Ruitensproeier blijft aangeven leeg te zijn

Plaats reactie
edman
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08.11.2011 - 19:58

Onlangs de melding gekregen ruitensproeier bijvullen. Dit gedaan, echter de auto blijft aangeven reservoir leeg-> bijvullen. Terwijl ik nu tot twee keer toe tot het randje heb bijgevuld. Ook doen de koplampsproeiers het niet meer. Maar dit komt wellicht om vloeistof te besparen? Omdat de auto denkt dat het reservoir leeg is....

Iemand dit ook wel eens gehad of tips hoe dit op te lossen/ sensor/vlotter in het reservoir te resetten?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Vlotter blijft waarschijnlijk hangen.
thijssie!
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
Locatie: A’doorn

edman schreef: 04.01.2020 - 12:23 Onlangs de melding gekregen ruitensproeier bijvullen. Dit gedaan, echter de auto blijft aangeven reservoir leeg-> bijvullen. Terwijl ik nu tot twee keer toe tot het randje heb bijgevuld. Ook doen de koplampsproeiers het niet meer. Maar dit komt wellicht om vloeistof te besparen? Omdat de auto denkt dat het reservoir leeg is....

Iemand dit ook wel eens gehad of tips hoe dit op te lossen/ sensor/vlotter in het reservoir te resetten?
Sensor naar z’n vaantje. Helaas zelf ook al eens gehad. Als ik mij niet vergis kostte dat ding mij 43 eurie ex btw...
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
edman
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08.11.2011 - 19:58

Is dit makkelijk zelf te doen? De sensor vervangen?
volvokit
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.05.2009 - 22:35

Er zit in de zijkant van het tankje een vlotter, deze bestaat uit een drijver met daar in een magneet.
Het deel met de magneet gaat drijven en komt los van het vaste deel. In dit vaste deel zit een contact die gevoelig is voor magnetisme. Dus tankje leeg vlotter zakt op het magneet je contact sluit en lampje op het dashboard gaat branden. De sensor is denk ik bij een v70 niet anders dan een S80 want daar heb ik hem een keer vervangen. het volgende heb ik gedaan. Gewacht tot de vloeistof echt op is. Linker modder kuip verwijdert. En de sensor uit het tankje gehaald. (Ik dacht een halve slag draaien)
Let op dat je hem juist monteert bewegende deel naar boven (moet gaan drijven)
Gebruikersavatar
jaykay
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 25.04.2019 - 19:36

Koplampsproeiers doen het volgens mij iedere 5e keer sproeien,... dus niet bij elke sproeibeurt
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”