Hoi allen,
Ik ben aan het rondkijken voor een V60 vanaf MY14.
Nu zie ik er veel met de juiste motorisering en opties echter dan vaak zonder het TFT-display.
Is dit achteraf te vervangen, zodat ik het niet daarop af hoef te ketsen?
Please let me know
Analoge display om te wisselen voor TFT display
- Volvo4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 09:23
Greetz,
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vergeet het maar, gaat nooit lukken
Volvo for life
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Krijg de indruk dat dit wel mogelijk is, vanaf model 2014
Kosten: 495,- (hardware) + 20,- software (+. ?,- kosten arbeidsloon)
https://www.vstore.nl/adaptief-digitaal-display-1003/
Kosten: 495,- (hardware) + 20,- software (+. ?,- kosten arbeidsloon)
https://www.vstore.nl/adaptief-digitaal-display-1003/
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
Of je gaat even naar de website van Volvocars en kijkt onder accessoires. Is in een minuut gepiept:bart simpson schreef: vergeet het maar, gaat nooit lukken
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 91733/2014
Staat geen prijs bij, maar bij de V70 is het vanaf 595 incl. inbouwen.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb begrepen dat je een nordic nu achteraf wel kan upgraden, hoezo zou dit niet bij een my14+ kunnen? Leek me hetzelfde
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nogmaals, kan gewoon.
Vanaf my14
Kosten 495,- + 20,- + ? (arbeidsloon)
Zie: https://www.vstore.nl/adaptief-digitaal-display-1003/
Vanaf my14
Kosten 495,- + 20,- + ? (arbeidsloon)
Zie: https://www.vstore.nl/adaptief-digitaal-display-1003/
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- Volvo4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 09:23
Thanks allemaal voor jullie nuttige bijdragen .
Mooi dat het mogelijk is en dat het inderdaad niet zo duur is.
Ik had verwacht, dat als het mogelijk zou zijn, dat het zeker wel € 1.500,- zou gaan kosten.
Nu hoef ik me hier in ieder geval niet door tegen te laten houden.
Mooi dat het mogelijk is en dat het inderdaad niet zo duur is.
Ik had verwacht, dat als het mogelijk zou zijn, dat het zeker wel € 1.500,- zou gaan kosten.
Nu hoef ik me hier in ieder geval niet door tegen te laten houden.
Greetz,
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 15:01
- Locatie: Thuis ;-)
- Contacteer:
Ik vraag me af hoeveel meer data je kan zien op de digitale display, vs analoog.
Je hebt op de analoge bv huidige totaal km stand. Iets wat ik persoonlijk erg mis. Je kan de Km stand wél op de display zetten combinatie met T1
Maar dan valt er weer andere nuttig info weg.
Dus wat is de absolute meerwaarde van digitaal tav analoog.
De nutteloze ecowijzer? De nutteloze schakelmomenten?
Persoonlijk ben ik nog steeds fan van de vorige analoge twee wijzerplaten met, voor mij, de nodige nuttige info.
Zoals bv ook een duidelijke aanduiding van de kruiscontrole snelheid, ipv een lullig puntje op de wijzerplaat.
Je hebt op de analoge bv huidige totaal km stand. Iets wat ik persoonlijk erg mis. Je kan de Km stand wél op de display zetten combinatie met T1
Maar dan valt er weer andere nuttig info weg.
Dus wat is de absolute meerwaarde van digitaal tav analoog.
De nutteloze ecowijzer? De nutteloze schakelmomenten?
Persoonlijk ben ik nog steeds fan van de vorige analoge twee wijzerplaten met, voor mij, de nodige nuttige info.
Zoals bv ook een duidelijke aanduiding van de kruiscontrole snelheid, ipv een lullig puntje op de wijzerplaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
M'n persoonlijk mening is dat het helemaal niets toevoegt. Je kunt kiezen uit verschillende thema's, maar het motormanagement wordt er verder niet op aangepast. In ieder geval niet met de handgeschakelde wagen die ik had.
Meestal had ik dat scherm gewoon op de normale stand staan. Oogde het mooist. Leverde helaas ook 2 bekeuringen op omdat ik dacht dat ik 80 reed, maar dit het streepje van de cc bleek te zijn.
Een nadeel van het digitale scherm vond ik verder dat ik bij het uitrijden van een tunnel daar soms even niets meer op kon zien.
Ondanks dat was het wel leuk om te hebben hoor.
Meestal had ik dat scherm gewoon op de normale stand staan. Oogde het mooist. Leverde helaas ook 2 bekeuringen op omdat ik dacht dat ik 80 reed, maar dit het streepje van de cc bleek te zijn.
Een nadeel van het digitale scherm vond ik verder dat ik bij het uitrijden van een tunnel daar soms even niets meer op kon zien.
Ondanks dat was het wel leuk om te hebben hoor.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Is natuurlijk wel weer de vraav wat je de normale stand noemt, want ik zit regelmatig bij anderen in hun Volvo en ieder heeft zo weer zijn eigen "standaard". Maar verder ben ik het met Caterham eens, volledig nutteloze optie.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ouderwetse is prima, maar het is zo lelijk dat je het upgrade...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Volvo4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 09:23
Totaal persoonlijke mening: de "nieuwe stijl" van het analoge display vind ik mega cheap ogen, terwijl Volvo "vroeger" hele mooie meters monteerde (vb. R-Design of drivers edition etc.)
Het digitale vind ik dus mooier en past mooi in de huidige tijd.
Het digitale vind ik dus mooier en past mooi in de huidige tijd.
Laatst gewijzigd door Volvo4ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
Volvo4ever
V50 2.0d Edition II MY2008
V70 D5 GT Edition Classic MY2007
S60R, MY2004, Full Options
S60 D5 Edition, 2004, 19";
S40 T4
Maserati Biturbo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 18:30
- Locatie: Delft
Het voordeel van het TFT scherm vind ik de navigatieaanwijzigen die je te zien krijgt. Al zijn ze beperkt tot een pijl die de volgende afslag aangeeft.
Ook de animatie bij het starten en stoppen van de motor vind ik een leuke dingetje. Maar je hebt er natuurlijk niets aan.
Ook de animatie bij het starten en stoppen van de motor vind ik een leuke dingetje. Maar je hebt er natuurlijk niets aan.
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Een tft display oogt vele malen moderner en als je dan toch gaat upgraden, dan zou ik persoonlijk voor het "oude" tft scherm gaan waar dat mooie blauwe scherm in zit. Ik had dit op mijn V40 uit 2013 en vind dit zoveel mooier dan dat lelijke rood.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat is rdesign software
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus