S60/V60 [How-to] Retrofit: VDASH - TFT DIM

GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Beste forumleden,

Voor degene die zijn oude DIM nog wil vervangen voor een TFT DIM, hierbij een overzicht van de vereiste stappen. Een dergelijke [how-to] met uitleg op een rijte was nog niet gepost, er is wel al een discussie topic geweest.

Eerder discussie topic: Analoge display om te wisselen voor TFT display
viewtopic.php?t=72742

Mijn bevindingen zijn gebaseerd op de retrofit in mijn eigen Volvo V60 2013.
Alles wat ik schrijf is ter illustratie als voorbeeld. Alles wat jij doet is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
Veel plezier en succes!
Henk

AfbeeldingAfbeelding

Belangrijk, VDASH CEM unlock
Deze retrofit is alleen mogelijk als je gebruik gaat maken van VDASH Lite (gratis).
Concreet betekent dat je enkele uren nodig hebt om VDASH de PIN code van je CEM te laten zoeken.
Pas na de CEM unlock kan je met VDASH allerlei instellingen wijzigen in je CEM. Dit is vereist om de VDASH TFT DIM Retrofit Wizard (indicatie ~155 EUR) te kunnen starten en voltooien.
wesbite: https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic
wiki: https://d5t5.com/wiki/tft-retrofit/article-tft-retrofit
VDASH is geen officiële Volvo software. VDASH is ontwikkeld door D5T5 team.

Bekende issues na retrofit
Sensus cars (S60/V60 MY11-MY13, S80, V/XC70III, XC60 - MY12-MY13)
--> Eco/Power indicators may not work depending on MY and the engine type. MY11 en MY12 hebben hier waarschijnlijk last van.
MY13 - benzine - geen issue.
--> Service interval can be reset thru VDASH, not thru any other diagnostic software
De Dealer kan de service interval ook niet meer resetten via VIDA. Wat ze bij iedere beurt uiteraard willen doen. Kortom dat moet je zelf doen voordat je de auto wegbrengt of erna.
--> Sfeerverlichting (DRL) bij vergrendelen en ontgrendelen werkt niet meer.
Na Retrofit enkel via Approach-me knop op je sleutel - zoals de handleiding ook beschrijft.

Gereedschap
-Volvo Dice voor communicatie via de OBD poort.
-Minimaal 12A acculader om de CEM unlock te kunnen doen, zonder dat de stroom uitvalt.
-Laptop Windows 7, 8 of 10 met .NET framework 4.x
-Stabiele internetverbinding (voor meerdere uren).
-VDASH 2.0 (https://www.d5t5.com)
-Plastic auto bekledinghevelset
-Torx 20, 25

Onderdeel TFT DIM
source: D5T5.com - any used or new TFT DIM from car S/V60, XC60, S80II, XC/V70III model year 2014 - 2017
Je kan een TFT DIM bestellen uit een S60 of V60, ze passen allemaal. Echter kijk wel goed naar de variant voor automatische of handmatige versnellingsbak.
Op onderdelenlijn zal je ontdekken dat de prijzen nogal uiteenlopen. Ik concludeerde dat de S60 TFT DIMs soms ietwat goedkoper zijn.
Je moet rekeninghouden met kosten van 150 tot 300 EUR.
De informatie op diverse fora loopt uiteen, maar VDASH kan iedere TFT DIM herprogrammeren. Nog eens 155 EUR. Je moet dus totaal rekeninghouden met ongeveer 300-450 EUR. Ik was klaar voor 288,70 :-)

Materiaal
2x Posi-Tap Mini of 2x UB2A Scotchlok by 3M of solderen om een draadverbinding te maken achter je OBD poort.

MY11, MY12 en MY13 moeten de CANbus high-speed nog aansluiten. Daarvoor is bedrading nodig.
source: D5T5.com - Twisted pair wire (1m) 2 pcs. Volvo original repair terminal (P/N 30656697) or 2 used terminals from white DIM Volvo connector (all Volvo cars MY05 and up have it)

Voorbereidingen - CEM unlock
Verwijder Zekering 29 (claxon) onder de motorkap
Sluit de acculader aan op de auto.
Sluit je Volvo DiCe aan.
Zet de auto in contactstand II (3 sec start-knop ingedrukt houden met de sleutel in het contact).
Start VDASH. Wacht totdat de DiCe is gedetecteerd.
Start de CEM unlock wizard.
Controleer of de acculader zijn werk doet.
--> Dit proces duurt meerdere uren. Je kan in VDASH stoppen en het proces op een later tijdstip hervatten.
--> Mogelijk heb je problemen dat de wizard steeds na enkele minuten stopt. i) check je internetverbinding ii) Vervang de USB kabel van je DiCE.
Voltooid. Je kan VDASH nu gebruiken voor CEM configuraties en de TFT Retrofit Wizard.
Zekering F29 (claxon) terugplaatsen

