed gegaan, alleen mijn lampen al worden door 17 computers bestuurd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Met vida van Aliexpress kan je alleen resetten, geen blijvende aanpassingen doen. Als je dat wilt heb je een originele vida nodig of een Dice met Vdash software. Dat is een nagemaakte Vida die je tegen kleine betalingen dingen permanent laat aanpassen. Totdat je langs de dealer bent geweest... Dan kan je weer opnieuw beginnen met aanpassen.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat vernederlandsen gewoon bij de dealer laten doen.
S60 die mijn ouders hadden sprak ook Duits, vonden ze prima tot ik vanuit een nachtdienst met een storing thuis kwam die we moesten vertalen (en een kapotte lamp bleek te zijn)
Ene dealer wil er alleen wel meer geld dan de andere voor vragen was onze ervaring.
S60 die mijn ouders hadden sprak ook Duits, vonden ze prima tot ik vanuit een nachtdienst met een storing thuis kwam die we moesten vertalen (en een kapotte lamp bleek te zijn)
Ene dealer wil er alleen wel meer geld dan de andere voor vragen was onze ervaring.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D