Koppeling wisselen 2.4 D5

Plaats reactie
V60D5RD
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 15.05.2019 - 00:00

Mijn vaste monteur en ik gaan samen de koppeling van mijn Volvo wisselen. Het druklager is defect. Vliegwiel beoordelen we ter plaatse.

Ik heb een V60 11-2014 2.4 D5 6-bak.

Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden? Ik las iets over een subframe dat verwijderd moet worden, maar nog meer zaken welke je niet verwacht te moeten loshalen?

Alle tips zijn welkom.
2015 V60 2.4 D5 Rebel Blue R-design
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Subframe moet los inderdaad. Oliewissel van de bak zou ik ook doen, platen wissel dito, de zaak is immers toch los nu
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Achterste keerring van de krukas gelijk vervangen. Je wilt niet dat deze nadien gaat lekken. De bouten ook vervangen van het vliegwiel, dat zijn rekbouten. Verder speciale tool gebruiken voor opspannen van de koppeling, anders slipt deze binnen no time weer. Er zit een (vries) stopje in de bak die de olie binnen houdt. Bij de eerdere modellen was deze van rubber en wilde er wel eens uit klappen. Dan moet ook de bak er weer af. Nieuwe stopje is van metaal en kost een paar euro.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”