Software- VDASH TFT DIM wizard
Communicatie en foutmeldingen
In principe heb je geen foutmeldingen.
Het is belangrijk dat zowel de CEM als de oude DIM vrij zijn van problemen. Als er al communicatieproblemen op de CAN bus of met de modules zijn is het verstandig die eerst te verhelpen.

VDASH Opwaarderen Saldo
VDASH vraagt voor veel CEM configuraties een standaard bedrag van 40 EUR ex. BTW. Het is misschien handig om te weten dat bij meerdere configuraties tegelijk het tarief iets gunstiger kan uitvallen.
Je betaalt via PayPal aan VolvoTune, zij handelen de BTW verrekening af. VDASH credit is binnen enkele seconden na de PayPal transactie bijgewerkt en beschikbaar.
Je kan meerdere wijzigingen toevoegen aan de bestellijst/order. Via het Geld Icoon in je orderlijst kan je de benodigde credits zien.

VDASH TFT DIM wizard
130,00 EUR ex BTW.
Start VDASH - Car Configuration Wizard.
Kies TFT Retrofit Wizard.
step4--> Check oude DIM is bereikbaar.
step4--> Check back-up van oude DIM is gemaakt. Uitvoeren back-up
step5--> Montage

Montage - DIM demontage
--> Schakel de auto uit of verwijder de massa van de accu. Volvo VIDA adviseert bij vervangen DIM enkel contact [0].
--> Tip Je nieuwe DIM heeft wat krassen? Gebruik Commandant M5 of ander polijstmiddel om dit voorzichtig weg te poetsen. Het glas is ook los verkrijgbaar als vervangend onderdeel - of gebruik het glas uit je oude DIM.
demontage
-Zet je stuur in een positie zo laag mogelijk en zo ver mogelijk richting de stoel.
-Verwijder de 2 Torx schroeven boven
-Wip de plastic cover voor de DIM los
-Verwijder de 2 Torx schroeven onderin de hoeken van de DIM
-Gebruik een plastic hevel om bovenin de DIM los te nemen.
-Ontkoppel de stekker van je oude DIM

Montage - aansluiten CANbus bedrading
Gebruik alleen de juiste wire-terminals die je hebt besteld of uit een donor-auto hebt.
Gebruik Posi-Tap Minis om aan te sluiten op je CANbus. Zo heb ik dat gedaan, die zijn wat minder definitief dan de ScotchBlocks die D5T5 gebruikt.
Het gaat om een draadverbinding met de highspeed CANbus. In principe kan je die overal aanleggen. D5T5 adviseer achter je OBD poort, omdat je daar het gemakkelijst bij kan komen.
-Demonteer de OBD poort (torx)
-Zoek pin 6 [Blauw-Zwart]
-Plaats het eerste gedeelte van je Posi-Tap Mini. Controleer goed of je door de draad gaat.
-Zoek pin 14 [Groen-Zwart]
-Plaats het eerste gedeelte van je Posi-Tap Mini. Controleer goed of je door de draad gaat.

controleer de lengte
-Pak je wireterminals. Controleer hoeveel draad je nodig hebt.
-Soldeer eventueel extra draadlengte aan je wire-terminals

plaats in stekker
Gebruik een kleine schroevendraaier om aan de zijkant, via het blauwe-plusje, de terminal-lock te ontgrendelen. Hierna kan je de wire-terminals gemakkelijker erin duwen.
Kijk goed hoe je ze moet plaatsen, neem de bestaande wire-terminals als voorbeeld.
Druk de juiste wire-terminal in DIM Pin7# [officieel Blauw-Zwart]
Druk de juiste wire-terminal in DIM Pin6# [officieel Groen-Zwart]
Plaats de blauwe vergrendeling weer op de plaats.
Draai / twist de twee kabels tot aan de OBD poort.
Bevestig de bedrading aan je Posi-Taps.
Controleer nogmaals of je de juiste posities aan elkaar hebt verbonden. Herstel indien nodig.
Plaats je TFT DIM terug

auto weer op contact
-Sluit je Dice weer aan en start VDASH opnieuw.
-Start de TFT Retrofit Wizard opnieuw.
--> TFT DIM wordt gezocht op de CANbus. Mislukt? Je bedrading is niet goed.
--> TFT DIM wordt aangemeld in je CEM.
-VDASH gaat nu de instellingen wegschrijven. De CEM herstart meerdere keren.
-VDASH is klaar.
Controleer de werking van je TFT DIM.
Note: Brandstofmeter toont in het begin mogelijk de verkeerde waarde.
Note: Kilometerstand wordt opnieuw weggeschreven in de DIM.
Note: Taal kan je nog wijzigen via DIM icoon/blok in VDASH.

