Prrrieeeeeee!!!

Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

Over 3 weken worden bij mij de balansassen vervangen. De dealer kon er verder niet veel over zeggen. Ben benieuwd.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Nvr78 schreef: Over 3 weken worden bij mij de balansassen vervangen. De dealer kon er verder niet veel over zeggen. Ben benieuwd.
Dat is mooi ben benieuwd naar je ervaring
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: Over 3 weken worden bij mij de balansassen vervangen. De dealer kon er verder niet veel over zeggen. Ben benieuwd.
Hallo,
Is de vervanging ondertussen gebeurd? Wat zijn de bevindingen? Nog extra nieuws vernomen van je dealer?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Hallo,
Is de vervanging ondertussen gebeurd? Wat zijn de bevindingen? Nog extra nieuws vernomen van je dealer?
Sorry voor het niet melden, de vervanging had afg. dinsdag moeten gebeuren.
Ik werd echter afg. maandag gebeld dat de monteur die de klus moest klaren ziek was.

Er schijnt maar 1 monteur te zijn die dit kan. De afspraak is nu maandag 17 juni.
Ik hou jullie op de hoogte.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef:
yauwera schreef: Hallo,
Is de vervanging ondertussen gebeurd? Wat zijn de bevindingen? Nog extra nieuws vernomen van je dealer?
Sorry voor het niet melden, de vervanging had afg. dinsdag moeten gebeuren.
Ik werd echter afg. maandag gebeld dat de monteur die de klus moest klaren ziek was.

Er schijnt maar 1 monteur te zijn die dit kan. De afspraak is nu maandag 17 juni.
Ik hou jullie op de hoogte.
Het is goed van je dealer om dit zo te regelen. Beter een bekwame technieker dit laten doen, dan 'zo maar' een technieker. Het is een vrij delicate klus: als de timing niet goed is, krijg je gegarandeerd terug problemen van geluid en trillingen.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

@Nvr78 : Probeer eens van de technieker zelf te weten te komen of dit nu al de definitieve hernieuwde versie van de module is, want deze zou in juni beschikbaar komen. Verder is het heel stil rond dit onderwerp.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: @Nvr78 : Probeer eens van de technieker zelf te weten te komen of dit nu al de definitieve hernieuwde versie van de module is, want deze zou in juni beschikbaar komen. Verder is het heel stil rond dit onderwerp.
Ga ik doen, ze zijn er nu mee bezig. Is een dag werk.
Ik heb als vervangende auto een V90 T4 meegekregen. Daar hoor je het geluid ook in zekere mate, maar wel veel minder hard. Het zal dus niet helemaal verdwijnen ga ik vanuit.

Offtopic: Wat een vreselijke automaat in die V90. Trager van begrip dan mijn oma van 97.
Laatst gewijzigd door Nvr78 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Nvr78 schreef:
yauwera schreef: @Nvr78 : Probeer eens van de technieker zelf te weten te komen of dit nu al de definitieve hernieuwde versie van de module is, want deze zou in juni beschikbaar komen. Verder is het heel stil rond dit onderwerp.
Ga ik doen, ze zijn er nu mee bezig. Is een dag werk.
Ik heb als vervangende auto een V90 T4 meegekregen. Daar hoor je het geluid ook in zekere mate, maar wel veel minder hard. Het zal dus niet helemaal verdwijnen ga ik vanuit.

Offtopic: Wat een vreselijke automaat in die V90. Trager van begrip dan mijn oma van 97.
Klopt piep blijf je horen maar is een andere piep, eigenschap van deze motor, je zal merken dat de rijeigenschappen verbeteren en ook je verbruik zal waarschijnlijk lager zijn. (tenminste dat was mijnervaring)
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef:
Klopt piep blijf je horen maar is een andere piep, eigenschap van deze motor, je zal merken dat de rijeigenschappen verbeteren en ook je verbruik zal waarschijnlijk lager zijn. (tenminste dat was mijnervaring)
Ik hoor eigenlijk niets meer. Tenzij je heeeeel goed luistert, met ramen open, in een ondergrondse parking, maar dan nog is het bijna niks.
Ik moet wel zeggen dat mijn auto de stilste was toen we een vergelijking deden op de parking van de garage, dus ik mag niet klagen.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

De auto was eerder klaar, dus zojuist al opgehaald.

Ongelooflijk, wat een verschil!!
Ik hoor werkelijk helemaal niets meer wat lijkt op het gierende geluid/ fluittoon/ prrrieeeeeee geluid wat hij maakte.
Zo stil had ik hem nou ook weer niet verwacht! Die van mij was dan wel erg luidruchtig blijkt nu.

