Hallo!
Helaas is de v60 mij wat te klein ivm honden. Nu is mijn oog gevallen op een xc60. Mijn budget is tot ongeveer 12-13000eu en hiermee zie ik xc60s staan met ongeveer 220-250k op de teller.
Zijn dit al zorgerlijke km standen voor de 3.0 t6 blokken? Of welk benzine blok dan ook van de vroege jaren in de xc60? Ik ga ongeveer 10000km per jaar rijden waaronder 1 of 2 keer naar zweden toe. Ivm slechts 300km per maand aan werkverkeer vind ik het niet erg dat de auto minder zuinig is. Echter moet hij wel betrouwbaar zijn en er nog goed tegen aan kunnen!
Bij voorbaat dank
~SparxX
Aankoop advies benzine xc60.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Je zou ook nog een T5 of 2.0T kunnen overwegen. Zijn redelijk te tunen. Weet alleen niet of die alleen met powershift versnellingsbak zitten, want dat zijn niet de beste bakken.
Daar zou je ook naar kunnen kijken.
Daar zou je ook naar kunnen kijken.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05.02.2021 - 13:12
Bedankt voor je reactie, tunen staat echter niet perse op mijn lijstje :p ik wil er comfortabel, veilig en vooral bettouwbaar mee naar mn werk en vakanties kunnen rijden. Die T5 of 2.0T hoeven niet slecht te zijn bij hoge km stand? (Lees 250000km)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Heb er weinig slechts over gelezen, maar alles valt/staat waarschijnlijk bij goed onderhoud. Ik denk dat een evt powershift automaat het eerder op zal geven. Zou daar eens onderzoek naar doen als ik in jouw schoenen zou staan. Je zou dan best wel eens bij de T6 (of 3.2?) kunnen uitkomen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.09.2019 - 20:25
- Locatie: Enschede
Zelf sinds 1,5 jaar in het bezit van een T6 uit 2009 met nu bijna twee ton op de teller. Half jaar geleden nog laten voorzien van de Polestar tuning voor een aanzienlijke verbetering van de drivability.
Tevens heb ik bij aankoop de (Geartronic) bak laten flushen.
Volgens mijn dealer zijn er niet of nauwelijks problemen met deze motoren en staan ze bij regulier onderhoud hun mannetje tot hoge kilometerstanden.
Daarnaast is het gewoon een geweldige auto met de twinscroll turbo, die al bergen koppel geeft bij lage toerentallen. Rij je niet teveel en kan het uit? Ga dan voor de T6!
Tevens heb ik bij aankoop de (Geartronic) bak laten flushen.
Volgens mijn dealer zijn er niet of nauwelijks problemen met deze motoren en staan ze bij regulier onderhoud hun mannetje tot hoge kilometerstanden.
Daarnaast is het gewoon een geweldige auto met de twinscroll turbo, die al bergen koppel geeft bij lage toerentallen. Rij je niet teveel en kan het uit? Ga dan voor de T6!
XC60 T5 AWD Inscription (my 2018)
XC60 T6 AWD (2009)
XC60 T6 AWD (2009)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05.02.2021 - 13:12
Bedankt voor de info! Vraagje, hoe bedoel je "rij je niet teveel en kan het uit?", bedoel je hiermee dat je de turbo uit kan schakelen bij weinig km? Mijn technische kennis komt nog niet super verdrees62 schreef: ↑15.02.2021 - 20:28 Zelf sinds 1,5 jaar in het bezit van een T6 uit 2009 met nu bijna twee ton op de teller. Half jaar geleden nog laten voorzien van de Polestar tuning voor een aanzienlijke verbetering van de drivability.
Tevens heb ik bij aankoop de (Geartronic) bak laten flushen.
Volgens mijn dealer zijn er niet of nauwelijks problemen met deze motoren en staan ze bij regulier onderhoud hun mannetje tot hoge kilometerstanden.
Daarnaast is het gewoon een geweldige auto met de twinscroll turbo, die al bergen koppel geeft bij lage toerentallen. Rij je niet teveel en kan het uit? Ga dan voor de T6!
- wikky
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47
Hij bedoeld waarschijnlijk dat als je veel rijdt op benzine (>10 dkm/jaar) de kosten redelijk de pan uit gaan rijzen en je beter naar een diesel kunt uitkijken.
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.09.2019 - 20:25
- Locatie: Enschede
Klopt, rij je veel privé en zakelijk zonder een fatsoenlijke kilometervergoeding dan tikt het wel aan.
Ik woon dicht bij de Duitse grens en daar is de (E5) Euro 95 ook nog eens zo’n 30 cent goedkoper.
XC60 T5 AWD Inscription (my 2018)
XC60 T6 AWD (2009)
XC60 T6 AWD (2009)