OBD stekker weer monteren
Monteer de OBD poort weer vast met torx.
Schroef de DIM weer vast.
Plaats de interieurdelen weer terug.

VDASH Shift Indicator - Handgeschakeld
40,00 EUR ex BTW.
Start VDASH - Car Configuration Wizard.
Via Advanced Settings kies je het menu > Gearbox Shift Indicator te configureren naar Enabled. Hiermee werken de LED indicatoren rechts van de DIM - en proberen ze vooral je in een zo hoog mogelijke versnelling te laten rijden ;)

VDASH R-Design thema
Start VDASH - Car Configuration Wizard.
Via Advanced Settings kies je het menu > Advanced TFT DIM Settings het R-Design thema te activeren (gratis).

Klaar!
Doe een testrit. Controleer alle functies. Zoals CruiseControl en deuren open/sluiten.
Tips, vragen en opmerkingen zijn welkom.
Succes ermee!

source: D5T5.com
source: Swedespeed Forums
Laatst gewijzigd door GruttePier op 24.01.2020 - 17:37, 5 keer totaal gewijzigd.
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Wire Terminals
Afbeelding
Beschikbaar via PM:
Volvo Wire Terminals voor TFT DIM.


Bekende (lots of users) issues
Sensus cars (S60/V60 MY11-MY13, S80, V/XC70III, XC60 - MY12-MY13)
--> Eco/Power indicators may not work depending on MY and the engine type. MY11 en MY12 hebben hier waarschijnlijk last van.
V60 MY13 - benzine - geen issue.
--> Service interval can be reset thru VDASH, not thru any other diagnostic software
De Dealer kan de service interval ook niet meer resetten via VIDA. Wat ze bij iedere beurt uiteraard willen doen. Kortom dat moet je zelf doen voordat je de auto wegbrengt of erna.
Mogelijke (just 1 or 2 users) issues
--> Sfeerverlichting (DRL) bij vergrendelen en ontgrendelen werkt niet meer (report 1 user) Na Retrofit enkel via Approach-me knop op je sleutel - zoals de handleiding ook beschrijft.
--> Lane Departure Warning werkt niet goed (report 1 user)
--> Bij stilstand, na een bep. tijd schakelt de parkeerrem zichzelf in en uit (report 2 users)


DIM replacement images
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

DIM wiring
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

FAQ
Welke TFT DIMs zijn geschikt?
Elke TFT uit een S60/V60 en XC60, S80II, XC/V70III MY14-MY17 kan gebruikt worden. Kilometerstand van de DIM wordt overschreven door VDASH met je eigen KM-stand.
-->Let op: Automaat of handgeschakeld zijn verschillende TFT DIM lay-outs.
--> 31408796, 31408797, 31659080, 31659081, 31408798, 31408799, 31414909, 31414910 (for L.H.D. EU market)

Hoe wissel ik van thema?
OK knop op de richtingaanwijzer hendel, scroll naar Thema's.

Kan ik zonder VDASH de Retrofit doen?
Misschien. Er zijn volvo rijders die het voor elkaar hebben gekregen. Belangrijk is dat de TFT DIM uit exact hetzelfde model V60 of S60 moet komen. De kilometerstand is bij voorkeur lager of niet veel hoger. Het werkt alleen voor MY11 en MY12. De bedrading is nog steeds vereist. Mocht het niet werken kan je altijd nog VDASH gebruiken.

Werkt adaptive cruisecontrol?
Ja, meerdere gebruikers op swedespeed.com hebben dit bevestigd.

Kan ik andere wireterminals gebruiken?
Mwa, niet aan te raden. De kans op communicatie issues op de CAN bus is vrij groot.
PM, indien je geen goede wireterminals kan vinden. Nog enkele beschikbaar.

Ik hoor een zoemend geluid, nadat ik de TFT DIM heb geplaatst
Heb je de wire-terminals goed geplaatst? Ver genoeg in de stekker gedrukt? Gebruik je de juiste wire-terminals?

