Achterklep storing XC60 2012

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
timzwart82
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.11.2020 - 13:16

Beste mede forummers,

Zoals de titel al doet vermelden heb ik wat problemen met de achterklep. Bij aankoop verschillende keren getest, en nu 2 weken later problemen .... Echter geen garantie gekozen, dus eigen schuld dikke bult.

Het probleem wat zich voordoet is als volgt. Open gaat prima, ook geen gekke geluiden oid. Maar bij dicht stopt ie steeds op hetzelfde punt. de klep gaat dan ook iets omhoog. Hierbij trek ik de conclusie dat de klep denkt dat er iets tussen zit. Echter is dit dus niet zo. Wanneer ik mijn hand op de klep leg met sluiten (zonder enige vorm van druk) gaat hij gewoon netjes door.
De klep wordt elektrisch aangedreven door spindelmotoren.
Nu ben ik op zoek naar een oorzaak, is dit probleem jullie bekend? ik weet dat er meerdere problemen bekend zijn met de achterkleppen. Echter mijn probleem kan ik niet vinden op het web.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen, kan het de stuurunit zijn? Of is dit het begin van falende spindelmotoren?

Ik hoop dat een van jullie een idee heeft,

Groet Tim.
Grey XC60
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.03.2017 - 11:37

Misschien helpt het als je de achterklep tijdens het sluiten helpt door deze aan te duwen naar de onderste stand en even vasthouden als hij in het slot gevallen is.

andersom doe ik het nog wel eens door de klep naar de hoogste stand te helpen omdat ik anders mijn hoofd te vaak stoot.

bij zo'n actie zal je de spindelmotoren even horen werken; waarschijnlijk wordt dan het uiterste punt bepaald.

even proberen misschien helpt het................... Succes!

Groet Rick
timzwart82
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.11.2020 - 13:16

Tnx voor je reactie!

Ga ik proberen.

Groet Tim
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Duw hem eens naar boven en hou de sluitknop wat langer ingedrukt, mogelijk dat je hem dan reset in die positie
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”