Hallo en vraagje over accu vervangen versus dashboard werkt niet meer.

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Boyguit1984
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.10.2020 - 07:35

Hallo allemaal,

Ik ben boy en rij sinds september een prachtige XC60 2.4 d5 uit 2011 (nog net het oude model)gechipt naar 245pk en 500nm koppel door obbetuning.

Voorheen veelal volkswagen gereden maar mijn ouders hebben veel volvo gereden. Ik ben toch maar gegaan voor de prachtige xc60. Ben er ook enorm blij mee.

Maar dan kom ik gelijk met een vraag.

Ik reed gisteren weg en ineens werd mijn tellerhuis een kerstboom. Alle waarschuwingslampen gingen branden en kreeg enorm veel meldingen. Auto uitgezet en opnieuw gestart. Deed na een paar seconde weer het zelfde . Accu nagemeten en de dynamo. Alles werd mooi bijgeladen en accu leek goed. Toch heb ik de accu vervangen maar na het vervangen heb ik nu het volgende probleem:

-teller doet niks meer, geen display helemaal niks.
-deurvergrendeling in zijn geheel werkt jiet meer op de sleutel. En ook niet via vergrendeling in de deuren.
-instrumenten paneel middenconsole werkt niet meer.
-radio werkt niet meer
-start wel (beter dan met de oude accu)
-achterklep ontgrendeld wel maar gaat niet meer automatisch open.

Zou dit een zekering probleem zijn?
Of misschien een storing in de CEM module?

Wie of wie heeft dit al eens meegemaakt?
Ben van plan om straks alle zekeringen enz door te meten maar misschien zijn er mensen die dit al eens hebben meegemaakt voordat ik naar de dealer ga om hem uit te laten lezen.

Hoor graag als iemand iets meer weet.

Grt Boy
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Boyguit1984 schreef: 31.10.2020 - 13:19
Zou dit een zekering probleem zijn?
Of misschien een storing in de CEM module?
Dat, of massa kabel die roet in het eten gooit. Meerdere storingen die een gezamenlijke oorzaak hebben klinkt het meest logisch.
Boyguit1984
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.10.2020 - 07:35

@ jelmer je bedoeld de massa kabel van de accu naar het chassis? Ik heb alle modules waar zekeringen op zaten nagemeten.
Binnen verlichting doet het allemaal wel.

Kan nog even de massa kabel controlen hoe dat doe zit. Kan namelijk gewoon rijden maar heb totaal geen instrumenten meer. Ook de deur bedieningen werken niet meer en de a chterklep kan wel.m ontgrendeld worde maar gaat dus niet meer open.

Word er een beetje moedeloos van
Boyguit1984
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.10.2020 - 07:35

Massa kabel chassis naar accu is goed.
Zou er een module kapot zijn gegaan door het wisselen van de accu?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Binnenkant dorpel, bestuurderstoel, zitten de massa's van alle dingen die niet meer werken. Alleen de achterklep niet. Anders de CEM eens uitbouwen en alle contacten met een staalborstel kietelen voordat je het ding vervangt.
Boyguit1984
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.10.2020 - 07:35

Opgelost,

Nadat ik gisteren avond de massa van de accu Pool helemaal heb losgehaald en opnieuw heb kaal geschuurd. Werkte het in eerste instantie niet.
Maar vanochtend wilde ik naar het advies van jelmer kijken en alles werkte ineens.........

Heel apart, hopen dat het zo blijft.

Keer uitlezen wat mogelijk de oorzaak kan zijn.

Thnx @jelmer voor je adviezen 💪
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”