Beste forumgenoten,
Mijn V60 heeft een miniem vaag gevoel in het stuur bij rechtuit rijden, vooral boven de 80. Je kan het stuur bij rechtuit een heel klein beetje bewegen zonder dat je (normale) weerstand voelt of de auto reageert. Het is heel miniem, het zou zo kunnen horen, maar dit is de eerste auto waarbij het me zo opvalt. Het bonkt niet, en gaat vloeiend over van dat lichte gevoel naar wel reageren (kwestie van paar mm verdraaien). In eerste instantie valt niemand het op, tot ik ze er op wijs. Merkte het zelf ook pas toen ik de auto een tijdje had. Ik heb inmiddels de ophanging laten controleren (stuurkogels/rubbers/etc), maar daar is niets mis mee. Stuur zit verder ook goed vast.
Misschien is het ook wel omdat het onderstel behoorlijk strak/hard is, en me dit dus veel sneller op valt dan bij mijn andere auto's. Nu ik het eenmaal weet stoor ik me er wel wat aan, zeker bij spoorvorming op de snelweg.
Hebben alle V60's (met r-design onderstel) dit? Is er wat aan te doen?
Groet Marten.
Lichte speling op stuur rechtuitstand
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Erik1982
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18.06.2017 - 13:19
Niets zo irritant als iets horen of voelen wat je niet kan verklaren!
Ik heb er eens kritisch opgelet bij mijn V60 R-design. Stuurbeweging vanuit midden is bij mij eerste paar mm zonder noemenswaardige weerstand maar wel met directe koerswijziging.
Ik heb er eens kritisch opgelet bij mijn V60 R-design. Stuurbeweging vanuit midden is bij mij eerste paar mm zonder noemenswaardige weerstand maar wel met directe koerswijziging.
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"