Mijn vaste monteur en ik gaan samen de koppeling van mijn Volvo wisselen. Het druklager is defect. Vliegwiel beoordelen we ter plaatse.
Ik heb een V60 11-2014 2.4 D5 6-bak.
Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden? Ik las iets over een subframe dat verwijderd moet worden, maar nog meer zaken welke je niet verwacht te moeten loshalen?
Alle tips zijn welkom.
Koppeling wisselen 2.4 D5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Subframe moet los inderdaad. Oliewissel van de bak zou ik ook doen, platen wissel dito, de zaak is immers toch los nu
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Achterste keerring van de krukas gelijk vervangen. Je wilt niet dat deze nadien gaat lekken. De bouten ook vervangen van het vliegwiel, dat zijn rekbouten. Verder speciale tool gebruiken voor opspannen van de koppeling, anders slipt deze binnen no time weer. Er zit een (vries) stopje in de bak die de olie binnen houdt. Bij de eerdere modellen was deze van rubber en wilde er wel eens uit klappen. Dan moet ook de bak er weer af. Nieuwe stopje is van metaal en kost een paar euro.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95