Hoe stel ik de helderheid in van het scherm?
In mijn MY13, werkt de verlichtings helderheid draaiknop op het verlichtingspaneel alleen voor de TFT DIM indien de auto in nachtmodus staat (automatisch via de lichtsensor). Kortom, overdag op volle helderheid en 's nachts instelbaar. In VIDA kan je de nacht-modus wel eerder laten starten (e.g. schemer).
Er is een 2e optie, in het TFT DIM menu kies je Contrast-stand.

Hoe schakel ik de navigatie instructies op de TFT DIM in?
Controleer de Navigatie instellingen of bocht-naar-bocht begeleiding is ingeschakeld.

Wat doe ik met mijn oude DIM?
Ik heb deze bewaard. In geval van een CEM update door de dealer is de kans groot dat de TFT DIM opnieuw geblokkeerd wordt (waarschijnlijk enkel voor MY13). VDASH TFT Retrofit Wizard kan je dan wel opnieuw uitvoeren. Je oude DIM heeft inmiddels een lagere KM stand, maar neemt de goede waardes automatisch weer over.
Laatst gewijzigd door GruttePier op 09.02.2020 - 20:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Thanks voor deze beschrijving!
CEM-update gaat niet gebeuren, daar ik tuning heb van Obbe, en voor onderhoud ga ik waarschijnlijk niet meer naar de dealer...
Wat ik me nog afvroeg, die approach-verlichting: ik moet altijd op het knoppie op de ab. drukken, of is er ook een instelling dat ie altijd aangaat?
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

)()()st schreef: 30.01.2020 - 09:33 Thanks voor deze beschrijving!
CEM-update gaat niet gebeuren,
Geen dank. Succes ermee!
CEM Block voor TFT DIM zit alleen in de MY13.
)()()st schreef: 30.01.2020 - 09:33 Wat ik me nog afvroeg, die approach-verlichting: ik moet altijd op het knoppie op de ab. drukken, of is er ook een instelling dat ie altijd aangaat?
Ja, als je Approach Verlichting nu automatisch inschakelt ben je dat straks kwijt. Tenminste daar heb je grote kans van.
Je hebt geen CFE module? Het is de standaard software die dit voor je doet? Want bijna niemand geloofde mij, dat mijn V60 automatisch de Approach lichten inschakelde bij ontgrendelen...
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Extragratis tip: Laat de TFT DIM van de D6 zoveel mogelijk liggen. Deze kun je niet zelf omzetten en vereist een extra softwarepakket.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

GruttePier schreef: 30.01.2020 - 12:13 Ja, als je Approach Verlichting nu automatisch inschakelt ben je dat straks kwijt. Tenminste daar heb je grote kans van.
Je hebt geen CFE module? Het is de standaard software die dit voor je doet? Want bijna niemand geloofde mij, dat mijn V60 automatisch de Approach lichten inschakelde bij ontgrendelen...
Oké, maar waar schakel je dat (nu ik de analoge klok heb) dan in? Ik heb eens in My Car zitten kijken, zit het daar?
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

)()()st schreef: 30.01.2020 - 14:34 Oké, maar waar schakel je dat (nu ik de analoge klok heb) dan in? Ik heb eens in My Car zitten kijken, zit het daar?
Ja, dat menu. Nu had ik op m'n MY13 standaard dat de verlichting aan ging bij vergrendelen en ontgrendelen. Maar dat is helemaal niet standaard, ook helemaal niet beschreven als functionaliteit in de handleiding. Dat is een beetje verwarrend, maar ik baal wel dat het niet meer zo werkt xD
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Ik kan dat überhaupt niet instellen in My Car, dus ga het vast niet missen :-)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

D5T5 team van VDASH is op dit moment bezig met de kleurthema's en het start-up logo (e.g. R-design). Binnenkort kunnen we dat aanpassen via VDASH. Het is nog onduidelijk of dat knaken kost, maar het veelvuldig aangevraagde blauwe Performance Theme is dus onderweg!
Afbeelding
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

GruttePier schreef: 07.06.2020 - 12:16 D5T5 team van VDASH is op dit moment bezig met de kleurthema's en het start-up logo (e.g. R-design). Binnenkort kunnen we dat aanpassen via VDASH. Het is nog onduidelijk of dat knaken kost, maar het veelvuldig aangevraagde blauwe Performance Theme is dus onderweg!
Afbeelding
Hoi GruttePier, probeer je te PM'm maar dit lukt op een of andere manier niet. Kunnen we even in contact komen? Ik hoor het graag!

merci!

