Kortstondig inhouden S60 my12 D3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

Hallo allemaal,

Al een tijdje doet zich het volgende probleem voor. Soms 3x per week, soms maanden niet.

Kortstondig inhouden van de motor als er even 'aandacht' wordt gevraagd.
Inhouden is hooguit een halve seconde en voelt enigszins schokkerig aan. (alsof ik de even tegen de speedlimiter aan zit, en dan weer door mag)
Het komt metname voor tussen 100-120km per uur in de 6 en ook als enige tijd geen gasresponse is geweest.
Op vakantie in Duitsland op de snelweg merkte is dat het bijna altijd voorkomt als het continue bergop gaat: 0,5sec inhouden en dan weer normaal door.

De dealer heeft een turbodruk sensor al vervangen. Geen oplossing.
Storing die regelmatig uit te lezen zijn: turbodruk te laag of te hoog. en dat het regeneren niet heeft kunnen plaatsvinden terwijl ik alleen maar lange stukken rijdt.

Als ik zoek op dit forum kom ik wel iets tegen van een sensor op de intercooler?
Is dit van invloed op mijn probleem?

Alvast bedankt!
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
albrecht
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19.03.2019 - 12:42

zelfde gevoel bij lage snelheid 40/50 km na een tijdje geen gas te moeten geven .
het probleem is dat het af en toe is ..
Tom V60
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 23.09.2018 - 12:54

Ik heb ook een gelijkaardig probleem met mijn D3 5 cylinder, meer zoals Albrecht vermeld.
Af en toe, soms enkele dagen na mekaar, dan weer een week niet.
Bij mij is het meestal 2 a 3km na vertrek op een stuk waar je amper gas moet geven. Bvb 50km/u in 3de of 4de versnelling, als je dan wil gas bijgeven schokt hij enkele keren alsof de gasklep open en dicht slaat.
Heb hem al laten uitlezen maar er zitten geen foutmeldingen in.
Het rare is dat het verbruik op het centrale scherm onder het "Mijn V60" menu dan plots door het dak gaat, en hoog blijft voor heel de rit ook al stopt hij snel met schokken. Ik heb al een gemiddeld verbruik van >20l/100km gezien over ritten van >50km terwijl het echte verbruik gewoon blijft, ook het verbruik op het schermpje in de toerenteller blijft normaal.
Het lijkt dus een elektronisch probleem te zijn.
Welke sensor regelt de gasklep en is verbonden met het verbruik in het Sensus systeem?
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”