Bovendien lijkt de auto in het algemeen wat relaxter/rustiger te rijden.
Ook heb ik scherp gelet op het verbruik en dit lijkt, zoals hier gezegd wordt, inderdaad gunstiger. De km's die ik kon rijden op de tank zijn sinds vanochtend met ruim 100km toegenomen, terwijl ik vandaag meer dan 100km heb gereden, dat is opvallend.

Ik heb gevraagd welke versie ik nu heb gekregen van de balansassen en dit schijnt de nieuwste/aangepaste/laatste variant te zijn.

Ik hoop dat de balansassen het zo blijven doen, zo niet, dan weet ik ze weer te vinden.

Anyway, ik ben er erg blij mee!
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: De auto was eerder klaar, dus zojuist al opgehaald.

Ongelooflijk, wat een verschil!!
Ik hoor werkelijk helemaal niets meer wat lijkt op het gierende geluid/ fluittoon/ prrrieeeeeee geluid wat hij maakte.
Zo stil had ik hem nou ook weer niet verwacht! Die van mij was dan wel erg luidruchtig blijkt nu.

Bovendien lijkt de auto in het algemeen wat relaxter/rustiger te rijden.
Ook heb ik scherp gelet op het verbruik en dit lijkt, zoals hier gezegd wordt, inderdaad gunstiger. De km's die ik kon rijden op de tank zijn sinds vanochtend met ruim 100km toegenomen, terwijl ik vandaag meer dan 100km heb gereden, dat is opvallend.

Ik heb gevraagd welke versie ik nu heb gekregen van de balansassen en dit schijnt de nieuwste/aangepaste/laatste variant te zijn.

Ik hoop dat de balansassen het zo blijven doen, zo niet, dan weet ik ze weer te vinden.

Anyway, ik ben er erg blij mee!
Super, goed om dit te horen!
Hebben ze iets gezegd over de versie? Met nieuwste en laatste variant, bedoelen ze dan de versie die in juni ging beschikbaar komen?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Super, goed om dit te horen!
Hebben ze iets gezegd over de versie? Met nieuwste en laatste variant, bedoelen ze dan de versie die in juni ging beschikbaar komen?
Yes, sorry, dit zeiden ze ja.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
vankol schreef:
Klopt piep blijf je horen maar is een andere piep, eigenschap van deze motor, je zal merken dat de rijeigenschappen verbeteren en ook je verbruik zal waarschijnlijk lager zijn. (tenminste dat was mijnervaring)
Ik hoor eigenlijk niets meer. Tenzij je heeeeel goed luistert, met ramen open, in een ondergrondse parking, maar dan nog is het bijna niks.
Ik moet wel zeggen dat mijn auto de stilste was toen we een vergelijking deden op de parking van de garage, dus ik mag niet klagen.
Dat klopt moet eerst raam open doen, binnenin hoor ik niets
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef:
yauwera schreef: Super, goed om dit te horen!
Hebben ze iets gezegd over de versie? Met nieuwste en laatste variant, bedoelen ze dan de versie die in juni ging beschikbaar komen?
Yes, sorry, dit zeiden ze ja.
Mooi zo.
En geen trilling te merken in je openstaande deur (bij 2000 tpm)?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Mooi zo.
En geen trilling te merken in je openstaande deur (bij 2000 tpm)?
Geen idee eigenlijk, ga ik nog even testen.

Overigens hoor ik ook met raam open, toch echt geen prrrriieeeee meer, ook niet in de verste verte.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: En geen trilling te merken in je openstaande deur (bij 2000 tpm)?
Ik merk niets bij 2000 toeren met deur open.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef:
yauwera schreef: En geen trilling te merken in je openstaande deur (bij 2000 tpm)?
Ik merk niets bij 2000 toeren met deur open.
Nog beter! :D
Veel succes ermee, en vanaf nu zeker nog meer rijplezier!
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef:
Nog beter! :D
Veel succes ermee, en vanaf nu zeker nog meer rijplezier!
Ja absoluut!
Voel jij wel een trilling bij 2000 toeren?
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef:
Ja absoluut!
Voel jij wel een trilling bij 2000 toeren?
Als de deur open staat en je legt er je hand op, dan voel je die trillen aan 2000 tpm. Ook zijn er af en toe trillingen bij stationair draaien, die je dan het beste voelt in de rempedaal en stuur. Dus bij mij is er nog ruimte voor verbetering.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Als de deur open staat en je legt er je hand op, dan voel je die trillen aan 2000 tpm. Ook zijn er af en toe trillingen bij stationair draaien, die je dan het beste voelt in de rempedaal en stuur. Dus bij mij is er nog ruimte voor verbetering.
Oke, helder. Kan ik bij mij niet ontdekken. Wellicht nog een keertje laten vervangen als het je stoort?
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”