Hans
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroen 2CV6 Club Blue Celeste.1986

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Hoi Hans, je hebt inmiddels reactie.
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Ein-de-lijk hebben we vandaag ook de teller aan de praat gekregen! :-D
Vorige week Vdash al de PIN laten zoeken, vandaag heeft Daan(ium) geholpen met de bekabeling.
Gelijk een nieuw type lichtschakelaar gekocht, gemonteerd en geïnstalleerd zodat in stand 0 de lampen uit zijn en in de AUT-stand overdag de verlichting uit is en indien nodig vanzelf aangaat.

Ik heb ook nog in Vash de aanpasbaarheid van het start-stop gebeuren gekocht maar nu is ie aan en gaat ie niet meer uit (ofwel gaat weer aan na een paar seconden). Ik wilde vanavond nog even kijken maar toen kreeg ik een foutmelding in Vdash. Morgen zal ik nog eens kijken of een mailtje sturen...

Het is een super upgrade, ik ben er blij mee!
Thanks Daan en wat een heerlijke auto, die witte :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

De start-stop functie heb ik vanmorgen aan kunnen passen en staat nu (standaard) uit, mooi.

Ook gaaf dat de navigatie-instructies worden weergegeven op het display :)

Heel misschien nog de schakel-indicator al zie ik daar niet echt de meerwaarde van en eventueel het R-design thema al kost dat tegenwoordig ook aardig wat € ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
zzzzzzzzzzzz
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 11.02.2007 - 19:35
Locatie: Teylingen

Misschien een rare vraag, maar waarom zou je de start-stop functie uit willen? Bij een automaat kan ik het me misschien nog voorstellen, maar bij een handgeschakelde auto stopt de motor pas als hij in z'n vrij staat en je de koppeling op laat komen. Doe je dat dan bij elk stoplicht?
Volvo V60 T3 Momentum 2016
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Met handbak kan je dat indd zelf beheersen via de vrij en koppeling.

Heb je de power indicator ook aan de praat (welk bwjr v60/s60 heb je?) Ben wel benieuwd of ze dat gefixed hebben voor oudere bouwjaren.
groetn,
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Nee nog niet; ik vind momenteel de kosten nog niet opwegen tegen het voordeel :D

Start-stop is natuurlijk persoonlijk, ik drukte hem altijd standaard uit als ik ging rijden. Van mij mag ie best even blijven draaien zodra ik ergens voor een stoplicht kom te staan.

Ik heb een MY2013 btw ;)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

)()()st schreef: 11.06.2021 - 11:15 Nee nog niet; ik vind momenteel de kosten nog niet opwegen tegen het voordeel :D

Start-stop is natuurlijk persoonlijk, ik drukte hem altijd standaard uit als ik ging rijden. Van mij mag ie best even blijven draaien zodra ik ergens voor een stoplicht kom te staan.
Ik heb een MY2013 btw ;)
Shift Indicator bedoel je? Dat is inderdaad een aparte optie om aan te schaffen. Wordt allemaal bij D5T5 Vdash alleen maar duurder, niet goedkoper ;-) Persoonlijk kan ik er niet zo goed tegen als bepaalde functies niet werken, dus heb die ook erbij gekocht.

Ik bedoelde eigenlijk de meters (power-meter) rechts van de speedometer. Loopt die op met gas geven? Maar zal wel het geval zijn, want je hebt MY13.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

GruttePier schreef: 11.06.2021 - 11:31 Ik bedoelde eigenlijk de meters (power-meter) rechts van de speedometer. Loopt die op met gas geven? Maar zal wel het geval zijn, want je hebt MY13.
Dat is nog steeds vaag. Ik had laatst een MY2012 van januari 2012. Daar deden ze het wel en daarna bij een MY2012 van april 2012 weer niet.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Sorry, ik had niet meer gereageerd hier :-)
De powermeter werkt, al snap ik het nut er niet echt van ;)

Die shift indicator…. Salaris is net binnen dus wie weet zwengel ik de laptop even aan :)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
Hiker
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02.09.2018 - 22:17
Locatie: Friesland

Ugghu ugghu....pffffff 24-06-'21 -> 28-08-'22 :whistle:

Heeft iemand al het Blue Performance Theme weten te installeren op een retrofit TFT bij D5T5? 8)
V70 2.5D MY99 | ook wel Dé KKB wannwbee R | '99-'08
V70 D5 MY09 | Ocean Race met meerdere R-Design- en D5D5 accenten | '08-heden
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”