Cd speler.

Plaats reactie
Fransvolvov60
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.03.2020 - 17:39

Hallo. Mijn naam is Frans en ik rij sinds een half jaar een volvo v60 d3 r design uit 2011.
Km stand is nu 275000. Vrij hoge km stand maar ja ik wilde nu eenmaal een niet al te dure v60. Ik rij elke dag in de file dus het was voor mij belangrijk dat deze dan ook een automaat had. Nog geen dag spijt van gehad.
Alleen heb ik al aardig wat kosten moeten maken. Al vrij snel brak de multiriem omdat de vrij loop van de dynamo vast was geslagen. €900. Auw.... Nu hoor ik bij de voorwielen een zoemend / schurend geluid. Ik vermoed dat het de wiellagers zijn. Remschijven moeten ook nog vervangen worden vanwege trillingen tijdens het remmen. Dus eerst dit maar opknappen.
Waar ik eigenlijk voor schrijf is een probleem met de cd / multimedia speler.
Als ik er een cd in stopt krijg ik de melding van disk niet leesbaar. Nu zit ik te kijken voor een andere.
Is het mogelijk om een model er in te bouwen van een jongere generatie. Met eventueel een kaart update voor de navigatie.
Iemand hier ervaring mee of andere suggesties, ik hoor het graag.

Groeten Frans.
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Hoi Frans,

Je wilt graag je IAM module website vervangen. Houd er rekening mee dat er veel verschillende onderdeel-nummers zijn voor deze module. Daarnaast zal je een dealer moeten bezoeken om de IAM module opnieuw te laten inleren, software-reload. Ik verwacht dat je alleen onderdeelnummers kunt kiezen die gefabriceerd zijn voor jouw model V60 en bouwjaar. Nee, jongere versie zal dus moeilijk gaan. Omdat VIDA bij de dealer andere onderdeelnummers gaat weigeren...

Als je een V60 2011 / 2012 vindt via onderdelenlijn en daarvan de IAM module kan kopen, ben je mogelijk met een software-reload klaar. Reken daar op 40 (start) +60 (pakket) euro software kosten bij de dealer.

Succes
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611