even voorstellen + koop tips

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
bouwjaar1971
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.04.2021 - 18:01

Hallo allemaal,

geen idee hoe druk dit forum is. Positief is die zwarte achtergrond met witte letters (ik wordt zo vaak bijna 'sneeuwblind' van al die witte sites, waar een bak licht van je beeldscherm komt.......maar goed, ik kwam niet om te z**ken over andere sites.

Bijna 50 jaar, 40 jaar geleden door de Volvo van m'n ouders een kettingbotsing overleefd. Andere auto's lagen in de kreukels en onze Volvo niet. Nu wil ik mezelf een XC60 tweedehands cadeau doen. Dus veel sites bezocht en proberen in te lezen over de goede en minder goede kanten van de XC60.

De XC60 die ik nu op het oog heb, is van 2010 met 139.000 km op de teller, de 2.4 liter Diesel met allemaal leuke dingen erop.

Ik kom nu op onderstaande zaken, die aandacht vragen:

- lekkend schuif/ panoramadak a.g.v. verstopte afvoer (waar zit die afvoer eigenlijk??) kan de wasstraat als test fungeren?
- inhouden van snelheid bij ca. 1500 tpm en ook tussen de 40 en 60 km/h
- stuiterend gevoel, ophangrubbers van de motorsteunen.
- versnellingsbak olie (automaat) flushen, EUR 200-300 bij 100.000 tot 180.000 (= preventief)
- waterpomp en andrijf riem of ketting EUR 600. ook bij 100.000 tot 180.000 (= preventief)
- ‘blauwe’ walm bij kick-down diesels
- roetfilter vol of verstopt, zelf te doen? anders kosten?
- kofferbakklep, sluit niet elektronisch meer.
- roest hoe staat het daarmee?
- nog andere dingen die het opletten waard zijn (horen, zien, ruiken, voelen en proeven…..)

Hoor het graag, bedankt alvast!

Groetjes,

Bouwjaar1971
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Roetfilter problemen komen bij de 5 cilinder diesels bij mijn weten amper tot niet voor.
Wat belangrijker is dat is het feit dat bij een afgebroken regeneratie de diesel bij de motorolie terecht komt waardoor die verdund.

Bij voorkeur heb je daarom geen interval van 30.000 km tussen de beurten, maar bij 20.000 km.

Voor z'n leeftijd is er weinig mee gereden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
bouwjaar1971
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.04.2021 - 18:01

dank je @fredhead. Klopt daarom + rijke uitrusting, spreekt me erg aan.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”